'knorrend' veulen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Re: 'knorrend' veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:14

Heb alles (mee)gelezen, de kans dat Cassis gered zou kunnen worden was van 't begin af aan al miniem klein: de problemen waren ernstig en duurden al lang voordat jij hem overnam.
Dat je het uit alle macht nog hebt geprobeerd geeft aan hoe zeer je begaan was met zijn zeer zware problemen. En dat het niet zo mocht zjn, is een keiharde - maar niet onverwachte - klap.
Fay heeft weer een leven door jou, Cassis heeft in elk geval het laatste deel van z'n leven in liefde, aandacht en goede zorg mogen doorbrengen.

Dat heb je hem toch in elk geval kunnen geven, en dat hij uiteindelijk in rust en vrede is heengegaan?

Als we alles konden redden..... maar dat kan niemand... je hebt Fay toch al gered van een wisse dood? Die stond ook op de nominatie van "niet te redden", maar jij zette door, en kreeg het toch voor mekaar!

Val jezelf niet te hard, dat 't met Cassis niet lukte, maar wees trots op jezelf dat je hem hebt kunnen en durven laten gaan naar de eeuwige graasvelden. Dat zoiets keihard en rauw op je dak valt, speciaal als je zo iets nog nooit hebt hoeven meemaken, begrijp ik maar al te goed.
Maar het is jouw schuld niet, en aan zijn pijnlijk bestaan heb je een genadevol en zacht einde gemaakt... en dat is OOK houden van! Dat is een daad van en uit liefde en genade.

Daarvoor kan ik alleen maar groot respect hebben, ik hoop dat de pijn ervan mettertijd langzaam wat wil slijten, als je je het jezelf maar nooit verwijt... zijn toestand was NIET jou aan te rekenen. Jouw intense begaanheid met Cassis heb je bewezen door hem te laten gaan. Dat is ware, boven jezelf uitstijgende dierenliefde.
Hierbij mijn respect daarvoor.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 00:40

Een teken van leven van ons weer ..

Het is nu bijna een week geleden , we missen hem ontzettend, vooral zijn lieve grote hoofdje die altijd blij was om ons te zien, gelijk zijn neusje in je hand duwde om kusjes te geven .
Maar verder merken we wel dat er een last van de schouders is, de zwaarmoedige sfeer die er hing is weg nu, wij die niet meer met pijn in ons hart erheen gingen omdat we bang waren dat we hem weer vol pijn zouden aantreffen.
En de andere paarden zijn terug gewoon vrije paarden ipv zorgverleners, ze lopen weer in de wei, zijn vrolijk, vol energie terug, vooral aan hun merk je dat er opluchting is nu.
Ze hebben zo goed voor hem gezorgd dat ze zichzelf compleet achterop stelden.

Uit egoïstisch oogpunt had ik hem liever nog langer bij ons gehad, zelfs met pijn, dan kon ik hem tenminste nog knuffelen, maar ja, dat zou niet fair geweest zijn.

Toen hij overigens ingeslapen werd gaf hij na de verdoving een paar diepe zuchten, en toen nam hij nog een hapje voer zelfs, maar echt een zucht van opluchting leek het haast, er was echt geen enkele tegensparteling, en het ging zo snel, zo ontzettend snel , dat moment is zo mooi en naar tegelijk, blij dat het snel ging, maar dan is het wel ineens echt, hij is er niet meer, je kan niet meer terug.

Afbeelding

Afbeelding

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 09:32

Snap je helemaal. Heel veel sterkte. Ondanks de opluchting blijft zoiets lang pijn doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 09:39

Heel fijn dat er nu berusting is. Er moet een hele last van jou/jullie afgevallen zijn.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 10:03

Hevonen schreef:
Snap je helemaal. Heel veel sterkte. Ondanks de opluchting blijft zoiets lang pijn doen.

klopt, zijn naam horen, foto's zien, en verder zoveel momenten op de dag krijg ik een brok in mijn keel.
Het lijkt ook zo onwerkelijk, net alsof we morgen wakker worden en we alles gedroomd hebben.
Afgelopen 5 maanden heeft ons leven echt om en rond Cassis gedraaid, we hebben nu echt tijd over , dat we bij de paarden in de wei staan zo van goh ja ze hebben alles nu gehad en zijn lekker aan het eten..zullen we maar naar huis gaan zeker..

