Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Diertjec schreef:Jeetje wat balen Naath. Hopelijk is het niks ernstigs!
Eleane en ik hebben de kliniek ook weer van dichtbij mogen bekijken en woensdag mag ze weer terug. 3/4 op het straalbeen en een te strakke buigpees. Zo blijven wij ook lekker bezig.
edit; hier het verhaal: [BEH] Al een tijd kreupel -> Ligament operatie
SIEMxFUNNY schreef:Mijn pony is afgelopen week voor de maagscopie geweest. Ze was zo ontzettend braaf. dan ben ik zo trots op dr. Na alle rot ervaringen gewoon met de oren naar voren naar binnen stappen.
Er was geen zweer te zien. Haar maag zag er super uit. Goed nieuws!! Al weet ik dan nu nog steeds niet waar de oorzaak vandaan komt. Ik heb pijnstillers en ontstekingsremmers mee gekregen, omdat ze denken aan een ontsteking. Hier reageert ze erg goed op. Kee is weer helemaal happy. Nu spannend wat er gebeurd wanneer ik van de week stop met de medicatie. Onze rot maand (oktober) is voorbij, dus ik hoop op weer 11 positieve maanden
fargo schreef:SIEMxFUNNY schreef:Mijn pony is afgelopen week voor de maagscopie geweest. Ze was zo ontzettend braaf. dan ben ik zo trots op dr. Na alle rot ervaringen gewoon met de oren naar voren naar binnen stappen.
Er was geen zweer te zien. Haar maag zag er super uit. Goed nieuws!! Al weet ik dan nu nog steeds niet waar de oorzaak vandaan komt. Ik heb pijnstillers en ontstekingsremmers mee gekregen, omdat ze denken aan een ontsteking. Hier reageert ze erg goed op. Kee is weer helemaal happy. Nu spannend wat er gebeurd wanneer ik van de week stop met de medicatie. Onze rot maand (oktober) is voorbij, dus ik hoop op weer 11 positieve maanden
Fijn dat haar maag in orde is en dat ze met verdoving en medicatie verbetering toont! Nu maar hopen dat het hierna dan klaar is inderdaad. Hadden ze nog andere tips zoals bijvoorbeeld probiotica e.d. ?
SIEMxFUNNY schreef:Ja bijzonder is dat hè!!
Misschien dat het gelinkt is aan de oorzaak van de koliek. Die van mij had natuurlijk geen gas (of zand).
Ik had vooral het advies, onbeperkt hooi, liefst in een slowfeeder, en zelf kunnen bewegen. Dit is bij ons op stal al zo dus daar kan ik weinig aan veranderen. Ik gaf alleen als ze wat gedaan had een handje vitaminebrok. Hierover had advies het handje vitamine elke dag te geven.
En voor nu kijken wat ze zelf aangeeft als het gaat om beweging. Nu heb ik er 3 a 4 weken vrijwel niets mee gedaan, op stappen en af toe los in de paddock stukje laten draven.
Zirano schreef:Siem wat heerlijk dat de maag weer goed is
Diertje is echt een goed percentage hoor. Dus behoorlijk positief
Diertjec schreef:Zirano schreef:Siem wat heerlijk dat de maag weer goed is
Diertje is echt een goed percentage hoor. Dus behoorlijk positief
Dat vond ik ook, als ze goed herstelt kan ze ook weer gewoon de sport in. Dat was toch wel de doorslag voor mij
Ik geef mijn paard nu care4life om haar te ondersteunen, blijf toch huiverig voor koliek. Komende vrijdag is het precies een jaar geleden dat ze op de kliniek heeft gestaan voor koliek