[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoyceje

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:43

Nou, hopen dat de behandeling aanslaat! Mijn paard is twee weken terug 'behandeld' door iemand die pijnen voelt bij een paard. Ik begrijp het zelf ook niet helemaal en die vrouw zelf ook niet, maar ik weet wel dat Kyra na de behandeling een week lang niet te genieten was. Nu is het beter. Tijdens die behandeling (hand opleggen) stond ze helemaal te zweten! echt heel apart....
Dat een paard anders reageert en anders doet na een behandeling betekent wel dat de behandeling het iets doet met het paard.
Morgen komt eindelijk de osteopaat!

Maartje_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 11:18

Me zusje heeft een pony die het ook doet,,
zodra ze met een pantykousje om de neus rijd gaat het beter..
in de wei doet hij het bijna niet vooral onder het rijden
maar met springen heeft ze er ook geen last van..

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:14

vreemd, dan zou ik m maar s laten checken naar zn rug...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:23

vandaag sinds 2 weken weer een buitenrit gemaakt en na een kwartier door het gras stappen begon ap te schudden Knipoog
duurde maar even gelukkig, t moment waarop we over het zandpad gingen werd hij weer rustiger.

toch wel een bevestiging dus.....

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:29

Dookie schreef:
Ik ga toch ook met Vera mee. Het is als baas mentaal zwaar om je paard zo te zien. Je weet niet na een tijd niet meer wat je er nog aan kan doen.

Ik snap heel goed wat je bedoelt hoor evaeva, maar nu heb je nog eigenlijk de keuze, binnenkort wordt die keuze al heel moeilijk als het blijkt dat je paard niet voldoet voor bv deurne. Ik hoop dat je dan ergens een contract hebt ook waar het instaat dat je ze mag terugbrengen en je hetzelfde bedrag terug krijgt, anders ga je denk ik nergens staan en zou de verkoper kunnen zeggen dat het paard nog niets had toen hij het verkocht.

Er zullen nog zoveel paarden zijn met een fijn karakter en pontentie.

Inderdaad. Terugbrengen! Ik heb anderhalf jaar gekl**t achter de rug. Volgens de DA is het een restverschijnsel va een ooronsteking die ze heeft gehad. Volgens Utrecht was er helemaal geen oorontsteking. De rug is ok, ze doet het niet in de wei dus een allergie is zeer onwaarschijnlijk, ben met rechtrichten bezig geweest, tandarts, klassiek homeopaat, acupunctuur, reinigingskuren, verhuizen naar een andere stal, Bach bloesemtherapie, zadel laten verbouwen, neusnetje enz enz enz.

En nu maak ik er een eind aan. Eerlijk gezegd ben ik opgelucht nu ik de knoop heb doorgehakt. Ik kan het niet meer aan om die treurige blik te zien, die dichtgeknepen neusgaten, om dat hardgrondige akelige kreunen aan te horen. En voor mezelf kan ikhet ook niet meer aan. Om na een kwartiertje een rit al weer te moeten afbreken door de pijn in mn nek en rug door die felle rukken aan de teugel (ben benieuwd hoe haar mond er van binnen uitziet...)
Da's heel hard, ik had Aileen gekocht met het idee 'als ik er nu heel zuinig op ben kan ze misschien wel 20 jaar mee'. Aileen is mijn 4e paard, en de 3e die ik naar de slacht breng binnen 6 jaar tijd en de enige aan wie ik volledig verknocht was...
Soms snap ik niet dat ik toch nog weer een ander paard wil. het moet toch een keer goed gaan?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:46

....eigenlijk weet ik gewoon niet wat te zeggen, is een moeilijke beslissing, zeker als je het al eerder had moeten doen.
maar helaas t is niet anders, je hebt je best voor haar gedaan.... Ach gut

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 08:20

oei, sterkte... das inderdaad erg vervelend allemaal... Maar zo te lezen heb je echt veel geprobeert!!!

Kindness gaat nog steeds lekker... kan op moment niet met m lopen... heb gister een trap gehad van een ander paard.... tegen mn boven been

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:22

Veel sterkte! Een moeilijke, maar dappere beslissing. Je hebt zoveel geprobeerd, jammer dat nog steeds niet duidelijk is waarom je paard het doet.

