Binck8 schreef:Nou... Bericht gehad van de dierenarts. Ze werken normaal dus niet met cydectin, het is wel te bestellen maar dan moet ik een liter kopen van 233 euro, dat is veel![]()
Normaal is het behandelen met byemite en injectie dectomax. Allebei niet voor paard geregistreerd maar wel goed werkzaam
Vanwege liever geen dectomax zou orale equest kunnen (moxidectine) kunnen.
Ik weet het dus niet meer...
Ik koop het ook per liter (180 euro was dat afgelopen jaar). Komt uiteindelijk toch wel op. Met 2 trekpaarden doen we er ongeveer een jaar mee.
Overigens de laatste maanden spuit ik de niet geschoren sokken wekelijks vol bio diesel. Werkt hier ook prima maar altijd opletten met verspilling en dat het brandbaar is. Ik heb een elektrische plantenspuit en kan zo de haren open houden en goed nat spuiten. Wij hebben in de zomermaanden geen stal met bodembedekking maar enkel inloopstallen met stalmatten. In deze periode zo zeer goed jeuk vrij te houden. In de wintermaanden toch echt cydectin met potstallen. Cydectin neemt je stal ook direct mee. We hebben wel besloten begin winter alle benen kaal te scheren. Afgelopen winter best veel mijt ellende gehad en hopelijk kan ik het dan nu beter bij houden