debravanesch schreef:Hoi ik wil me hier even melden.
Mijn paard heeft spierproblemen, voornamelijk in de achterhand. Van de veearts zou hij geen krachtvoer meer mogen, maar omwille van supplementen en het voederen van andere paarden is dit niet mogelijk (dan breekt hij alles af) de stal uitbater heeft dan nog eens bang dat ze te mager gaan worden
Momenteel krijgt hij een minimum voor de supplementen (halve kleine schep) en smorgens een handje om kalm te blijven. Hij krijgt een basis korrel+gerst+spelt
Nu was ik zelf wat aan het zoeken naar een krachtvoer wat laag in suikers en zetmelen is en zonder granen. Van de osteo kreeg ik er een aantal door:
- equifyt greenpower of alfalfa blend
- Pavo care4life
- Cavalor fiber force
Maar ze denkt dat de 2 laatste niet voldoende gaan zijn.
Verder werkt de leverancier van stal met lannoo, daar kreeg ik het advies van
- sport zen
- fibermix
- pro plus (deze lijkt me zoizo niet geschikt vanwege de hoeveelheid suikers nog)
Wat zou jullie advies zijn???
Paard is een bwp er die ongeveer 3-4 keer per week dressuurmatig werkt (L-M niveau training) en dagelijks paar uurtjes in de weide komt. Is flegmatiek van aard en wil ook geen bommetje uiteraard, maar wel voldoende energie om de spieren te herstellen en verder uit te kunnen bouwen. Ook krijgt hij vitamine E bij
Ik heb nu de pavo inshape. Heel laag in suiker en zetmeel en de pavo vital brokjes zitten er al doorheen. En ook hoog in eiwitten.
En je zou eens wat erwteneiwitisolaat of bruine rijsteiwitten bij kunnen geven om te kijken of je paard daarop verbetert