Maar het gemis is ontzettend groot, hoop dit echt niet snel meer mee te moeten maken :(

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 12:07

Ik herken wat je zegt, hoe groter het huisdier, hoe groter de zorgen en de impact. Soms wil ik een hamster ...

Jullie hebben echt je best gedaan, zowel jij als je gezin en je kudde maar het heeft niet mogen baten. Aan jullie heeft het niet gelegen.
Het is gewoon wennen als je je ineens geen zorgen meer hoeft te maken over dat ene dier en je tijd en - op den duur - energie over hebt voor andere dingen, maar het gemis blijft nog een heel poosje knagen. Het is een rouwproces waar je doorheen moet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 12:12

Is Sereentje nu ook wat minder knorrig misschien...? :(:)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 15:06

Die pijn en herinneringen zullen nog wel even bij je blijven... je wilde dat paard, Cassis, opnieuw een LEVEN geven, maar dat was niet (meer) mogelijk, dat is iets waar je voor jezelf mee in het reine moet zien te komen. Dat hij ondanks alles wat je deed en wilde doen niet meer pijnloos zou kunnen leven... je hebt dus nu exact het juiste gekozen: hem niet langer laten lijden.
Het is natuurlijk onverteerbaar dat zo'n relatief jong dier niet meer door kan leven, maar dat is NIET aan jou te wijten, hij was al hopeloos heen, ander verder geknutsel had hem naar mijn mening niet meer geholpen ook... het was genoeg...misschien nog niet voor jou, maar wel voor hem.
Ik heb ook die laatste filmpjes gezien, en och, och.. toen dacht ik ook "let him go".
Je hebt het juiste besloten... en Cassis uit zijn pijnlijk , lijden verlost.

Ook DAT is paardenliefde, niemand ter wereld kan alles redden of helpen. al wil je het nog zo graag, en dat zeg ik uit mijn eigen ervaring, some you win, some you lose....

Je won Faytje al, dat hadden ook weinigen of niemand gedaan.

xsophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:10

Krop in mijn keel en tranen in mijn ogen.. Heel veel sterkte! Cassis heeft geluk gehad met zo'n baasje. :(:)

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:18

Alles meegelezen en ik wilde je nog even sterkte wensen...wat jullie voor hem hebben gedaan is heel bijzonder.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:38

Hee, hoe gaat het nu met jullie en de paardenkinders?

Nikie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 03:27

Beste Inge,

Ivorige week ben ik aan jou topic begonnen, ieder vrij momentje heb ik mee gelezen. Ik kan niet anders zeggen dat ik enorme bewondering heb voor jou (jullie) manier van handelen. In mijn ogen heb je alles gedaan wat er mogelijk was! Ik ben blij dat het met Fay zo ongelofelijk goed gaat. Zojuist heb ik wel een traantje moeten laten voor Cassis, het meest edelmoedige paard wat ik ooit heb gezien! Cassis heeft jou zorg en liefde gelukkig nog mogen meemaken.

jou kracht en hoop die je keer op keer hebt weten op te brengen zie ik als een inspiratiebron, ik hoop dat Fay, Seren en al jullie andere beestjes nog lang bij jullie mogen blijven!

Uiteraad blijf ik je volgen op bokt, ik ben, net als een hoop andere bokkers, erg benieuwd naar de vorderingen en hoe Fay de aankomende jaren zich zal gaan ontwikkelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:29

Heel veel sterkte nog :(:)

Een hoefprobleem is veel ernstiger dan sommige mensen denken... Ik heb mijn paard in januari ook laten inslapen vanwege hoefproblemen.. We kunnen helaas niet alles genezen -O-

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 23:08

Weer eens een teken van leven van hier.
Het gaat hier allemaal zijn gangetje, paarden zijn allemaal flink aan het verharen , leuk paarden zonder dekens in de winter hebben staan :+
Ik blijf Cassis wel enorm missen , hij was zo'n heerlijk paard, een grote goedzak.