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:27

Gister is trouwens bij mij de osteopaat geweest, Kyra had idd blokkades in de rug en ook bij de borst en schouder en heel veel spanning in haar lichaam. Ook bij haar voorbenen zat er heel veel spanning, dat is logisch aangezien ze artrose in de voorbenen heeft. Over 6 weken krijgt ze een vervolgbehandeling. Het zou kunnen dat het headshaken nu minder wordt, dat hoop ik echt!!
De druppels van Josefien lijken nu ook iets te gaan werken.

sientjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:17

okay misschien weet iemand van jullie wat het is.
als mn paard in de wei staat of in de bak weet ik veel waar, dan staat hij continue te knikken met zn hoofd dat ja knikken zeg maar alleen dan heel overdreven.
Onder het rijden doet hij het niet alleen maar als hij in het land staat.
Heb vliegenspray opgespoten maar volgens mij helpt het niks.
Hij doet het ook als het niet zulk mooi weer is, terwijl er dan volgens mij helemaal geen vliegjes zijn maar goed

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:29

hopkefamke schreef:
okay misschien weet iemand van jullie wat het is.
als mn paard in de wei staat of in de bak weet ik veel waar, dan staat hij continue te knikken met zn hoofd dat ja knikken zeg maar alleen dan heel overdreven.
Onder het rijden doet hij het niet alleen maar als hij in het land staat.
Heb vliegenspray opgespoten maar volgens mij helpt het niks.
Hij doet het ook als het niet zulk mooi weer is, terwijl er dan volgens mij helemaal geen vliegjes zijn maar goed

Rij je buiten of binnen?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 20:36

hey ik ben nieuw in dit topic dus ga hier even mn probleem neerzetten,

mn topic werd gesloten omdat ik het hier moest melden.

ik heb sinds april een welsh a ruintje,
van anderhalf. toen ik hem kocht was ie wat verkouden, loopneusje en hoestte wat. dat hoesten ging niet echt over, hij moest zn entingen nog hebben dus ik hem meteen na laten kijken (luisteren enz) de DA kon niks vinden dus moest overgaan. nu na de herhalingsenting hoest hij nog steeds weleens, vooral na eten, rollen, rennen kortom na inspanning, verder ademt hij soms wat zwaar en heeft bijna altijd een 'nat' neusje. ook altijd natte oogjes. hoesten is niet altijd, ik maak het hooi nu ook nat. verder is ie topfit en vol energie. nu vroeg ik me af, is dit allergie?? en wat kan ik doen, en betekend dit dat hij ook vrijwel zeker zou gaan schudden? heel erg bedankt...
ps= heb hem ook een tijdje weerstandverhogende kruiden gegeven.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:54

vandaag ga k voor t eerst weer rijden... ik ben benieuwd

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:48

Rijden ging goed, kindness voelde wel soepeler aan!!
hij heeft niet veel geschud, maar wel veel jeuk aan zn neus gehad, terwijl dat toch weg was... (heb een week gee druppels gegeven ivb osteopaat)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 21:00

KindnessM schreef:
Rijden ging goed, kindness voelde wel soepeler aan!!
hij heeft niet veel geschud, maar wel veel jeuk aan zn neus gehad, terwijl dat toch weg was... (heb een week gee druppels gegeven ivb osteopaat)

En waarom geef je dan geen druppels?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 21:24

om te kijken of de behandling zou uitmaken betreft t schudden

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 21:34

iemand tips of herkenning in mijn verhaal?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 21:42

ik zou t niet op een allergie gooien... laat is een second opinion doen bij een andere DA...

