Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Malenka schreef:Ellepel,
dank je. Ik hoop dat de plekjes inderdaad weg blijven. Ik hoop ook dat het bij Nilay nog eens weg gaat.
Toen ik Nilay kocht wist nog niemand dat hij zomereczeem zou ontwikkelen. Had ik het geweten dan had ik hem nooit gekocht. Ik zal dus ook niet bewust beginnen aan een ander eczeempaard. Simpelweg omdat ik geen paard zou kopen met een afwijking waarvan ik weet dat het kosten en zorgen met zich mee gaat brengen.
Mijn mening over eczeemdekens; geen moment twijfelen maar gewoon een deken om doen! Niet aanklooien met allerlei middeltjes. Een deken is gewoon de snelste oplossing en de meeste paarden (er schijnt een enkeling te zijn die echt een hekel heeft aan dekens) zijn je ontzettend dankbaar. Je moet het leven van je paard nu direct dragelijker maken en hem/haar niet gebruiken als proefdier.
ZusJacobs schreef:Ik zou ook niet snel een pony nemen met ZE (of ik moet een geldboompje in de tuin hebben tegen die tijd, dan wil ik ze graag een mooi zo jeuk vrij mogelijk plekje geven ergens in NL), ik heb gezien/ik zie hoeveel last mijn pony er van kan hebben, en ik heb niet het geld voor de beste dekens/spulletjes en niet de mogelijkheid om haar het beste te stallen.
xTesske schreef:Malenka@ bij mijn paard helpt een deken niet dus moet ik wel met middeltjes aanklooien
Mindim schreef:Dan denk ik niet dat je paard ZE heeft. Je verzacht de schuurplekken, maar gaat het prikken van de muggen dus totaal niet tegen, dus dan gaat het schuren vanzelf ook niet over.
Je zegt dat de deken niet helpt, maar tevens zeg je ook dat je een deken toch ook maar wat vreemd vind, want er blijven plekken over om gestoken te worden en dat de shet je reservedeken ook al heeft gesloopt. En dat je een halsdeken af doet, om dat de manen er van uitvallen. Het scheef trekken van dekens kun je voorkomen door een deugdelijke deken te komen. Ze zijn iets duurder, maar een goede investering en ze hebben het toch elk jaar nodig. Dus helpt het echt niet, dan heeft ie ook geen ZE denk ik en moet je er ook een behandeling op aan gaan passen. Pusbulten horen namelijk ook niet in een ZE beeld. Dan ZE blijven behandelen, terwijl ie dat misschien helemaal niet heeft. Want serieus, deken is de beste remedie tegen eczeem, werd er een beter middel uitgevonden, dan stonden alle ZEérs bloot.
Wanneer ben je met de deken begonnen?
Hetzelfde als gebruik met derfen en bloot staan. Je gaat het prikken van de cullicoide muggen niet tegen, dus als derfen helpt en je paard staat dan bloot, is het dan wel ZE. Want ze worden even goed geprikt, alleen omdat je uitwendig iets op smeert, dat zou dan de allergische reactie doen verdwijnen. Die snap ik niet.
Mindim schreef:ZusJacobs schreef:Ik zou ook niet snel een pony nemen met ZE (of ik moet een geldboompje in de tuin hebben tegen die tijd, dan wil ik ze graag een mooi zo jeuk vrij mogelijk plekje geven ergens in NL), ik heb gezien/ik zie hoeveel last mijn pony er van kan hebben, en ik heb niet het geld voor de beste dekens/spulletjes en niet de mogelijkheid om haar het beste te stallen.
Hoezo een geldboom? Geven jullie er zo veel geld aan uit dan?
xTesske schreef:Mindim schreef:Dan denk ik niet dat je paard ZE heeft. Je verzacht de schuurplekken, maar gaat het prikken van de muggen dus totaal niet tegen, dus dan gaat het schuren vanzelf ook niet over.
