Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

inferno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:37

ja, de Gastrogard behandeling heeft inderdaad beter gewerkt. we zijn weer aan het opbouwen en dat gaat met de dag beter. Wel geef ik hem nog Ulca tonic van Dodson& Horrell. Gewoon voor mijn eigen gevoel dat ik toch iets kan geven als preventie..en ook dat lijkt goed te gaan!

henshem schreef:
inferno1 schreef:
Na de behandeling van Gastrogard, heb ik nog 3 spuiten over. Mocht iemand interesse hebben, hoor ik dat graag. Prijs en reacties graag via pb

Uit nieuwsgierigheid: Heeft de gastrogard de maagzweren nu genezen? Omdat je, als ik het goed heb begrepen, vond dat Abler te weinig effect sorteerde.

_Patrick_

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:41

Wat gebruiken jullie hier het meest van abler?
De korrels of de tabletten?

Hoelang is de levertijd gemiddeld?

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:46

_Patrick_ schreef:

Ik gebruik de korrels, geef ze op een boterham met stroop. Levertijd zo'n 2 a 3 weken. Heb gisteren bericht gehad dat mijn bestelling is verzonden. Als die binnen is, dan kan je wel wat zakjes ter overbrugging van de tijd overnemen.

dimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:01

Ik meld mij ook hier even. Heb al heel wat gelezen maar het is erg veel dus niet alles gelezen :o
Mijn ijslander staat hoogst waarschijnlijk ook met een maagzweer. Bloed laten onderzoeken en daar kwam niks uit. Ze bleef afvallen. Endoscopie gaan we niet doen omdat ze absoluut nu geen stress moet hebben en ze heeft al zo'n hekel aan dierenartsen. Beeld van haar past ook echt bij een maagzweer. We gaan dan ook starten met Gastrogard. Hoop echt dat het gauw werken want dit baart mij grote zorgen.

dimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:35

Net de DA gesproken en helaas is de Gastrogard nu niet leverbaar. Volgende week pas weer. Daarom gaan we nu starten cimetidine. Iemand hier ervaring mee?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:41

Dimma: als je paard echt serieus verdacht wordt van maagzweren, dan zou ik geen genoegen nemen met iets anders dan omeprazol. (is de werkzame stof uit gastrogard)

De simpelste oplossing is dan gewoon even een paar grote klinieken bellen, er is er ongetwijfeld wel 1 die het nog op voorraad heeft.

Van Lienden (lingehoeve) schat ik die kans bijvoorbeeld heel hoog in.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:09

Toch leek cimetidine bij mijn paard beter te werken da. Gastro guard :o je moet het alleen veel vaker per dag geven

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:15

Dimma: Ik heb een week Cimetidine gegeven op advies van mijn DA na het constateren van een maagzweer. Ik ben er niet tevreden over geweest. Zonde geld geweest. Knapte eerste 2,3 dagen op maar daarna waren we weer snel terug bij af.. Cimetidine is minder sterk dan Gastrogard. Ik zou altijd direct Gastrogard of Pepticure gebruiken. Je kunt het bij Dierapotheker.nl bestellen en dan heb je het de volgende dag in huis!

Zaterdag zit ik op vier weken behandelen met Pepticure. Ik heb gister Duits kruidenhooi opgehaald en ga hem dat nu voeren ipv voordroog. hij heeft hier altijd voordroog gehad maar ik wil nu het beste van het beste voor mijn maagzweer patient.. Ik hoop dat hierdoor ook zijn jeuk verdwijnt en bulten die hij al heel lang heeft wat waarschijnlijk ook door de voordroog komt.. In ieder geval uit de voeding is door de DA vastegesteld.

dimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:33

OP dit moment is het nergens leverbaar, ook niet online. Pepticure komt volgende week wel binnen. We gaan de cimetidine starten om het weekend te overbruggen. Maar de DA zei ook al, misschien reageert ze hier wel heel goed op.

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:22

Bij Dierapotheker.nl is het wel op voorraad.. Ja misschien slaat de Cimetidine bij jouw paard wel goed aan! Is toch per paard 'aftasten'.

dimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 10:48

En hoe lang heeft het bij jullie geduurd eer je paard er weer bovenop was?

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:47

Ik ben nu aankomende zaterdag 4 weken aan het behandelen. Ik zie hem nog wel elke dag een paar keer gapen (achter elkaar). Voor de rest is hij er weer volgens mij. Blijft moeilijk te beoordelen.. maar ik ga nog een week extra de volle dosis geven ivm met overstap naar Duits kruidenhooi waar hij aan moet wennen. Eet nog wat minder omdat hij het voordroog lekkerder vond maar elke dag eet hij meer. En dan na 5 week rustig afbouwen. Wel spannend!

