Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dookie schreef:Ik ga toch ook met Vera mee. Het is als baas mentaal zwaar om je paard zo te zien. Je weet niet na een tijd niet meer wat je er nog aan kan doen.
Ik snap heel goed wat je bedoelt hoor evaeva, maar nu heb je nog eigenlijk de keuze, binnenkort wordt die keuze al heel moeilijk als het blijkt dat je paard niet voldoet voor bv deurne. Ik hoop dat je dan ergens een contract hebt ook waar het instaat dat je ze mag terugbrengen en je hetzelfde bedrag terug krijgt, anders ga je denk ik nergens staan en zou de verkoper kunnen zeggen dat het paard nog niets had toen hij het verkocht.
Er zullen nog zoveel paarden zijn met een fijn karakter en pontentie.
hopkefamke schreef:okay misschien weet iemand van jullie wat het is.
als mn paard in de wei staat of in de bak weet ik veel waar, dan staat hij continue te knikken met zn hoofd dat ja knikken zeg maar alleen dan heel overdreven.
Onder het rijden doet hij het niet alleen maar als hij in het land staat.
Heb vliegenspray opgespoten maar volgens mij helpt het niks.
Hij doet het ook als het niet zulk mooi weer is, terwijl er dan volgens mij helemaal geen vliegjes zijn maar goed
KindnessM schreef:Rijden ging goed, kindness voelde wel soepeler aan!!
hij heeft niet veel geschud, maar wel veel jeuk aan zn neus gehad, terwijl dat toch weg was... (heb een week gee druppels gegeven ivb osteopaat)
Bonny4life schreef:iemand tips of herkenning in mijn verhaal?
Bonny4life schreef:hey ik ben nieuw in dit topic dus ga hier even mn probleem neerzetten,
mn topic werd gesloten omdat ik het hier moest melden.
ik heb sinds april een welsh a ruintje,
van anderhalf. toen ik hem kocht was ie wat verkouden, loopneusje en hoestte wat. dat hoesten ging niet echt over, hij moest zn entingen nog hebben dus ik hem meteen na laten kijken (luisteren enz) de DA kon niks vinden dus moest overgaan. nu na de herhalingsenting hoest hij nog steeds weleens, vooral na eten, rollen, rennen kortom na inspanning, verder ademt hij soms wat zwaar en heeft bijna altijd een 'nat' neusje. ook altijd natte oogjes. hoesten is niet altijd, ik maak het hooi nu ook nat. verder is ie topfit en vol energie. nu vroeg ik me af, is dit allergie?? en wat kan ik doen, en betekend dit dat hij ook vrijwel zeker zou gaan schudden? heel erg bedankt...
ps= heb hem ook een tijdje weerstandverhogende kruiden gegeven.
Sjoyceje schreef:Gister is trouwens bij mij de osteopaat geweest, Kyra had idd blokkades in de rug en ook bij de borst en schouder en heel veel spanning in haar lichaam. Ook bij haar voorbenen zat er heel veel spanning, dat is logisch aangezien ze artrose in de voorbenen heeft. Over 6 weken krijgt ze een vervolgbehandeling. Het zou kunnen dat het headshaken nu minder wordt, dat hoop ik echt!!
De druppels van Josefien lijken nu ook iets te gaan werken.
Mosh schreef:Kan iemand mij zo even vertellen waar die netjes voor aan het hoofdstel nog verkocht worden ? (Heb even geen zin om het hele topic door te spitten)
Sjoyceje schreef:Ja, tegen de artrose geef ik mijn paard 2 keer per dag Primeval. Ook staat ze nu op speciaal beslag met leertjes ertussen. Dit lijkt allemaal goed te helpen, want ze heeft sindsdien geen pas meer kreupel gelopen. Ook niet stijf of zo. Eind deze week ga ik weer voorzichtig proberen te rijden, ben erg benieuwd hoe dat gaat...
Kyra was trouwens de eerste paar dagen na de behandeling van de osteopaat wel erg chagrijnig! Ook liep ze wat stijfer, maar dat is ook niet raar na zo'n behandeling.