Fay gaat best goed nu, ze begint ook terug een stuk liever te worden, al tasten beide dametjes wel flink de grenzen af nu, maar goed daar zijn ze jong voor.
Pasja staat nu terug bij Fay ,Sofie(haar veulen) en Seren , dit gaat echt super fijn samen, lief ook om te zien dat Sofie haar mama ook terug herkende, drinken mag ze gelukkig niet meer nu }>
Pasja heeft een erg teer zieltje en ze is dan wel erg gek op Top mijn ruin , maar die kan soms zo op haar gevoel inwerken dat ze er helemaal van ontdaan is, voorlopig gaan we haar toch nog niet oppakken met rijden dus kan ze fijn op de grotere weide bij de veulens en Seren.

Heb vandaag wat foto's van hun gemaakt nog.
Met hun uit wintervachtje vacht komende vacht :+ , wat voor kleur zou Sofie precies worden denken jullie?
Ze is echt een toverballetje momenteel :j

http://www.mijnalbum.nl/Album=CHDQQ8UP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:13

Mmm misschien toch vos of zweetvos? Apart iig.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:16

Sofie is toch de bruine? :=
Fay ziet er wel uit als zweetvos ja :j

Ziet er goed allemaal uit bij je Inge :) Wat heeft Pasja toch een lief koppie en wat heeft Fay toch een stel heerlijke flappers <3

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:45

Wat heb je een leuk stel staan Inge!

Ik denk dat Sofie een mooi donkerbruin paardje gaat worden en wat heeft Fay een inhaalslag gemaakt zeg! :wow:

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:31

Leuk om weer een update van je te lezen Inge, wat lijkt Sofie veel op haar moeder! Hoe maakt Sereentje het nu? Zijn de nukken verleden tijd? En Twinkie? Ook lekker aan het opknappen?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:23

Hoe gaat het inmiddels met Fay ?
Ben benieuwd naar foto !

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:56

Ik ben wel benieuwd hoe het met de ponybende gaat maar ook met Inge en haar gezin.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:08

Ik ook!

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 09:52

Probeer steeds al een bericht te typen maar elke keer kom ik niet verder dan deze woorden...

Fay is er niet meer...

twee weken geleden heeft Fay een ongeluk in de weide gehad, we stonden erbij en keken ernaar..
De andere paarden hadden de kolder in hun hoofd en waren aan het gek doen, Fay loopt meestal niet mee als de rest galoppeerd, zij had nog steeds echt van die zwabberbeentjes en deed echt nooit rare capriolen.
Maar nu rende ze een keer een stukje mee tot ze struikelde over haar eigen benen, en daarna neerlag met haar voorbeentje in een erg rare hoek.
De dierenarts gebeld , we hebben haar niet meer naar de kliniek gebracht , ze kon en wilde er niet meer op staan, en dan de trailer nog in zouden moeten, dat wilden we niet.
Dus is ze heel rustig ingeslapen, totaal geen gevecht, was erg snel gedaan ;(
Fay had het sowieso de laatste tijd terug wat moeilijker, haar achterbeentjes zwabberden heel veel, en ze was erg boos op ons steeds, de kliniek kon alleen nu ook niet meer voor haar doen, ze kreeg op en af een kuurtje antibiotica voor de longen, verschillende ontwormingspasta's , verder moesten we haar de tijd geven werd er gezegd als aanhaalden dat ze wel wat zwalkerig liep en makkelijk boos was.
Deels hebben we er nu vrede mee, het is ook al twee weken geleden, maar je blijft zo van wat als...maar daar krijgen we haar niet mee terug..

