Watermill schreef:@ijssnuiver:
Wat jammer dat je uiteindelijk toch die definitieve keuze hebt moeten maken. Ik kan me goed voorstellen dat dat moeilijk is geweest.
Zover ben ik nog niet, maar ik zie het soms ook niet meer zitten. Ik vind het mooi dat de academische rijkunst jou in eerste instantie verder heeft geholpen. Ik heb ca. 2 jaar volgens deze methode getraind en les gehad, maar dat was het ook niet voor ons. Hoewel ik het werk aan de hand erg leerzaam vond en nog steeds toepas. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat waarschijnlijk alle methodes falen, als het paard fysiek niet in orde is. De KS zit er natuurlijk niet van het één op het andere moment en dus heb ik al jaren onverklaarbare dingen met mijn paard. Ze is me heel veel waard, maar soms knaagt de twijfel of ik haar met al die behandelingen/revalidatie wel een plezier doe.
Ik moet wel zeggen dat klassiek mij dan meer ligt als academisch, maar het lijkt wel erg veel op elkaar. Het is voornamelijk het werk vanaf de grond wat mijn paard enorm geholpen heeft destijds, het onbelast op een goede manier leren bewegen.
Inderdaad, uiteindelijk zal het met iedere methode ophouden. Maar je kunt het nog vrij lang goed houden. Ik vond het plezier voor mijn paard het belangrijkste, zodra zij ongelukkig werd was het voor mij klaar.