[INFO] Luchtzuigen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

x_fann

Re: centraal topic over luchtzuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:59

DubbelDun schreef:
@fann_ : een rubber bekleding om de rand zal zeker de extra slijtage van de tanden tegengaan, maar nog beter is het iets aan de oorzaak van het zuigen te doen Knipoog

okee, maar als ik wat tegen de oorzaak doe ( die ik wel weet ) stopt hij er dan voorgoed mee ?
heb je zelf ervaring met luchtzuigende paarden ? en welke middelen heb je allemaal gebruikt ?
een rubberen rand komt er zowiezo Lachen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:11

Als hij het nog niet te lang doet, dus er nog niet aan gewend is dat heb je zeker goede kans dat hij er mee stopt. Wat is volgens jou de oorzaak?

x_fann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:14

hij doet het al vanaf zijn eerste levensjaar en is nu 10 ,
maar hij heeft al 25 verschillende eigenaren gehad .
het was een beetje een probleempony en niemand wou hem lang houden . maar bij mij blijft die tot zijn dood ! maar de oorzaak is verveling in het verleden, tenminste daar ben ik bijna zeker van . dat is mij gezegd toen ik hem kocht .
maar als hij het al 10 jaar doet, kan het toch geen maagzweer zijn of wel ? .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:18

@fann_ : Hij kan al 10 jaar lang een maagzweer hebben. Dat iemand zegt dat iets verveling is zegt mij dus niets, zeker niet als je weet hoe weinig mensen er vanaf weten.
Ik zou er een kuurtje Pronutrin tegen aan gooien. Wie weet wat voor een wereld van verschil het voor je paard maakt.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:20

Nou verveling alleen gaan ze echt niet van luchtzuigen. Hij heeft eerder als jonge pony last van zijn maag gehad door (evt. maagzweren) is lucht gaan zuigen om de pijn te bestrijden en blijft nu luchtzuigen omdat hij eraan verslaafd is.
Ongeveer zelfde verhaal als mijn paard. Die zuigt ook al grotendeel van z'n leven lucht. Hij doet het nog steeds wel als het spannend wordt of hij net brokjes of een wortel heeft gehad. Echter staat hij nu 24/7 buiten en dus lekker veel gras en hooi en heeft hij veel minder behoefte om te zuigen. Hij krijgt muesli als krachtvoer en ook daarbij zuigt hij stukken minder als hij deed.

x_fann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:26

DubbelDun schreef:
@fann_ : Hij kan al 10 jaar lang een maagzweer hebben. Dat iemand zegt dat iets verveling is zegt mij dus niets, zeker niet als je weet hoe weinig mensen er vanaf weten.
Ik zou er een kuurtje Pronutrin tegen aan gooien. Wie weet wat voor een wereld van verschil het voor je paard maakt.

okee , en hoe kom ik aan prunutrin ? kan ik dat gewoon bij een paardenwinkel halen of moet ik dat ergens bestellen ? ik ga nu naar me pony toe en die stomme luchtzuigband afdoen en hem heel ver weggooien ! Tong uitsteken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:29

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:35

Bij Pavo kan je om een voeradvies vragen voor je luchtzuiger, heb ik ook veel aan gehad.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:39

Ja dat heb ik ook aangevraagt maar nog niet gekregen! Hoelang duurt zoiets?

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:02

Volgens mij had ik dat vrij snel, binnen een dag of 3 dacht ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:54

Citaat:
ik ga nu naar me pony toe en die stomme luchtzuigband afdoen en hem heel ver weggooien !
OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! Je pony zal je dankbaar zijn. Ja

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 22:03

Fann je pony gaat heel blij zijn met jou Ja

x_fann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:15

ja , ik deed hem af en hij was gelijk weer de pony die ik kon zoals die was , helemaal hoofd omhoog helemaal blij ! net alsof hij wou zeggen bedankt baasje .
ik ga nu de rand bekleden met rubber en de andere kant die van ijzer is insmeren met dat vieze spul Tong uitsteken en dan een jolly bal kopen . ook ga ik een kuurtje pronutrin proberen en een voedingsadvies aanvragen bij pavo . en dan verder kijken . ik denk dat het dan nog veel beter gaat Haha!
bedankt voor de reacties allemaal ! gelukkig gaat me pony over 3 weken het weiland op met grote inloopstal en dan zuigt hij zowiezo al 70 % minder lucht als in zijn box Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:26

Goed bezig Fan! OK dan!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:06

Nou mijn voedingsadvies van PAVO is ook binnen...

