Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
carika schreef:Kan iemand een dierenarts aanbevelen die op locatie (in de wei) castreert in zuid-west Drenthe?
Dierenkliniek Den Kaat en Zuid-west Drenthe heb ik al gevraagd, door hun wordt ik morgen terug gebeld.
Elvirave schreef:Nope, zou niks voor hem doen. Hij heeft waarschijnlijk een bloeding gehad van een adertje dat is gesprongen. Daardoor is zn zak gevuld en bloed duurt langer om af te voeren dan vocht. Moet het als een enorme blauwe plek zien en duurt ong 4 weken voordat het lichaam dat afbreekt. Dit is na contact dinsdag. Mag nu ook met hem draven. Als het 2x zo groot word moet ik alarm slaan maar voor nu is er dus niks aan de hand...
jorretje schreef:Nou bij de mijne is het mis.. Hij staat weer op de kliniek met een fikse ontsteking.
Precies 3 weken na de castratie en hij kreeg ineens een ei op de wonde en koorts. Na overleg kliniek veearts laten komen. Toen de veearts er eindelijk was (4 uur later.. eerst 2 uur wachten op het terug bellen van de kliniek, toen wachten op de veearts) was het abces al open gesprongen. Veearts heeft de balzak aangeprikt en de ontsteking bleek ook achterin zijn balzak te zitten. Het moest zo snel mogelijk open. Dus met spoed naar kliniek, waar ze het open gesneden hebben en daar kwam me toch een hoeveelheid troep uit.
Ik denk dat dus al een week aan de gang was, heb namelijk precies een week eerder (14 dagen na castratie) ook al de kliniek gebeld omdat het weer dikker werd en warm aanvoelde.
Ik baal enorm!Het arme dier staat inmiddels al 1,5 maand alleen.. Was net 2 weken thuis en was net weer gras aan het opbouwen. Bij het vorige verblijf (invriezen en castreren, 3 weken in totaal) op de kliniek is hij maarliefst 70 kilo afgevallen (en nee hij was echt niet te dik, het zijn echt spieren die hij kwijt is). Om maar niet te beginnen over de kosten
![]()
Chanelle007 schreef:Hallo iedereen,
Mijn lieve baby is vorige week zaterdag 8 mei 2021 weggebracht naar de dierenarts. Hij werd op 11 mei 2021 gecastreerd. Alles is goed verlopen juist wat zwelling aan zijn koker zegt de dierenarts. 18 mei vanavond mogen we hem ophalen. Heb hem wel gemist![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ps. Is het normaal van de zwelling?
felicity schreef:Chanelle007 schreef:Hallo iedereen,
Mijn lieve baby is vorige week zaterdag 8 mei 2021 weggebracht naar de dierenarts. Hij werd op 11 mei 2021 gecastreerd. Alles is goed verlopen juist wat zwelling aan zijn koker zegt de dierenarts. 18 mei vanavond mogen we hem ophalen. Heb hem wel gemist![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ps. Is het normaal van de zwelling?
Waarom heeft hij 10 dagen op de kiniek gestaan?
felicity schreef:Bijzonder dat hij daar voor 10 dagen op de kliniek moest staan.
Die van mij is thuis onder narcose gecastreerd. 2 uur later liep hij alweer op de wei. Ik heb niks aan wondverzorging of koelen hoeven doen. En het is super snel en goed genezen.
Shayla schreef:felicity schreef:Bijzonder dat hij daar voor 10 dagen op de kliniek moest staan.
Die van mij is thuis onder narcose gecastreerd. 2 uur later liep hij alweer op de wei. Ik heb niks aan wondverzorging of koelen hoeven doen. En het is super snel en goed genezen.
Ligt aan heel veel verschillende dingen, hangen beide ballen er, wat is de leeftijd, wat voor een operatie enzovoort enzovoort.
Mijn hengst is ook gecastreerd op de kliniek en is daar ook een aantal dagen gebleven.
Citaat:De grootste groei is in het eerste jaar, heel vroeg castreren heeft wel als effect dat de groeischijven in de pijpbeenderen iets later sluiten (die sluiten rond 1 jaar oud) zodat ruinen een grotere eindstokmaat kunnen krijgen. Castreer je met een jaar of iets ouder, is dat effect ook weg.