Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

albertine

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:42

Oh, wat erg Naath, berichtje van mij heeft dit gekruist. Sterkte! Hug voor jullie!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:43

Jeejte Naath. Knudde zwaar knudde we gaan duimen dat het een verrekking is oid wat makkelijk op te lossen is

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 12:18

Och Naath dat is nog geen leuk nieuws, misschien valt het mee bij het kreupelheidsonderzoek, je weet nu toch nog niets definitiefs eigenlijk. We blijven duimen dat je toch weer aan de slag kunt samen!

Siem X funny, hoe is het met de maagscopie gegaan?? Is er meer duidelijkheid nu?

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 13:02

Oh Naath wat een tegenvaller ;( Maar ik zou nog niet teveel vooruitlopen op de zaak. Heel veel sterkte meis
@Zerano *\o/* goed nieuws

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:00

Bedankt voor jullie berichtjes.. En ja jullie hebben gelijk, moet misschien nog niet teveel vooruitlopen.. Maar het is zo moeilijk om dan nog positief te blijven. Ga me dan ook steeds meer afvragen, moet ze maar gewoon met pensioen? Terwijl ik daar vorig jaar echt helemaal niet mee bezig was, lekker dressuur rijden, endurance wedstrijden..

Idd Fargo, er is nu nog niks definitiefs.. We moeten woensdag afwachten..

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:34

Jeetje wat balen Naath. Hopelijk is het niks ernstigs!

Eleane en ik hebben de kliniek ook weer van dichtbij mogen bekijken en woensdag mag ze weer terug. 3/4 op het straalbeen en een te strakke buigpees. Zo blijven wij ook lekker bezig.
edit; hier het verhaal: [BEH] Al een tijd kreupel -> Ligament operatie

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:53

Pff dat is ook wat Claudia. Ik ga duimen voor je dat het herstel spoedig mag gaan!!

Sterkte Naath Y;(

Zirano: fijn goed nieuws te horen / krijgen :)

Mijn pony is afgelopen week voor de maagscopie geweest. Ze was zo ontzettend braaf. dan ben ik zo trots op dr. Na alle rot ervaringen gewoon met de oren naar voren naar binnen stappen.
Er was geen zweer te zien. Haar maag zag er super uit. Goed nieuws!! Al weet ik dan nu nog steeds niet waar de oorzaak vandaan komt. Ik heb pijnstillers en ontstekingsremmers mee gekregen, omdat ze denken aan een ontsteking. Hier reageert ze erg goed op. Kee is weer helemaal happy. Nu spannend wat er gebeurd wanneer ik van de week stop met de medicatie. Onze rot maand (oktober) is voorbij, dus ik hoop op weer 11 positieve maanden :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 11:51

Diertjec schreef:
Jeetje wat balen Naath. Hopelijk is het niks ernstigs!

Eleane en ik hebben de kliniek ook weer van dichtbij mogen bekijken en woensdag mag ze weer terug. 3/4 op het straalbeen en een te strakke buigpees. Zo blijven wij ook lekker bezig.
edit; hier het verhaal: [BEH] Al een tijd kreupel -> Ligament operatie

Och wat een wending .. hoe zijn de verwachtingen van zo'n operatie, kennelijk behoorlijk goed? Toch spannend lijkt me weer. Wie gaat de operatie doen weet je dat?
Veel sterkte alvast!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 11:55

SIEMxFUNNY schreef:
Mijn pony is afgelopen week voor de maagscopie geweest. Ze was zo ontzettend braaf. dan ben ik zo trots op dr. Na alle rot ervaringen gewoon met de oren naar voren naar binnen stappen.
Er was geen zweer te zien. Haar maag zag er super uit. Goed nieuws!! Al weet ik dan nu nog steeds niet waar de oorzaak vandaan komt. Ik heb pijnstillers en ontstekingsremmers mee gekregen, omdat ze denken aan een ontsteking. Hier reageert ze erg goed op. Kee is weer helemaal happy. Nu spannend wat er gebeurd wanneer ik van de week stop met de medicatie. Onze rot maand (oktober) is voorbij, dus ik hoop op weer 11 positieve maanden :)

Fijn dat haar maag in orde is en dat ze met verdoving en medicatie verbetering toont! Nu maar hopen dat het hierna dan klaar is inderdaad. Hadden ze nog andere tips zoals bijvoorbeeld probiotica e.d. ?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:59

fargo schreef:
SIEMxFUNNY schreef:

Fijn dat haar maag in orde is en dat ze met verdoving en medicatie verbetering toont! Nu maar hopen dat het hierna dan klaar is inderdaad. Hadden ze nog andere tips zoals bijvoorbeeld probiotica e.d. ?

Nee daar waren ze niet positief over. In de zin van ''dat helpt vrijwel niet''.
Ik wacht deze week af om te kijken hoe ze het zonder pijnstillers doet.

Zelf ben ik op jouw aanraden wel aan het kijken naar verschillende soorten probiotica, en heb ik mijn vaste ostheopaat een bericht gestuurd met haar mening. Zij is daar ook meer in thuis.