Door Cassis en Fay ben ik nu wel zelf even het kwijt, ik ben ontzettend gek op paarden, op onze paarden, maar ik ga niet meer met plezier naar ze toe, door al het zorgen komen de zadels de kast zowat niet uit.
Het komt wel weer terug denk ik..hoop ik.

Pasja onze d pony merrie loopt sinds twee weken kreupel, waarschijnlijk tijdens vervoer gebeurd, ze heeft een verdikking aan de voorkant van het koot/kroonbeen, de dierenarts denkt een gewone kneuzing, ik ben nu alleen als de dood dat er meer is, je gaat echt bij elk paard drama zien nu ;( .
Als het volgende week niet over is wil ik dan ook met haar naar de kliniek, we hebben bij Cassis en Fay gezien wat voor gevolgen te laat naar de kliniek gaan heeft gehad...

Ons andere jaarlingetje Sofie is erg stout momenteel, ze was altijd zo ontzettend lief, maar nu heeft ze echt het ondeugd in haar koppie, zijn normale fases, dat weet ik wel, maar het is nu gewoon even teveel..

Dan Seren, ons oud meisje, ik wil geen oogkleppen ophebben, en ben daar zo bang voor dat ik dat wel doe, omdat we nu twee paarden hebben moeten afgeven en je bang bent om er nog 1 weg te moeten geven.
Ze blijft enorm enorm gevoelig in haar rechterflank, je ziet dat ze pijn heeft.
Wanneer zeg je dat het genoeg is bij zo'n taai meisje, zij blijft haar oortjes naar voren doen als ze ons ziet, maar aan de andere kant zie je ook dat ze pijn heeft.

Mijn ruin Top stond eerst bij de merries, maar werd hier zo vervelend van dus staat hij nu samen met Twinky op een pensionstal, daar hebben we meer mogelijkheden tot rijden, ook voor mijn dochter, en het zijn zulke maatjes, die gaan zo leuk samen en hebben het er enorm naar hun zin.

Twinky is vorige week geschoren, hij had nog een berenvachtje die niet losliet, zo mooi, sinds dien heeft hij energie voor tien, echt een genot om te zien hoe hij opknapt.
Zal eens kijken om van de week foto's van hem te maken.

Ik heb een advertentie voor Twinky staan, hij is eigenlijk net wat klein om lang voor mijn dochter nut te hebben, en hij is te leuk om stil te zetten, maar twijfel wel...nu kan ze er nog makkelijk op en hij is echt steeds leuker aan het worden nu...

Als laatste hebben we nog Felice, shetlander merrie van 21, voor haar gaan we wel voorzichtig een plekje zoeken, het doet al pijn als ik eraan denk ;( , maar het is teveel, ze krijgt bijna geen aandacht omdat ze zo braaf is en niks opeist, ze verdiend zoveel meer, zij is echt een droomshetlander, ik had nooit veel met shets, omdat ze vaak zo stout zijn, stout zijn kent zij niet, ze heeft een prachtige bos manen, en is zo zo lief.

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:56

Auw!
Wat een schok zeg.
Ik wens je heel veel sterkte!
En hopen dat je meer geluk krijgt met je andere paardjes.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:59

Ach jeetje Inge...
Wat ontzettend sneu, na alles wat jullie gedaan hebben ;(
Heel veel sterkte! :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 10:00

Poeh Inge.... je hebt wel een "bumpy ride" zo... wat ontzettend zonde dat het allemaal zo gelopen is, dat hebben jullie allemaal niet verdiend :(:)

Hopelijk kijk je er over een poosje weer wat positiever tegenaan want nu valt het je allemaal erg zwaar zo te lezen. Heel begrijpelijk....
Ik duim dat je alles met de zomer in zicht een beter plekje kan geven en weer meer lol hebt met wat je nog wèl hebt :j

Wat fijn dat het met je dochter en Top wel goed gaat! Misschien ook wel even lekker voor jullie, even een andere omgeving :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 05-05-14 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt