Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:27

Diertjec mooi dat alles goed is gegaan! Zal zo even in je topic kijken!

Ik heb ook positief nieuws!! Dierenarts wilde geen foto's verder maken omdat ze teveel verbeterd was in een week tijd. Ze liep nog niet goed, maar het was goed te zien dat een week rust haar goed heeft gedaan. Ik was nog aan het denken geweest en ze is in juli toen onderuit gaan en op haar rechter knie terecht gekomen. Aan haar linkerknie had ze twee wonden en die had ik goed in de gaten gehouden. Nooit naar dat rechterbeen gekeken, omdat ze toen nog niet aan het werk was.
Twee weken later ben ik in augustus met haar aan de longe begonnen, wonden waren dicht, dus ik dacht we kunnen nu eindelijk weer beginnen na de operatie. Achteraf zie ik nu op filmpjes dat ze toen al niet helemaal goed liep, maar dat wilde ik toen helemaal niet zien. Ik zat natuurlijk in de opbouwende fase en vroeg steeds een beetje meer en uiteindelijk kreeg ze hier denk ik gewoon echt last van en werd het voor mij ook duidelijk...
Omdat de fysio dacht dat het van de wond kwam, gingen we balken lopen en juist dit was natuurlijk extra belastend voor de knie. Achteraf gezien dus een verkeerde zet geweest, maar ja...

Ik weet natuurlijk niet zeker of het van die val is gekomen, het is al even geleden, maar al met al denk ik dat het allemaal heel logisch is. Gewoon te weinig rust gegeven aan die knie na de val en nu komt ie pas tot rust. Over drie weken gaan we weer op controle en dan zien hoe het is. Als het dan alsnog niet verbeterd is, wil de da wel foto's maken. Maar het was voor hem duidelijk dat rust nu wel heel goed voor haar is, dus we zetten het nog even door. Mag wel elke dag een half uurtje met haar stappen aan de hand. Punt is in ieder geval dat het duidelijk geen artrose of iets is!

Sorry voor mijn lange verhaal, maar moest het even kwijt!

fargo

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 19:33

Helemaal goed toch, kan me voorstellen dat je opgelucht bent, wat fijn dat ze zo opknapt! Gewoon lekker rustig aan stappen, lijkt me prima!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:48

Naath, wat ontzettend fijn dat er niks ernstigs is. Gewoon op deze voet verder dus. Super ook dat ze is opgeknapt in een week tijd, belooft wat goeds voor over 3 weken lijkt mij :)

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:25

Fijn dat het beter gaat Naath86!

Wij hebben vandaag controle gehad na een maand boxrust.
Ze waren erg tevreden en het zag er super uit.
We hebben groen licht gekregen om aan de hand te stappen :D
Ben erg blij!
We hebben meteen een rondje gedaan, foto staat in dit topic [EJL-ITP] Lotje en Kleintje, een heel bewogen jaar!

Hoop dat het zo door blijft gaan en dat we in december verder mogen opbouwen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 23:53

Wat raar ik post net een bericht maar zie het niet verschijnen..
Wat een mooi nieuws dat je weer mag wandelen Jenne, dat breekt de dag toch. Lekker samen even stappen aan de hand, geniet er maar van

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 22:26

Gisteren was het 1 jaar geleden dat Whizz voor de 2e keer geopereerd werd, wat deed ie het goed en wat was hij mooi en dapper!

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 23:28

Sterkte fargo!
Pffff Charlie blijft zijn graasmaskers (!) slopen.. Wist altijd al dat het een houdini was maar nooit dat hij ook een kei is in het afkrijgen van maskers! Charlie moet in deze natte tijd van het jaar een grasmasker op zodat hij zo min mogeljjk zand binnen krijgt. Hij staat 24/7 buiten in de kudde. Kan niet wachten totdat de weide helemaal vertrapt is of het gaat vriezen, mag dat rotding weer af.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:47

fargo....sterkte..... :(:)
enne Francis,...ik wil nog even zeggen dat ik echt zoveel respect voor je hebt _/-\o_ _/-\o_
dat je dit topic nog levend houdt en iedereen van goede adviezen voorziet, ondanks je eigen verdriet en verlies van Whizz en damn wat vind ik dit nog steeds oneerlijk,ondanks alle argumenten die echt kloppen want dat heb ik met Desert ook,geen zorgen meer,geen pijn,rust etc maar toch heel stiekum :o vind ik het gewoon zo oneerlijk allemaal.
Troost is wel dat onze paardjes alle liefde en kansen hebben gehad....en we moeten het gewoon simpelweg accepteren.