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:49

dimma schreef:
En hoe lang heeft het bij jullie geduurd eer je paard er weer bovenop was?

Wat zijn de symptomen van jouw paard?

dimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 15:03

Ze heeft bijna alle symptomen van een maagzweer. Waarschijnlijk zit het er al langer maar nu is het overduidelijk.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 15:25

Hier Gastro Gard gehaald ergens een eind verderop, gelijk gegeven net.
Krampkoliek is bij Ted nu de hoofdsymptoom, gapen doet hij ook maar niet zo ernstig als 4 jaar geleden.
Oorzaak weet ik ook, daar kan ik niks aan veranderen paardje verkocht en ik zelf in de lappenmand vanmiddag zelf weer naar de huisarts.

Zijn er hier misschien die wat zakjes kunnen missen totdat ik het binnen heb?
Betaal ik via de bank gelijk het geld over.

dimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:59

DA is net geweest en de pepticure was toch binnengekomen! Gelijk gestart en nu hopen dat ze gauw weer trek heeft in meer hooi en gras.

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:55

Ik hoop het ook voor je Dimma! Al deze paarden maagzweer-vrij. Daar vechten we voor ;)

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:58

Gastro Entero Comfort verkrijgbaar bij de paardendrogist. Volgens mij vrij nieuw product? Iemand die hier 'licht' in ziet? Ik ben nog steeds opzoek naar het beste supplement om de maag te ondersteunen na uitbehandeld te zijn met de Omeprazol..

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:08

Hellaas heeft de Gastrogard weinig effect bij ons paard we zijn nu drie en een halve week aan het behandelen maar ik zie weinig verschil. Over anderhalve week gaan we terug om te kijken hoe het met de maagzweer staat als dat niet goed is wat ik dus denk wil ik eigenlijk ook wel de abler gaan probeeren. Kan iemand mij een beetje weg wijs maken hoe en waar je dat bestelt ik zou dan wel voor de pasta gaan omdat dat het beste werkt bij ons paard rare korrels gaat ie echt niet eten waar ik het ook doorheen doe.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:49

Peet_Paneel schreef:
Gastro Entero Comfort verkrijgbaar bij de paardendrogist. Volgens mij vrij nieuw product? Iemand die hier 'licht' in ziet? Ik ben nog steeds opzoek naar het beste supplement om de maag te ondersteunen na uitbehandeld te zijn met de Omeprazol..

Geen ervaring mee. Wel met maagcompositum. Vind ik niet slecht. Het werkt niet genoeg om te behandelen, maar geeft zeker wel verlichting.

dimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:38

Peet_Paneel schreef:
Ik hoop het ook voor je Dimma! Al deze paarden maagzweer-vrij. Daar vechten we voor ;)

Zeker weten! Gisteren ging ze al meer hooi eten. Ik ga zo heen om te kijken hoe het nu gaat. Alleen de spuit in de mond geven is niet makkelijk :(

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:13

Even een update, met onze hengst gaat het weer helemaal goed!! Hij moest van ver komen,begon met mager en lusteloos, toen een hele opgeblazen buik..en nu inmiddels weer top fit.
Is weer onder het zadel en oogt happy!
Wij hebben hem 2 maal daags stomastine over zijn voer gedaan en op de muslie en lucerne gezet.
Misschien heeft iemand hier wat aan. ;-)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 14:12

_Patrick_ schreef:

de korrels vind ik erg makkelijk. mijn paard eet ze dan ook gewoon op over het voer.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 14:24

Bij Tweet heeft het even moeite gekost om iets te vinden waarmee hij de korrels echt goed eet.
Ligt niet zozeer aan de korrels, alswel aan Tweet die heel graag hooi eet, maar verder vrij lastig is met eten....
(Hij krijgt ook geen krachtvoer, heeft geen nut, en is voor maagpatienten toch al lastig)

In eerste instantie kreeg hij het met geraspte wortel, maar dat liet hij steeds vaker liggen

Hij krijgt de korrels nu met een beetje geweekte bietenpulp. (pavo speedibeet in dit geval, mede door een tip in dit topic)
Ongeveer 75ml droog, dat is geweekt een bakje van ongeveer 250 ml.

Hij vindt die bietenpulp erg lekker.

dimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:17

lexa schreef:
Even een update, met onze hengst gaat het weer helemaal goed!! Hij moest van ver komen,begon met mager en lusteloos, toen een hele opgeblazen buik..en nu inmiddels weer top fit.
Is weer onder het zadel en oogt happy!
Wij hebben hem 2 maal daags stomastine over zijn voer gedaan en op de muslie en lucerne gezet.
Misschien heeft iemand hier wat aan. ;-)

Hoe lang zijn jullie onderweg geweest ermee?