Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 19:30

@wendy: mooie bak. Is dat zwarte op de grond een anti-onkruid/gras randje ??

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 19:36

Ja, wat door de sloopploeg op de achtergrond (daar bezig met inspectie van een ton) uiteraard vakkundig getest wordt op slijtvastheid :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 20:33

Somebitch schreef:
Is het online misschien niet ergens te vinden?

Ik zit net op de camera te kijken en ik zie alweer muggen rondvliegen… hebben jullie je oudjes geënt tegen het westnijlvirus? Ik niet, ik twijfel..

Nee hoor, ik niet…

Wendy ja mooi weer was het hè, hier bijna de hele dag rond de 8 graden,zonnetje gezien,heerlijk *\o/*

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-26 20:35

Prima oplossing Zilfstar, hopelijk blijvend resultaat.

Mooie bak Wendy.

Hier ook geen westnijl vaccinatie. Ga hem wel in de gaten houden voor muggen, dan tectonic opstarten.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 09:00

Fijn dat het al zo snel beter gaat Marleen!
Hier geen vaccinatie tegen west nijl, begin daar liever niet meer aan op deze leeftijd. Jongere paard krijgt het wel.

Droog? Hier is het de hele week alleen maar regen. Wei is nu ook echt nat. Wel een dekentje dunner om en denk vandaag of morgen nog een dunner. Woensdag zonder dan wordt het ineens warm!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 09:08

Hier nu ook flink regen, heb ze maar binnen laten staan anders gaan ze toch alleen de tent maar in en komen er niet meer uit. Ze hadden het ook beiden warm onder hun regenjassen en die konden nu mooi uit. Zo te zien houden we het tot rond nat.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-26 09:17

Je hebt gelijk dat je ze lekker binnen laat.

Ik heb vandaag mestbeurt, maar het regent hier ook echt hard. Dat wacht ik eerst af voor ik naar buiten stap.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 09:24

Bah uitmesten na regen is een vervelend klusje... alhoewel tijdens de regen is het nog erger :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 09:29

Hier lijkt t na de ochtend droger te worden. Ik ga dan wel naar stal en de ochtend huishouden dan maar.

De kat is ook onrustig, die wilt naar buiten, maar gaat niet in de regen. Hij heeft het al 3 geprobeerd en komt dan boos mauwend weer naar binnen :))

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 09:30

Hij komt iig weer binnen. Toen ik hier poes nog had schoot die snel onder een struik en ging dan hard mauwen tot ik haar weer kwam halen :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 10:28

Agos :')

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 10:45

Ik ben blij dat ik gister al mijn wekelijkse ritje gedaan heb. Stond een straf windje, maar verder erg lekker. Mevrouw had veel goede moed en dus mooi wat stukjes galop gedaan.
Afbeelding

Wat een sh*t weer vandaag!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 13:18

Dat kun je wel zeggen.... 'ze' hadden droog beloofd na half 12.
Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om ze nog langer binnen te laten staan, dus jassen aan gedaan (Boon stond al te zweten op stal) en in de tent gevoerd. Dat gaf mij ook mooi de ruimte om de stallen te doen.
Nu wordt het om 2 uur droog (eerst zien dan geloven :D ).

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 13:33

Hier is het bijna droog maar ik verwacht zomaar dat ik schim er toch een plezier mee doe als ik hem iets eerder binnen haal straks haha. Die heeft zon hekel aan modder en regen, warmbloedje :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 13:58

Boon heeft er ook een hekel aan hoor. Jasmijn kan met een zeiknatte jas aankomen, terwijl die van Boon dan nog kurkdroog is.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 14:50

Mijn oudje heeft vorige week een peesblessure opgelopen. Of het checkligament of de opppervlakkige buigpees. We konden het niet zien want het been was te gezwollen voor een echo.