Hier een dikke knuf voor alle nieuwkomers en oude garde die momenteel aan het tobben zijn met hun paarden.Sterkte en beterschapknuffel!

Wynn gaat na zijn operatie,alweer 2 jaar geleden??? ontzettend goed *klopt het af*
wel andere heftige dingen hier meegemaakt en ben een tijd boktmoe-fb moe en alles geweest,maar leef wel op afstand mee...

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:03

Fargo sterkte
Jeetje wat een bijdehandje dat hij zijn graasmasker sloopt. Welke heb je want die van greenguard wordt ever gezegd dat die het meest bomproef zijn.
Gently is nu 1 week aan het wandelen en gisteren voor het eerst weer aan de longe. Wat had hij er zin in. Na 8 weken weer eens iets mogen doen. Vanmorgen kwam hij met wandelen ook al heel anders zijn stal uit. En wat ben ik trots op hem nog steeds luistert hij best wel

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:34

Ben het helemaal met Sandra eens Fargo!! Ik heb ook veel respect voor je dat je nog steeds zo actief mee leest en iedereen van zulke goede adviezen voorziet, ondanks alles wat jij met Whizz hebt meegemaakt..

Hier zijn we ook wat aan het wandelen.. Pony blijft redelijk rustig, maar moet veel 's avonds lopen, dus veel in het donker. Gelukkig woont mijn vader (waar mijn pony staat) in the middle of nowhere, dus veel auto's komen er niet langs! Nog twee weekjes en dan weer naar de da, nog even afwachten dus. Maar ben blij dat we weer een beetje bezig zijn..

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:04

Zirano de greenguard krijgt hij ook af, zelfs met het speciale halster. Daar over/onder/door heen haal ik een gewoon halster zodat het extra moeilijk gemaakt wordt.

Fijn dat jullie weer aan de slag kunnen!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:55

Fargo Schandalig dat ik niets zei. Chapeau dat je ons blijft helpen.
Cashlee wat een boefje ook

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 23:25

Zirano schreef:
Fargo Schandalig dat ik niets zei. Chapeau dat je ons blijft helpen.

Nee hoor, onzin.. ik doe het graag.. weet zelf nog al te goed hoe onzeker je kunt zijn bij alles wat je tegenkomt en als je elkaar dan op weg kunt helpen of elkaar kunt steunen bij de stress dan doe ik dat graag!

Dank allen voor de lieve woorden! :o :o :j
En vergeet niet dat ik ook veel steun van jullie gehad heb!! :* :* :*

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:34

Fargo: zo ontzettend veel respect voor jou. Sandra omschrijft het prachtig. Je bent er altijd om ons te helpen. :*
Naath: fijn dat je positief nieuws hebt. +:)+
Sandra: super dat Wynn het zo goed doet!!!

Iemand van jullie bekend met ''valse'' koliek ?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 13:17

ik ken de term maar weet niet meer exact wat het nu betekende, in ieder geval dat het lijkt op echte koliek maar dat het toch niet helemaal is..

Dit is het:
Valse koliek kan soortgelijke symptomen geven, maar wordt veroorzaakt door problemen met andere organen, zoals de eierstokken, de testikels of de nieren van het paard

Dus merries die hengstig zijn hebben nog wel eens valse koliek doordat de hengstigheid pijn veroorzaakt, de lijkt op koliek maar waarbij geen problemen in het spijsverteringstelsel aan ten grondslag ligt..

Ware koliek is een koliek veroorzaakt door een probleem in het spijsverteringsstelsel van het paard, vaak de darmen.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:36

Hoe gaat het met alle paardjes??

