Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_sjors_ schreef:Mijn jaarling had het ook nadat het een paar weken geleden zo warm was geweest. Ik heb er iedere dag acederm wondzalf opgesmeerd, dat ontsmet ook meteen en doodt de bacterien (ze staat 24/7 op de wei dus wassen met betadine kan niet). Gelukkig is nu weer bijna helemaal weg, de huid is weer mooi dicht en de meeste korsten zijn eraf. Ik verwijder alleen de loszittende korsten omdat ik heb begrepen dat de mok juist erger wordt als je alle korsten eraf haalt.
pimmela schreef:ik weet niet of iemand als tandpasta heeft aangedragen in dit topic?
mijn paard (die ik spijtig genoeg vorig heb moeten laten inslapen) had ook enorm veel last van mok. de duurtse zalfjes werkten niet maar wat wel werkte was tandpasta. let wel op: zonder fluoride...
priekjuh schreef:bij mijn haflinger Jara heb ik vanmiddag eeen plekje ontdekt in de kootholte, en ja hoor, mok.
![]()
Nu is mijn vraagje :
ik las ook dat eerst wassen met biotex goed werkt, en daarna mokzalf erop smeren.
maar als je het dan wast met biotex, moet je dat er dan daarna weer afspoelen of kan je die biotex in laten trekken?
_Nelleke_ schreef:Niet te vaak wassen. Zo droog mogelijk houden en alleen als er vuil in de open wond zit wassen. Liefst 2x per dag smeren met sudocreme en dan echt een dikke klodder erop.
Veel beweging geven. Dat stimuleert de doorbloeding. Loopt je paardje overdag in het land? Of staat ze op stal? Geen korstjes eraf krabben, dan kan het gaan infecteren. Succes!
Mischa4ever schreef:DE TIP:
Mokcare van huppa.nl. Het werkt echt!
Het zijn kruiden waar je thee van trekt en over het voer heen giet, ik heb nog een zakje liggen omdat mijn paard hele lichte mok en en dat met een vochtinbrengede creme al weg is.