Hij staat nu eigenlijk al een week in de stal, maar het is wel ontzettend zielig net opdat het wel een paard is dat graag buiten staat. Mijn dierenarts zei dat ik de keuze moest maken wat het beste voelde voor hem. Als het "nog een sportpaard was", was het advies 2 maanden op stal. Maar we hebben het hier over een opa'tje van 26 die zijn enige fun het buitenleven is. Hij heeft nu een week op stal gestaan, maar ik ben nu toch aan het twijfelen om zijn staldeuren terug open te gooien... Wat zouden jullie doen?

Er gebeurt trouwens al 5 jaar niets meer met hem, hij staat al 5 jaar te chillen op pensioen op de weide. Dus de peesblessure is ook gewoon ongelukkig op de weide gekomen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 15:03

Ik zou kiezen voor buiten zetten, maar dat is ook omdat bij mijn paard de blessure op stal eerder zou verergeren door onrust.
Eventueel op een kleiner stuk of als hij wel rustig op stal staat nog een weekje extra als dat ook winst geeft, maar verder zou ik het dan op zijn beloop te laten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 15:18

Sneu voor je oudje ;(
Ik zou hem ook naar buiten doen, maar idd wel met een beperkte ruimte en/of een heel rustig maatje.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 15:31

Ja hij staat nu al alleen (de andere paarden staan aan de andere kant) want anders bleef hij niet rustig in zijn stal. Maar ik merk nu dat ook dat net de drang naar buiten wel groter maakt voor hem. Dus ik ga straks kijken, het is nu toch al droger dan vorige week dat hij op het kleine stukje kan stappen dan. Dan ziet hij de paarden aan de andere kant ook weer staan, maar net ver genoeg om niet opgejut te worden door hun gedrag

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-26 15:48

Wat sneu voor hem. Ik zou hem van boxrust afhalen en buiten zetten.

Ik heb Sakyr tijdens zijn eerste peesblessure ook met zijn vrienden laten staan. Opgesloten knappen ze vaak ook niet van op.
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 23-02-26 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 16:01

Ja heb hem nu wel een week binnen staan omdat hij echt op 3 benen stond. Was echt zielig om aan te zien. Maar nu twijfel ik ook wat. Hij staat al jaren op pensioen en leeft op de weide. Wat voor leven geef ik hem opgelosten. Ik wil natuurlijk dat zijn pees goed geneest, maar ik bovenal dat hij kwalitatieve oude dagen heeft. Ga hem straks eens rustig terug op het land zetten en kijken hoe hij zich voelt en stapt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 16:15

Ja hoor lekker naar buiten.
Peesblessure duurt toch lang om te herstellen, en die tijd heb je wel toch.
Kelly zou ook buiten blijven,maar die wil ook niet op stal.

Trouwens als ik zelf wat met de pezen heb zeg ik ook tegen de fysio van goh ik wil de ziektewet in en niks doen.
maar dan zegt die altijd van ammehoela, rustig aan doorbewegen is het beste :j

DoCumera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 17:01

Ik heb ook altijd gezegd dat als Showtime nu een peesblessure krijgt of iets dat ik hem gewoon buiten laat staan. Hij breekt in zn eentje binnen de stal af en bezeerd zich daarbij waarschijnlijk nog erger dan. Daarom met de sneeuw ook gewoon buiten geweest ondanks zn ijzers. Binnen houden is met hem gewoon niet te doen.

Afbeelding

Mijn zusje en ik zijn met de oudjes weer even naar buiten geweest vandaag. Was wel spontaan en ongepland dus zijn we ook in een flinke bui terecht gekomen. Maar verder was het wel lekker weer even op pad geweest te zijn!

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 20:44

Toen mijn paard een peesblessure had heb ik de ruimte wat kleiner gemaakt, maar wel buiten gelaten.
Als ze zelf kunnen beslissen hoe ze bewegen gaat de genezing vaak beter dan opgesloten.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 20:50

Toen die van mij een blessure aan het checkligament had is hij ook buiten gebleven op een klein stukje zodat hij niet gek kon doen.

Beterschap :knuffel: