Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vivat

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:04

Er kan wel veel verschil in pasvorm qua welk merk deken je pakt moest het paard echt een deken op hebben. Is dat niet met die Tetris dekens dat het rondom de schoft helemaal vrij blijft van druk?

Balen zeg dat je zoveel kwijt bent aan de dierenartsen WowAmigo, maar van de andere kant wel fijn dat het niks ergs is natuurlijk

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:07

Ja daar ben ik wel heel erg blij mee, het is zon leukerd... Maar hij zat blijkbaar te ruim en trok midden op de schoft. Arm beest. Tjokvol medicijnen en dan nog zon rottig plekje dat steeds pijn doet...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:02

Die Tetris dekens trekken dan weer op de boeg :(

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:20

Bij onze arabische paarden valt het ook niet mee passende dekens te vinden. Nou hebben wij ze zonder deken maar in de tijd dat ik nog dekens had vond ik de zenith dekens heel goed passen het enige nadeel is dat ze geen voorsluiting hebben dus ze moeten over het hoofd. in het begin lijken de dekens niet te passen maar ze vormen na een paard dagen naar het paard. Uiteindelijk is zonder toch het gemakelijkste en dart gaat eigenlijk wel heel goed bij onze paarden.

Ik zag in de eerste paar dagen wel een verbetering bij ons paard met de GG maar ik vind de laatste dagen toch niet echt een verbetering kan dit?

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:23

Aimee schreef:
Die Tetris dekens trekken dan weer op de boeg :(

O dat wist ik niet, heb persoonlijk geen ervaring met deze dekens maar had er juist zo'n goede verhalen over gehoord -O-

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:36

Hoi dames,
Ik wilde even laten weten dat ik zeer recent goede resultaten met maag support vd paardendrogist. Paard in kwestie had milde symptomen maar knapte binnen 3 dagen op. Hele economische manier om te kijken of je paard toevallig last heeft van zn maag of darmen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:32

Ik denk dat zoiets inderdaad prima zou kunnen helpen bij heel milde problemen.

Maar ik denk dat de meeste paarden in dit topic iets te zware klachten hebben vor zo'n supplement.
Mijn paard zou er -waarschijnlijk, niet zeker want niet getest- nauwelijks op reageren. En dan is het niet zo economisch. Want als ik op basis daarvan (geen positieve verandering bij dat supplement) zou concluderen dat mijn paard dus géén maagproblemen heeft, dan kom ik behoorlijk bedrogen uit.

Op dit moment krijgt hij 1400 mg omeprazol per dag. (2 Abler zakjes)
Het lijkt erop dat dat net ongeveer voldoende is, over nog een week weet ik het met meer zekerheid.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:06

Nee klopt dus als hij niet reageert weet je niks maar als hij wel reageert weet je dat je goed zit en bespaar je je een endoscopie van 420,-.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:19

Nou zo duur is een scopie echt niet :D en dan weet je teminste wat er zit anders blijft het maar gissen ook de ernst ervan...

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:26

Ik heb gebeld naar die kliniek en die zei dat het 380 euro excl btw was.

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:37

Hier bij ons in de kliniek in Garijp 150 excl. BTW. Wat een verschillen dan.. :roll:

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:42

Ja, ook nog een puntje om rekening mee te houden dat er grote verschillen zijn.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:33

Emmeloord was 200.

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 14:42

Zit ik even op mijn account te kijken en zie ik tot mijn verbazing dat de bestelling geannuleerd is?? Schrik me rot.. Jullie dit al eens meegemaakt?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 15:45

Nee, nog niet meegemaakt. Nu 2 x besteld, ik vind de levertijd vrij lang, maar het gebeurt wel correct. Misschien iets mis gegaan met de betaling?

Ik heb -speciaal vanwege abler- een creditcard aangevraagd. Ik hoef zo'n ding eigenlijk niet zo nodig, maar voor abler is het de enige manier die een beetje simpel werkt.

Heb je al contact gehad met abler? Mail, chat, telefoon?

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:58

Ja ik denk omdat de kaarthouder een andere naam betreft dan het adres waar het naar toe verzonden moest worden? Ik wist dit niet. Woensdag nog een keer bestellen met dezelfde naam..

En heb een mail gestuurd naar Abler..

inferno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:43

Na de behandeling van Gastrogard, heb ik nog 3 spuiten over. Mocht iemand interesse hebben, hoor ik dat graag. Prijs en reacties graag via pb

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:17

Zit nu op aankomende zaterdag op vier weken pepticure. Zagen jullie op dit tijdspunt helemaal geen één maagzweer symptoom meer? Ik vind het zo moeilijk om dan straks gewoon af te gaan bouwen zonder de wetenschap dat de maagzweren echt voor 100% genezen zijn.. Hij gaapte vandaag bijvoorbeeld nog een keer..

roxyolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:39

Peet_Paneel schreef:
Zit nu op aankomende zaterdag op vier weken pepticure. Zagen jullie op dit tijdspunt helemaal geen één maagzweer symptoom meer? Ik vind het zo moeilijk om dan straks gewoon af te gaan bouwen zonder de wetenschap dat de maagzweren echt voor 100% genezen zijn.. Hij gaapte vandaag bijvoorbeeld nog een keer..

