Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:ik zou er wel een deken opdoen.
volgens mij is het toch zo dat als je die staart in zou pakken en mischa zou op de buik geprikt woren ze dan toch jeuk krijgen in de staart,of manen omdat daar de plek is waar het zich openbaart.
klinkt wel aannemelijk he![]()
ik heb bij appie er wel mentholpoeder ingesmeerd! hahaha hele witte staart,maar werkte wel goed tegen de jeuk![]()
is het open?
zo niet dan kun je nog natuurazijn proberen.
gewoon hele staart insmeren en laten zitten,is goed tegen de jeuk
MSophie schreef:HanneRonja schreef:onze wei is ook bemest. Met![]()
mest. Ze staan nu op een ander stukje land, met langer en ouder gras, daar gaan ze een paar uurtjes op.
Ik moet mijn deken nog bestellen. Valt een Boett deken ruim of juist niet? Weet namelijk niet welke maat ik moet kiezen. Vorig jaar ook een deken besteld, die te klein bleek (ander merk) en dat is toch zonde van het geld! Want met wat haartjes en stof er op nemen ze het niet meer terug. Gelukkig wel door kunnen verkopen maar niet voor het geld wat ik er voor betaald had. Dat wil ik dit jaar voorkomen!
Dus... Boett gebruikers laat u horen! Ik heb een breed groot paard, tinker van 1.63m. Ruglengte 130 cm
beste kun je dan mailen naar atorka ofz als je hem daar besteld teminste.. die verkoopt boett is de goedkoopste in NL..
ik vind dat boett perfect valt ik hem in maat 3 en mijn pony is 1,31 hihi maar goed hij zit super.. beste kun je gewoon ff mailen
tug schreef:met dat inspuitmiddel bedoelen ze meestal het anti-schimmelmiddel dat met twee injectie met vijf weken tussentijd moest worden gegeven, ben de naam even kwijt. dit middel zou als bijwerking hebben dat jeuk veel minder werd.
mijn DA raadde het toendertijd af, had het idee dat als er bijwerkingen waren, deze ook heftig waren. ik weet echter dat het KWPN een aantal jaren de hengsten voor het verrichtingsonderzoek, verplichtte dit te gebruiken.
ook gebruiken ze nog steeds spuiten met cortico-steroiden om de reactie tegen te gaan, wel groot risico op bevangen worden.
er zijn ook DA's die wel eens kleine beetjes allergeen(heel erg fijn gemalen mugjes in een oplossing) inspoten om het lichaam te wennen, heb een onderzoek hierover gevonden (170 blz.)
heb het nog niet uit.
dus misschien even met een DA bellen wat kan of voor jouw geschikt is.
hengsten en dekens, dat is echt lastig, mijn hele voorraad winterdekens werd gesloopt voor ik op rhino overging. van het zelfde merk heb je ook rambo-eczeemdekens, er zijn iets verder terug een aantal mensen dat ze heeft, als ze net zo sterk zijn als de winterdekens, zijn ze te proberen, misschien kun je eerst wat tweedehansje proberen. een rambo of boett wordt wel heel prijzig als hij hem steeds sloopt.
JuulAlexia schreef:WANNEER MOET IK BENGINNEN MET HET OPDOEN VAN EEN ECZEEM DEKEN ?!
Wie kan hier alstjeblieft antwoor dop geven ?
ellepel schreef:vanmiddag toch even heel leuk staan kletsen met een paardentandarts...![]()
volgens die meneer ligt het hele probleem van eczeemdieren bij de lever..de lever zuivert het bloed en als die lever niet goed zijn werk doet krijg je huidproblemen en allergische reacties.
hij had een heel mooi lang verhaal waar ook de suikers weer in terug kwamen.
paardenvoer moet zoveel mogelijk suikervrij zijn.
granenmix was het allermooiste voer.
goed voor de tanden, en goed voor de spijsvertering omdat ze langer kauwen en dus meer speeksel produceren ook weer goed voor de darmen.
en omdat die beter verteren was het bloed schoner en had de lever dus minder werk.
maar je moet wel granenmix zonder mais hebben want mais zat vol met suiker en is ook geen paardenvoer, mais is voor koeien want die moeten er meer melk van produceren...tja zit wel wat in he![]()
suikers in gras..kom je weer op het stukje wat ik hier laatst ook al neerzette.
toch belangrijk om je er es in te verdiepen!
lees dit es goed door:"
http://www.icelandic-horses.com/ijs/v2/ ... 1221&sall=
nou ja, ik betsel wel gewoon de marstall exzem voor appie hoor, granen mag hij er wel bij hebben want zit nl ook best veel energie in