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 00:01

Bonny4life schreef:
iemand tips of herkenning in mijn verhaal?

duidelijk dat er iets niet goed is maar het hoeft inderdaad geen allegie te zijn, hij kan ook wel andere luchtweg aandoeningen hebben. maar ik denk dat je inderdaad beter nog even een andere da kan vragen en misschien een plukje haar door een homeopaat laten onderzoeken.

succes

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:10

Bonny4life schreef:
hey ik ben nieuw in dit topic dus ga hier even mn probleem neerzetten,

mn topic werd gesloten omdat ik het hier moest melden.

ik heb sinds april een welsh a ruintje,
van anderhalf. toen ik hem kocht was ie wat verkouden, loopneusje en hoestte wat. dat hoesten ging niet echt over, hij moest zn entingen nog hebben dus ik hem meteen na laten kijken (luisteren enz) de DA kon niks vinden dus moest overgaan. nu na de herhalingsenting hoest hij nog steeds weleens, vooral na eten, rollen, rennen kortom na inspanning, verder ademt hij soms wat zwaar en heeft bijna altijd een 'nat' neusje. ook altijd natte oogjes. hoesten is niet altijd, ik maak het hooi nu ook nat. verder is ie topfit en vol energie. nu vroeg ik me af, is dit allergie?? en wat kan ik doen, en betekend dit dat hij ook vrijwel zeker zou gaan schudden? heel erg bedankt...
ps= heb hem ook een tijdje weerstandverhogende kruiden gegeven.

Mijn paard had ook eens last van hoesten en lichte snot terwijl er niets te horen was. Uiteindelijk met een scopie van de luchtwegen (camera dmv slang inbrengen) kwamen ze er pas achter dat hij een irritatie aan zijn luchtwegen had en dat er een soort zwelling zat. Ik zou zeggen, verder laten onderzoeken voordat het chronisch wordt. Suc6 ermee

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:51

Kan iemand mij zo even vertellen waar die netjes voor aan het hoofdstel nog verkocht worden ? (Heb even geen zin om het hele topic door te spitten Bloos )

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:03

Sjoyceje schreef:
Gister is trouwens bij mij de osteopaat geweest, Kyra had idd blokkades in de rug en ook bij de borst en schouder en heel veel spanning in haar lichaam. Ook bij haar voorbenen zat er heel veel spanning, dat is logisch aangezien ze artrose in de voorbenen heeft. Over 6 weken krijgt ze een vervolgbehandeling. Het zou kunnen dat het headshaken nu minder wordt, dat hoop ik echt!!
De druppels van Josefien lijken nu ook iets te gaan werken.

Geef je ook iets tegen die artrose of i.i.g. iets tegen de pijn? Door pijn kun je ook veel spanning opbouwen in een lichaam. Als je de pijn niet wegneemt blijf je die spanning houden!

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:43

Ja, tegen de artrose geef ik mijn paard 2 keer per dag Primeval. Ook staat ze nu op speciaal beslag met leertjes ertussen. Dit lijkt allemaal goed te helpen, want ze heeft sindsdien geen pas meer kreupel gelopen. Ook niet stijf of zo. Eind deze week ga ik weer voorzichtig proberen te rijden, ben erg benieuwd hoe dat gaat...

Kyra was trouwens de eerste paar dagen na de behandeling van de osteopaat wel erg chagrijnig! Ook liep ze wat stijfer, maar dat is ook niet raar na zo'n behandeling.

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:45

Mosh schreef:
Kan iemand mij zo even vertellen waar die netjes voor aan het hoofdstel nog verkocht worden ? (Heb even geen zin om het hele topic door te spitten Bloos )

Paardendrogist

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:44

Sjoyceje schreef:
Ja, tegen de artrose geef ik mijn paard 2 keer per dag Primeval. Ook staat ze nu op speciaal beslag met leertjes ertussen. Dit lijkt allemaal goed te helpen, want ze heeft sindsdien geen pas meer kreupel gelopen. Ook niet stijf of zo. Eind deze week ga ik weer voorzichtig proberen te rijden, ben erg benieuwd hoe dat gaat...

Kyra was trouwens de eerste paar dagen na de behandeling van de osteopaat wel erg chagrijnig! Ook liep ze wat stijfer, maar dat is ook niet raar na zo'n behandeling.

O, gelukkig dat ze geen pijn heeft! Heeft ze erge artrose omdat ze al op speciaal beslag staat?
Ik heb juist vanwege de artrose bij mijn paard hem van de ijzers af gehaald. Hij heeft 14 jr. op ijzers gestaan en gaat sinds 5 wk. blootvoets door het leven Haha!