Dat blijft lastig!
De mijne had altijd vrij snel geen symptomen meer ( soms al binnen een week ) terwijl de endoscopie echt liet zien dat zijn maag helemaal vol zat met zweren, ik zou je gevoel volgen en beginnen met afbouwen mochten de symtpomen erger worden kan je het altijd weer opbouwen

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 00:13

Ik meld me hier ook weer....
Het ging zo lang goed goed met Ted, al denk 2-3 jaar klachtvrij.
Nu is zijn zoon van het weekend verhuisd en door de stress dus vanavond koliek.
Staat ook te gapen.

Zijn er hier mensen die mij willen helpen?
Omeprazol willen bestellen voor mij, of iemand die het nog heeft?
Betaal via de bank, heb geen credit card namelijk weet ook niet hoe ik het moet bestellen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:10

Je kan ook zonder creditcard abler bestellen, gewoon even mailtje naar ze dan kan het met een bankoverschrijving ;)

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:26

inferno1 schreef:
Na de behandeling van Gastrogard, heb ik nog 3 spuiten over. Mocht iemand interesse hebben, hoor ik dat graag. Prijs en reacties graag via pb

Uit nieuwsgierigheid: Heeft de gastrogard de maagzweren nu genezen? Omdat je, als ik het goed heb begrepen, vond dat Abler te weinig effect sorteerde.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:03

Neem aan dat het in het engels moet als je mailt?

Welke moet je hebben zag meerdere?

snellemerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:20

geerke schreef:
ik geloof zelfs dat 60% vn de reacreatiepaarden last hebben van maagzweren....
Het komt voornamelijk door het voerbeleid.
Te weinig ruwvoer en te veel krachtvoer.
Granen en biks is funest voor een paard met een maagzweer....het mengt niet goed in de maag met het maagzuur dus het zuur blijft geconcentreerd.
Voedsel waar in verhouding veel calcium in zit is goed.Lucerne en geweekte suikerbietpulp voorkomt maagzweren of helpt ze te genezen.

Mee eens, ik zie veel paarden die te weinig ruwvoer krijgen, bijvoorbeeld maar kleine porties en maar 2 a 3 x per dag. Een paardenmaag moet eigenlijk steeds gevuld zijn. Ik ga zelf voor onbeperkt ruwvoer, maar 12-15 kg per dag verdeeld over 4 a 5 porties zou ook een goede optie zijn. Daarnaast voer ik als krachtvoer EquiMagic. De basis van dit voer is luzerne ( en dan de hele plant dus ook het blad vanwege de vele mineralen en vitaminen die hier van nature in zitten) Verder is EM doordrenkt met zuivere lijnzaadolie. stukjes wortel, spelt, klein beetje maisvlokjes, kruidenbrokjes, vitamine/mineraalbrokjes ( geperst dmv olie uit de zemel ipv melasse (!!). De verhoudingen calcium/fosfor 1:2 zorgt voor optimale opname van andere mineralen en vitaminen. Dit krachtvoer is zo ruw dat het paard op zijn dagelijkse portie krachtvoer lang kauwt wat de speekselvorming en dus de spijsvertering zeer ten goede komt. Een paardenmaag mag niet lang leeg zijn. Als de maag te lang leeg is kunnen de zure maagsappen de maagwand aantasten.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:46

snellemerlin schreef:
geerke schreef:
ik geloof zelfs dat 60% vn de reacreatiepaarden last hebben van maagzweren....
Het komt voornamelijk door het voerbeleid.
Te weinig ruwvoer en te veel krachtvoer.
Granen en biks is funest voor een paard met een maagzweer....het mengt niet goed in de maag met het maagzuur dus het zuur blijft geconcentreerd.
Voedsel waar in verhouding veel calcium in zit is goed.Lucerne en geweekte suikerbietpulp voorkomt maagzweren of helpt ze te genezen.

Mee eens, ik zie veel paarden die te weinig ruwvoer krijgen, bijvoorbeeld maar kleine porties en maar 2 a 3 x per dag. Een paardenmaag moet eigenlijk steeds gevuld zijn. Ik ga zelf voor onbeperkt ruwvoer, maar 12-15 kg per dag verdeeld over 4 a 5 porties zou ook een goede optie zijn. Daarnaast voer ik als krachtvoer EquiMagic. De basis van dit voer is luzerne ( en dan de hele plant dus ook het blad vanwege de vele mineralen en vitaminen die hier van nature in zitten) Verder is EM doordrenkt met zuivere lijnzaadolie. stukjes wortel, spelt, klein beetje maisvlokjes, kruidenbrokjes, vitamine/mineraalbrokjes ( geperst dmv olie uit de zemel ipv melasse (!!). De verhoudingen calcium/fosfor 1:2 zorgt voor optimale opname van andere mineralen en vitaminen. Dit krachtvoer is zo ruw dat het paard op zijn dagelijkse portie krachtvoer lang kauwt wat de speekselvorming en dus de spijsvertering zeer ten goede komt. Een paardenmaag mag niet lang leeg zijn. Als de maag te lang leeg is kunnen de zure maagsappen de maagwand aantasten.

Zoals ik al vaker heb geschreven, ik zou willen dat dit voor mijn paard de oplossing is. Ik heb hem bijna 10 jaar en al die tijd heeft hij onbeperkt toegang tot gras (zomers) en mooie droge kuil of hooi (zomers en winters) dus het is niet eens verdeeld over porties. En hij krijgt krachtvoer zonder granen en toch heeft hij met grote regelmaat maagzweren... Kortom, het ligt niet altijd aan het voermanagement.