Wij mogen woensdag weer voor controle van de knie naar de da.. Heb het idee dat het verbeterd is, alleen haar schoft zit me niet lekker. Daar is ze al een tijdje gevoelig, ook al bij het vorige onderzoek begin november.. Denk dat dat toch een fotootje wordt... Terwijl ze al 2,5 maand geen zadel meer op heeft gehad, dus dat lijkt me de oorzaak niet..

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:48

Spannend Naath! Ben benieuwd wat er uit de schoft komt, toch lastig aangezien ze geen zadel op heeft gehad. Kan het niet een gevolg van de knie zijn?

Hier gaat het wel okee, paardlief heeft zo d'r betere dagen (dat ze lief voor me is en me niet een schop wilt verkopen als ik lief vraag of ze om wilt) en soms d'r slechtere dagen (dat ik dus dreigend een kont naar m'n hoofd krijg). Been wordt goed belast, ze eet goed, mest goed, doet alsof ze heel veel honger heeft (d'r rantsoen is gehalveerd). Nog maar 4 weken te gaan hahah.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:28

Gently doet het super. Hij staat nu in de aquatraining en dat pikt hij goed op, Ik merk wel dat dit super is voor zijn buikspieren

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 11:45

Naath86 schreef:
Hoe gaat het met alle paardjes??

Wij mogen woensdag weer voor controle van de knie naar de da.. Heb het idee dat het verbeterd is, alleen haar schoft zit me niet lekker. Daar is ze al een tijdje gevoelig, ook al bij het vorige onderzoek begin november.. Denk dat dat toch een fotootje wordt... Terwijl ze al 2,5 maand geen zadel meer op heeft gehad, dus dat lijkt me de oorzaak niet..

Heeft ze een deken op die op haar schoft drukt misschien? Dat kan ook voor drukkingen zorgen.
Spannend voor controle, hoop dat je weer een beetje aan de slag mag binnenkort!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 11:46

Zirano schreef:
Gently doet het super. Hij staat nu in de aquatraining en dat pikt hij goed op, Ik merk wel dat dit super is voor zijn buikspieren

Dat klinkt goed, fijn hoor!!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:58

Heb ik ook aangedacht fargo maar lijkt het ook niet op... deken ligt voor de schoft. Heel vreemd dus hoop dat het meevalt. Maar durf niet meer zo goed te hopen na alle tegenslagen.

Zirano waar doe jij dat met je paard? Heb ik voor chica ook wel aangedacht.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 14:45

Dan zou je eens eten/hooi moeten geven op de grond waardoor je paard naar de grond gaat met hoofd en staan eten en dan met je hand onder de deken gaan of er vanuit de deken achter de schoft druk door de stof of door de naad ontstaat..

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:33

Zirano, wat fijn. En wat super tof dat je die aquatraining doet. Lijkt me ook nog een keer leuk om te doen met die van mij :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:21

Wij zijn gisteren naar de da geweest en heb in ieder geval goed nieuws! In eerste instantie was er weinig verbetering, dus hij wilde toch inspuiten en foto's maken. We zijn direct met de knie begonnen omdat daar toch duidelijk de kreupelheid vandaan kwam en na uitverdoven bleek dus inderdaad dat ze toen ineens wel nagenoeg rad liep. Foto's gemaakt van de knie en die gewrichten zien er allemaal hartstikke goed uit, er was niks waar hij over twijfelde of wat dan ook! Duidelijk ook geen artrose, dus dat was echt een pak van mijn hart!!
Nu ga ik morgenmiddag weer heen met haar en dan gaan we nog een echo doen. Hopelijk is daar wel de oorzaak op te zien, maar ben in ieder geval blij dat de foto's gewoon goed zijn!!

We gaan dan trouwens ook direct nog een foto van de schoft maken omdat ik dat toch ook niet helemaal vertrouw. Deken heb ik nog nagekeken, maar kan nu niet echt ontdekken of het daar van komt.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 15:46

Hoe is het hier nu, nog mensen last gehad van het invallen van het koudere weer of is dat allemaal meegevallen. Hoop dat alles goed gaat!
Nog nieuws Naath86??