Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Douraque schreef:Ik heb de artikelen ook nog niet gelezen, nog geen tijd. Maar buiten de waardes, moet je natuurlijk ook kijken naar de symptomen. De combi van symptomen en waarde zou wel aanleiding zijn tot medicatie, waarde alleen niet lijkt mij
Meert schreef:Douraque schreef:Ik heb de artikelen ook nog niet gelezen, nog geen tijd. Maar buiten de waardes, moet je natuurlijk ook kijken naar de symptomen. De combi van symptomen en waarde zou wel aanleiding zijn tot medicatie, waarde alleen niet lijkt mij
En of het paard uiteindelijk verbeterd met de medicatie.
Maar door zulk soort artikelen ga ik me wel afvragen of het nodig is om die medicatie het hele jaar door te geven.
geerke schreef:wat ik mij even afvraag...BI had die ''aanbieding'' van gratis bloedonderzoek.Alleen de da betalen.
Werd dat bloed allemaal naar hetzelfde lab gestuurd?Weet iemand dat?
Jessix schreef:Meert schreef:En of het paard uiteindelijk verbeterd met de medicatie.
Maar door zulk soort artikelen ga ik me wel afvragen of het nodig is om die medicatie het hele jaar door te geven.
Elke keer op- en afbouwen is geen optie. Slik zelf maar eens zulke pillen en ondervind maar eens hoe je je voelt wanneer je er een keer eentje vergeet.. Maar ik snap wat je bedoelt. Het zo fijn zijn als je een pauze zou kunnen nemen op de momenten dat de ACTH waarde in orde is. Aan de andere kant is het moeilijk te bepalen als je al medicijnen gebruikt: waarschijnlijk is de waarde in orde door de medicijnen. Blijft lastig!
geerke schreef:Maris@ik begrijp nu je punt.Misschien is het soms gewoon beter om naar symptomen te kijken?
Te hoog cortisol is inderdaad schadelijk.Maar hoe krijg je het omlaag?Op een niet zo dure manier?
Ik heb zelf ook een te hoog cortisol(gehad of nogsteeds?)Ik heb daar nooit iets voor gekregen...
curcuma verlaagt te hoog cortisol...
http://en.wikipedia.org/wiki/User:JoeGabriell/Curcumin
zou het zo simpel zijn?
Maris schreef:Ze weten gewoon nog veel te weinig over cushing en de mogelijke oorzaken. Maar ik denk dat nu wel duidelijk is dat de ACTH waarde bepaald in sept/okt niet alles zegt over cushing.