Wil eerst medisch dingen uitsluiten en als dat duidelijk is, iets zoeken wat haar kan ondersteunen, omdat het toch in de periode oktober vaker terug komt.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 12:07

Grappig hoe verschillend artsen daarin kunnen zijn. Toen whizz na zijn 1e operatie maar bleef opgassen als ik het kuil verhoogde heb ik een heel lijstje van zaken gekregen van bodegraven waaronder: probiotica met of zonder gist, het voer van Anneke Glabbeek (of hoe heet ze ook al weer die voer expertise die voer maakt voor allerlei soorten paarden) en extra wandelen meerdere keren per dag en zo nog meer.. Het aparte was dat de probiotica echt direct minder gas op leverde en een meer happy en veel fitter paard - even te fit zelfs want we mochten alleen nog maar wandelen toen.. En Whizz ging zelfs duidelijk minder luchtzuigen. Toen ik contact had met de groene os gaven zij aan dat als hij al zoveel resultaat had met probiotica dat ik dan eigenlijk ook maagcompositium eens moest proberen. Dat hielp ook wel, maar dat vond hij niet lekker dus daar na een bepaalde periode weer mee gestopt.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:46

Ja bijzonder is dat hè!!
Misschien dat het gelinkt is aan de oorzaak van de koliek. Die van mij had natuurlijk geen gas (of zand).

Ik had vooral het advies, onbeperkt hooi, liefst in een slowfeeder, en zelf kunnen bewegen. Dit is bij ons op stal al zo dus daar kan ik weinig aan veranderen. Ik gaf alleen als ze wat gedaan had een handje vitaminebrok. Hierover had advies het handje vitamine elke dag te geven.
En voor nu kijken wat ze zelf aangeeft als het gaat om beweging. Nu heb ik er 3 a 4 weken vrijwel niets mee gedaan, op stappen en af toe los in de paddock stukje laten draven.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:09

Het ligt er idd aan welke koliek je paard heeft gehad of in welk deel van de darm. Ik Had een paard die extreem veel opgaste. Ondanks goed in het werk te staan en veel buiten te zijn.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:11

Wat fijn dat de maag gewoon goed is! Hopelijk reageert ze goed als je stopt met de medicatie!

Kans van herstel is 50/60% dus ik vind dat behoorlijk positief :)
Ik denk Sander, maar dat weet ik niet zeker. Hij is nu wel M'n behandelend arts :)

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:27

Siem wat heerlijk dat de maag weer goed is
Diertje is echt een goed percentage hoor. Dus behoorlijk positief

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 13:42

SIEMxFUNNY schreef:
Ja bijzonder is dat hè!!
Misschien dat het gelinkt is aan de oorzaak van de koliek. Die van mij had natuurlijk geen gas (of zand).

Ik had vooral het advies, onbeperkt hooi, liefst in een slowfeeder, en zelf kunnen bewegen. Dit is bij ons op stal al zo dus daar kan ik weinig aan veranderen. Ik gaf alleen als ze wat gedaan had een handje vitaminebrok. Hierover had advies het handje vitamine elke dag te geven.
En voor nu kijken wat ze zelf aangeeft als het gaat om beweging. Nu heb ik er 3 a 4 weken vrijwel niets mee gedaan, op stappen en af toe los in de paddock stukje laten draven.

Nee dat is waar, maar ze heeft/had nu wel last van spanning/pijn natuurlijk dus lijkt me inderdaad slim dat je het nog overlegd met je ostheo of je haar verder kunt ondersteunen daarin.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:08

Zirano schreef:

Dat vond ik ook, als ze goed herstelt kan ze ook weer gewoon de sport in. Dat was toch wel de doorslag voor mij :)

Ik geef mijn paard nu care4life om haar te ondersteunen, blijf toch huiverig voor koliek. Komende vrijdag is het precies een jaar geleden dat ze op de kliniek heeft gestaan voor koliek

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 14:17

Diertjec schreef:
Zirano schreef:

Dat vond ik ook, als ze goed herstelt kan ze ook weer gewoon de sport in. Dat was toch wel de doorslag voor mij :)

Ik geef mijn paard nu care4life om haar te ondersteunen, blijf toch huiverig voor koliek. Komende vrijdag is het precies een jaar geleden dat ze op de kliniek heeft gestaan voor koliek

Op 8 november is Whizz vorig jaar geopereerd, toen stonden we inderdaad gelijk op de kliniek... Wat gaat de tijd hard hè?

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:20

Gaat inderdaad onwijs snel, echt bizar.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 10:13

Diertjec vandaag veel succes op de kliniek!

Ik geef trouwens ook Care4Life sinds de operatie. Is ook granen vrij en aangezien Chica toen ernstige maagzweren had, ben ik dat gaan geven. Ze reageert er goed op, dus zolang ze hier voldoende aan heeft vind ik het prima voer.

Wij mogen vanmiddag naar de da voor verder kreupelheidsonderzoek, ben behoorlijk zenuwachtig merk ik al...

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 10:24

Dankjewel!

Jij ook succes met het onderzoek, laat je weten wat eruit komt? :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 12:06

Veel sterkte vandaag!! Altijd spannend die onderzoeken en operaties! Jullie zijn in mijn gedachten :(:) :(:)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 12:46

Sterkte vandaag!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:05

Sterkte vandaag

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:23

Bedankt nog! Hier is alles goed gegaan. Paardlief staat alweer 2,5 uur daar op stal :)
Voor de rest heb ik een uitgebreidere update in m'n eigen topic gedaan :)

Naath, weet jij al meer?