Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nicky_rilana schreef:Floor_x schreef:Wat adviseren jullie?
Onze manege heeft geen groot terrein, en staat midden in een sportpark.
Om te wandelen ga ik meestal dus van het terrein af, dan zit je meteen op een speciaal voor ons aangelegd ruiterpad. Loop je een groot rondje ben je een half uurtje onderweg (om even de situatie te schetsen).
Echter lopen er ook regelmatig paarden uit Oud Ade door dit park, over deze ruiterpaden (is hun goed recht). Maar wat nu te doen, echt op eigen terrein blijven, of het sportpark in? Wat zouden jullie doen?
ik zou op eigen terein blijven, maar misschien kun je een hindernis parcoursje of zo neer zetten voor de afwisseling?
lillytjuh schreef:Vervoeren van een paard kan geen kwaad, in de trailer heeft ie geen contact met andere vreemde paarden. Tis maar net waar je hem heen vervoerd.
Volgens mij is er weinig aan de hand zolang je paard geen direct contact heeft met andere paarden en jij zelf ook niet.
lillytjuh schreef:Vervoeren van een paard kan geen kwaad, in de trailer heeft ie geen contact met andere vreemde paarden. Tis maar net waar je hem heen vervoerd.
Volgens mij is er weinig aan de hand zolang je paard geen direct contact heeft met andere paarden en jij zelf ook niet.
FahyaFemke schreef:niks het erf of, niks het erf af. geld dit nu voor heel NL?? Of alleen het rhino gebied..
het was net op de radio dat er wordt geadviseerd niet op pad te gaan met je paard als dit NIET nodig is.
dat directe contact weet ik niet. als het paard naast je hoest, of briest, en jou paard dat inademt: is dan het kwaad al niet geschied (als dat andere paard besmet is dus)?
beauisvancie schreef:beauisvancie schreef:Hoe vaak tempraturen jullie de paarden nu?
En wat als het paard een kleine verhoging heeft?
setteke schreef:Bellarose schreef:Volgens mij is het minder makkelijk overdraagbaar door mensen/kleren als bijv droes.
Wil jij het risico nemen? Wat een uitspraak.
setteke schreef:MamboBeach schreef:Dat zegt ze toch niet.
Wat zegt ze dan? Ach, het is geen droes, dus het zit niet aan je kleren, what the .....?
Wat bereik je met deze opmerking? Dat iedereen denkt, ach laat gaan?