'knorrend' veulen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sassefras

Re: 'knorrend' veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:29

oei ik schrik van je cassis foto,s herkenbaar maar zo verdrietig, echt je hebt een goede keuze gemaakt, ik heb mijn kinders altijd voor gehouden dat doodgaan niet erg is . het is rot voor de mensen er om heen.

dat is de meest logische redenatie voor kinders gelukkig

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:34

Heel veel sterkte.....moeilijke beslissing maar zo is het goed....

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 00:36

Goed om te horen dat Cassis zo rustig is heengegaan. Ik persoonlijk vind dat je geen moordenaar bent als je een dier dat lijdt uit zijn lijden verlost. Als een dier, of het nu een paard, een hond, een kat of een willekeurige wilde vogel of enig ander dier is, zo veel pijn heeft, vind ik het juist een voorrecht dat we het dier van zijn pijn kunnen bevrijden. Een dier leeft in het nu, die denkt niet aan een toekomst. Die blijft gewoon in het nu doorgaan totdat hij om wat voor reden dan ook overlijd. In het wild was Cassis al lang gegrepen door een jagersdiersoort, het was echt voor Cassis het beste!

Je andere paardjes zien er goed uit hoor, fijn om te horen dat Seren geen koliekverschijnselen meer heeft gehad! Ik zou wel voorzichtig zijn met haar op vetter gras te zetten, zou je dat geleidelijk aan kunnen doen? Uurtje of 2 maximaal in het begin en dan opbouwen? Of liggen die weides te ver uit elkaar? De overgang naar een ander soort voer kan darmen ook weer erg van slag maken.

Heel veel sterkte de komende tijd als je naar de paarden gaat, Cassis laat bij jullie een grote leegte achter en juist op stal zal je dat het meest voelen. Houdt goed in gedachten dat dit echt het enig juiste was dat je nu nog voor hem kon doen. Als ik die laatste foto's zie waar hij groot op staat dan zie ik daar een paard dat echt helemaal op en af en uitgeblust is, die had geen fijn leven meer kunnen hebben.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:38

|( heel veel sterkte met het verlies van cassis.
geweldig wat je nog gedaan hebt. Petje af. +:)+

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:42

Na dat ik je foto's heb gezien kan ik je heel goed begrijpen.
Wat een hoopje ellende ik vind het ontzettend sterk van jou en je gezin dat je toch besloten hebt om er mee te stoppen en hem te laten gaan.
Je liefde voor je dieren gaat heel ver maar dit is ook houden van.

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:49

Heel veel sterkte Inge! Ook ik had gehoopt dat Cassis weer een mooi sprookje zou worden.. Maar ook nu leeft hij 'lang en gelukkig' in jullie herinneringen en je hart.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:50

Heel veel sterkte Inge... je hebt je best gedaan en meer kan een mens niet doen!!!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:41

Heel veel sterkte gewenst Inge, een dappere, eerlijke beslissing.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:25

Hoest nu met jullie? Hoop echt, dat jullie trots op jezelf zijn, voor de mooie dagen, weken, maanden die hij nog bij jullie heeft gehad. Met dit besluit, dachten jullie vooral aan hem. Maar het gemis zal er niet minder om zijn. :(:)

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 23:54

We leven eigenlijk een beetje op automatische piloot.
Vandaag stond ons een vervelend klusje te wachten...de rendac in Belgie haalt paarden niet op het erf af volgens de klantenservice daar, ze mogen het zelfs niet eens van de regering zei ze.
Dus dat betekende Cassis verplaatsen naar de weg, gelukkig mocht hij wel op een weilandje aan de weg liggen van andere mensen, anders had hij op het fietspad moeten liggen..
We hebben samen hem op een plaat gedraaid, dat was behoorlijk zwaar.., wel vreemd om te zien, en niet smakelijk op sommige plaatsen, maar goed op zich goed van ons af kunnen zetten, het moest nu eenmaal gebeuren :(
Nu ligt hij dan klaar om opgehaald te worden.

Het doet wel nog ontzettend veel pijn, nu komt het besef er langzaam wat, we zijn dankbaar voor de tijd met Cassis, het was ook voor ons een ervaring op zich, een kostelijke wel, maar we hebben er geen spijt van en we zijn er oprecht zeker van dat hij echt fijne momenten gehad heeft bij ons, en genoten heeft van de aandacht en van onze andere paarden.
Ik mis die lieve blik van hem, zijn lieve kusjes als we bij hem kwamen.

Bij mijn dochtertje op school waren ze nogal gemeen geweest, steeds zo zeggen van ja het is maar een stom paard en dat ze zich aanstelde, en dan steeds express Cassis zijn naam noemen.
Nu is zij echt enorm gevoelig dus twee keer vandaag in tranen thuis natuurlijk.
Dus nog naar school gebeld , wordt je afgescheept met we gaan er morgen op letten, daarna dus maar een moeder gebeld van het meisje die het meeste bezig was tegen haar, ik vind dit gewoon echt niet kunnen.
Zijn verdorie kinderen van 11 en 12 jaar, die moeten toch beter weten.

Fay stond overigens van de week in de weide naast hun, stouterd, daar staat veel meer gras :+ er was ook geen stroomdraad kapot dus hoe ze dat gedaan had.

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:35

Wat lijkt me dat naar Inge, en wat sneu voor je dochter zeg! Hoop dat de school er morgen inderdaad op let.