Ze krijgt vanaf zaterdag alleen nog maar pavo sportfit (= een musli), nog meer hooi en en en... (maagcompositum krijgt ze nu ruim een week)

HAAR BAND GAAT OOK AF!!!!
Laatst bijgewerkt door Iorrr op 27-03-08 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 12:09

Ik lees hier allemaal superblije berichten!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 13:01

Hartstikke fijn Fann en Iorr, dat jullie de band bij jullie paarden af hebben gedaan. Succes met het nieuwe voerregime enzo Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 14:42

En hou ons op de hoogte van de veranderingen Haha!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 14:45

Ga ik doen! Ik heb overal veel informatie ingewonnen, zowel hier, als bij kennissen, internet en de dierenarts... Ik denk dat ik zo op de goede weg ben en ik ga dan ook zaterdag gelijk met het andere voerregime de band af doen! Ik denk dat Zazu jullie dankbaar is! Knipoog

x_fann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:51

ja ik laat hier zeker de resultaten weten. even een vraagje aan Iorrr: hoe kom je aan dat voedingsadvies ? want ik kijk op de site van pavo.nl maar er staat nergens hoe je een voedingsadvies aan kunt vragen ?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:16

Ik heb een mail gestuurd naar dat pavo groomingteam, met alle informatie die ik dacht dat ze nodig zouden zijn. Eigenlijk gewoon in het kort haar levensverhaal.

Bij zazu is gister haar band afgegaan... Ik heb haar gelijk lekker veel hooi gegeven en ik heb haar nog niet weer zien luchtzuigen...! (Ik heb het ook maar een paar keer gezien, misschien helpt de compositum zo goed...! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:20

Goeie berichten allemaal hier!
Idd een mailtje sturen aan het grooming team, zij geven je een goed antwoord! Ja (weet ik uit betrouwbare bron Tong uitsteken ).

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:33

Hey allemaal,,
In dit topic > [OPG] Luchtzuiger: luchtzuigband is mishandeling? , had ik verteld over mijn luchtzuiger & dat ik ook de band had afgedaan sinds ik wist hoe het echt zat enzo...
En dat mn merrie ook niet meer luchtzoog sinds ze hele dagen op de wei mocht met onbeperkt ruwvoer.
En ik was er heel blij mee dat ze was gestopt met luchtzuigen want dat is voor mij een teken dat ze haar goed voelt & geen maaglast meer heeft.
Maar nu sinds 1 week zuigt ze opeens terug lucht ...
Nu vraag ik mij af hoe dat zou komen ...
Ik heb niets veranderd in haar rantsoen. Ze staat nog steeds hele dagen buiten met onbeperkt ruwvoer.
Wel word ze iets minder gereden omdat het de laatste dagen vaak heeft geregend & ik heb alleen een buitenpiste. En ze heeft last van haar tanden dus daarom hang ik er liever nu ook geen bit in ...De tandarts komt over 2 dagen (haar tanden groeien snel, ze moeten elk half jaar bijgevijld worden).
Hebben jullie enig idee waarom ze opeens terug begonnen is met luchtzuigen ?
En zou ik terug even maagzuurremmers moeten geven ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:47

Zou kunnen dat haar tanden haar dwars zitten en dat ze zich daardoor minder prettig voelt en weer is gaan luchtzuigen. Mijn paardje zuigt tijdens het wisselen ook veel meer lucht. Maar goed ik ben geen expert tuurlijk Knipoog

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:51

Ja had ik ook al aan gedacht want ruwvoer eten vind ze nu ook moeilijker ...
Er schiet mij trouwens iets te binnen ! De boer heeft ander hooi gehaald ...
Dit hooi is van mindere kwaliteit ...Hier & daar zijn er zelfs slechte stukken doordat het nat is geworden maar die smijt ik dan ook weg.
Nu ze eet wel van het hooi maar ze vind het duidelijk minder lekker dan het vorige hooi...
Maar zodra dit hooi op is, ging de boer het vorige hooi weer halen want hij was ook niet tevreden over de kwaliteit van het hooi dat we nu geven ...