Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Miriam91 schreef:Mijn paard had van de winter ook erge mok met diepe kloven tot gevolg. Mokzalf, honingzalf, zinkzalf, klovenzalf, betadine etc. hielp allemaal niets.
Uiteindelijk zwavelpoeder gekocht en dat aangemaakt met zinkzalf tot een zalfje. En zowaar binnen 3 weken de kloven dicht en na 6 weken helemaal verdwenen. Een bus zwavelpoeder destijds online besteld en kostte geloof ik 14 euro. Maar daar kun je zo'n hoeveelheid zalf mee maken dat je de rest van je leven vooruit kan. Misschien nog een tip voor de wanhopige bokkers
Petrichor schreef:Heeft 1 van jullie wel eens de mok/rasp zalf gehad ontwikkeld door dierenkliniek Enterbrook? Ik heb hem vandaag opgehaald om de benen echt helemaal 100% korst vrij te krijgen. De zalf is erg duur dus hopelijk het geld ook waard.
Miriam91 schreef:Mijn paard had van de winter ook erge mok met diepe kloven tot gevolg. Mokzalf, honingzalf, zinkzalf, klovenzalf, betadine etc. hielp allemaal niets.
Uiteindelijk zwavelpoeder gekocht en dat aangemaakt met zinkzalf tot een zalfje. En zowaar binnen 3 weken de kloven dicht en na 6 weken helemaal verdwenen. Een bus zwavelpoeder destijds online besteld en kostte geloof ik 14 euro. Maar daar kun je zo'n hoeveelheid zalf mee maken dat je de rest van je leven vooruit kan. Misschien nog een tip voor de wanhopige bokkers
SUSANNEx schreef:Miriam91 schreef:Mijn paard had van de winter ook erge mok met diepe kloven tot gevolg. Mokzalf, honingzalf, zinkzalf, klovenzalf, betadine etc. hielp allemaal niets.
Gebruik je als zinkzalf dan bijvoorbeeld gewoon sudocrème? Of een andere zinkzalf?
Hier ook een beetje hopeloos met het verzorgpaard van vriendinnen. Been blijft maar korsten ontwikkelen (mok en rasp), dierenarts heeft het been ook al een tijdje ingepakt gehad en ze heeft een of andere injectie gehad. Maar na 2 maanden nog steeds ups en downs. Op dit moment weer een grote down. Iemand nog een wonder middel?
_Goldenhour schreef:Wat fijn dat je het eventueel ook extern aan gaat bieden !
Nu rijden we elk halfjaar voor een preventief bad naar wolvega maar je zit toch stukken dichterbij dan hun haha