Leuk om te lezen van Fay, ik kan dat soort streken wel waarderen ;-)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:03

In nederland mogen ze ook het erf niet oprijden...
Zo heb ik de mijne ook moeten verplaatsen naar de weg.
Ik wou zelf meehelpen maar ben uiteindelijk weg gegaan.. ik kon het niet.
En dat was dan nog een kleintje.
Ik kan me voorstellen dat het erg erg zwaar moet zijn en ik veeg zojuist een paar traantjes weg.
Wat heb jij je ontzettende best gedaan zeg, hem een kans willen geven.
Onthoud altijd dat je het tenminste hebt geprobeerd maar ook jij en de rest die geholpen hebben kunnen niet toveren.
Soms is het beter zo... veel sterkte.
Sneu voor je dochtertje ook, kinderen kunnen erg hard zijn helaas.
Maar ik kom met plezier die kant op om er een paar een schop onder hun kont te geven.
Wat zei de moeder van dat meisje?
Vaak is het nog zo dat die zeggen van; het zijn kinderen... dan kan ik ze wel helemaal @#$#@@.
Komt allemaal goed, wij leven allemaal mee met jullie.

En fijn dat het met de rest zo goed gaat!
Vooral dan met Fay ook :=
Lijkt haast wel een shetlander, ontsnappingskoningen :=

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:32

sterkte de komende tijd, ookal was het een hele lastige beslissing, ik denk dat je voor cassis de juiste gemaakt hebt, sterkte!

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:19

Ik voel o zo mee met je dochtertje.

Maar zij weet hoe het is om de liefde te voelen van een geweldig paard, helaas voor de kinderen die haar pesten zij weten niet wat dat is! Eigenlijk moeten we medelijden hebben met die kinderen!

Heel veel sterkte de komende tijd! Ook voor je gezin uiteraard.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:02

dat klopt inderdaad, dode dieren moeten aan de kant van de weg liggen, dat is in Nederland net zo. Ook wel logisch ivm het verspreiden van eventuele ziektedragers.
Eigenlijk zou je zo'n pestertje even aan d'r oren moeten meeslepen en Cassis laten zien he. Goede actie dat je de moeder van dat meisje hebt aangesproken.
Veel sterkte met het verlies. Cassis heeft in ieder geval mogen meemaken dat hij baasjes had die veel om hem gaven.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:15

Veel sterkte hoor! :(:)

(rotkinderen! dochter moet maar gauw op karate >;) )

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:56

Het zal in meerdere opzichten wel even wennen zijn, zowel in positieve als in negatieve zin. Niet meer lieve Cassis hebben om voor te zorgen maar ook al die zorgen, die energie vraten, om hem niet meer hebben.

Wat je dochter betreft, altijd lastig klasgenoten die leuk denken te zijn. Je dochter heeft een bijzonder paard mogen leren kennen en daardoor ook een bijzondere ervaring opgedaan. Zolang ze die met de rest van het gezin kan koesteren kan de rest van de mensheid de pip krijgen.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:44

Heel veel sterkte Y;(

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:51

@ LukieBradley en Kinke: Weet niet beter dan dat de Rendac in NL gewoon op het erf ophaalt, als ze daar kunnen keren én je een 'erf-abonnement' hebt afgesloten. Dat kost een paar tientjes per jaar. Voor nu te laat voor jou TS, maar misschien iets om je in België in te verdiepen, al hoop je natuurlijk altijd die luitjes nooit nodig te hebben. Helaas heb ik er genoeg mee te maken gehad, om dit stellig te kunnen zeggen. ;)

@ TS Hoe is het gesprek gegaan met school vandaag? Zo naar, hoe er naar je dochtertje is gereageerd!!! Dat kon er nog wel bij, pfffffff.

Het gemis in het land en op stal zal groot zijn geweest vandaag. Hoop dat jullie het met de tijd een plekje kunnen geven, jullie waren echt het beste wat hem is kunnen overkomen!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:35

@sientje. Zou kunnen hoor, zal bij ons niet van toepassing zijn dan omdat we niet vaak iets hebben.
Iig begreep ik van de boer dat het absoluut niet mocht.

Inge, hoe is het vandaag gegaan en met je dochter op school?

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:06

Sientje schreef:
@ LukieBradley en Kinke: Weet niet beter dan dat de Rendac in NL gewoon op het erf ophaalt, als ze daar kunnen keren én je een 'erf-abonnement' hebt afgesloten. Dat kost een paar tientjes per jaar.

Maar dan nog komen ze alleen op het erf als de ondergrond verhard is, zoals asfalt of klinkers. Bovendien is er met deze optie kans op besmetting, aangezien er ook dode dieren met een besmettelijke ziekte in de vrachtwagen liggen.
Of de individuele ophaaldienst, die komt wel het erf op, en wordt na iedere "ophaal" helemaal ontsmet voor hij een nieuw dood paard op gaat halen, dus geen besmettingsgevaar. Deze optie is echter wel flink duurder.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:38

ah, zou kunnen, heb nog nooit gehoord van een 'erf-abonnement' :) Dat willen wij sowieso niet omdat wij een boerderij hebben, dus liever geen 'inloop' van dit soort vrachtwagens.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:32

Van het verharde erf of pad afhalen kan ik heb toen iets van 4 euro extra betaald.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:36

Bij ons op stal komen ze ook het erf op, waarvoor ze eerst 2 hollen afmoeten (dijk) en dan komen ze op het erf.

Inge: hoe gaat het nu met je? En met je dochter?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:58

Hoe is het met je Ts, een beetje bekomen?