Je zegt dat de deken niet helpt, maar tevens zeg je ook dat je een deken toch ook maar wat vreemd vind, want er blijven plekken over om gestoken te worden en dat de shet je reservedeken ook al heeft gesloopt. En dat je een halsdeken af doet, om dat de manen er van uitvallen. Het scheef trekken van dekens kun je voorkomen door een deugdelijke deken te komen. Ze zijn iets duurder, maar een goede investering en ze hebben het toch elk jaar nodig. Dus helpt het echt niet, dan heeft ie ook geen ZE denk ik en moet je er ook een behandeling op aan gaan passen. Pusbulten horen namelijk ook niet in een ZE beeld. Dan ZE blijven behandelen, terwijl ie dat misschien helemaal niet heeft. Want serieus, deken is de beste remedie tegen eczeem, werd er een beter middel uitgevonden, dan stonden alle ZEérs bloot.
Wanneer ben je met de deken begonnen?
Hetzelfde als gebruik met derfen en bloot staan. Je gaat het prikken van de cullicoide muggen niet tegen, dus als derfen helpt en je paard staat dan bloot, is het dan wel ZE. Want ze worden even goed geprikt, alleen omdat je uitwendig iets op smeert, dat zou dan de allergische reactie doen verdwijnen. Die snap ik niet.
Ik weet het niet ze is er toendertijd op getest. Ja als ik nu de deken op zien de manen er veel onrustiger
uit dan zonder deken, ze had vandaag helemaal niet geschuurd zag ik. Ja de jaarling heeft de hele pagony deken kapot getrekt en de andere een beetje. Ik ga er anders toch maar eens een DA bij laten komen, kijken wat die zegt.
urobi schreef:ik laat de deken ook gewoon op liggen en s'avonds als ze binnen komt hang ik de deken uit om te rdogen als hij al niet opgedroogd is
Mindim schreef:aerdenhout1 schreef:Natuurlijk weet ik dat alle eigenaren van ZE paarden het aller beste voor hun dier over hebben.
Laten we wel wezen, al die onderzoeken, kuren en middeltjes kosten niet niks!
En iedereen hier in dit topic wil het allerbeste voor zijn of haar paard.
Maar... als je alles al hebt geprobeerd aan dierenarts en dus middeltjes, maar nog nooit je paard in een andere omgeving hebt gezet en dus niet weet of dat kan helpen..............Tja.
En stel het ligt toch aan de bomen die er staan, het gras en dan vooral het zand waar dat gras in groeit!
Ik snap wat je bedoeld, daarom zeg ik het dat het dan aan wind en water niet kan liggen. Dus een andere factor gezocht moet worden en dat zou dan in principe door heel nederland kunnen. Misschien is het jeuken van sommige paarden wel een gewoonte en doen ze dat tot bloedens toe en is alleen verandering van omgeving al voldoende en je kun je ze bij wijze van spreken net zo goed 4 km verderop zetten.
Wat CS ook zegt, ik zou meerdere paarden geheel moeten zien opknappen en ook eerst zien dat Stef tot aan de winterperiode goed blijft. Dan kun je zeggen dat de test geslaagd is. En dan nog uitzoeken waar dat dan aan ligt, zodat meerdere paarden er iets aan hebben en dat in totaal zie ik niet gebeuren.
Malenka schreef:Ellepel,
dank je. Ik hoop dat de plekjes inderdaad weg blijven. Ik hoop ook dat het bij Nilay nog eens weg gaat.
Toen ik Nilay kocht wist nog niemand dat hij zomereczeem zou ontwikkelen. Had ik het geweten dan had ik hem nooit gekocht. Ik zal dus ook niet bewust beginnen aan een ander eczeempaard. Simpelweg omdat ik geen paard zou kopen met een afwijking waarvan ik weet dat het kosten en zorgen met zich mee gaat brengen.
Mijn mening over eczeemdekens; geen moment twijfelen maar gewoon een deken om doen! Niet aanklooien met allerlei middeltjes. Een deken is gewoon de snelste oplossing en de meeste paarden (er schijnt een enkeling te zijn die echt een hekel heeft aan dekens) zijn je ontzettend dankbaar. Je moet het leven van je paard nu direct dragelijker maken en hem/haar niet gebruiken als proefdier.