[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SayaJones

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:43

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:10

Lange manen: wel of niet vlechten onder de deken?!

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:14

Ik vlecht de manen van de mijne, 1 omdat het minder warm is en 2 heb ik het gevoel dat ik daarmee minder haren verlies. Wel met uitkammen wat, maar daarvoor kon ik soms hele plukken wegtrekken....

Ik laat de deken nu met regen gewoon op, blijft hier boven de 15 graden overdag als het regent, als die deken echt nat is in de avond als ik haar van de wei haal dan krijgt ze op de paddock een andere eczeemdeken op, zonder deken is eigenlijk geen optie, zodra het even droog is krijg je meteen weer last van vliegjes en muggen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:31

Ik vlecht ook onder de deken. Voornamelijk om de warmte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:21

Ik heb de manen afgeschoren :Y)

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:42

Inderdaad een professional choice masker :)

Deken is binnen, had denk ik beter een maat kleiner kunnen hebben maarja hij was al nat en vies van het passen haha.
Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:15

Ik heb net de onderdeken onder de RSIH gedaan, juiste maat maar hij is te kort aan de achterkant. Bedekt niet volledig haar billen.

De haakjes achteraan past niet aan de deken. Heb er maar een extra band achterlangs gefabriceerd zodat die blijft liggen.

Lange manen altijd in de vlechten ivm de warmte en anders wordt het zo'n vervilte bende.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:44

Hier idd ook vlechten onder de deken. Vandaag z’n QHP helemaal verzopen, dus nu in z’n andere delen en regendeken erover. Hij schuurt vooral hoofd en staart dus met dit weer mogen de manen even los en luchten. Heb t idee dat ze uitvallen door verstikking.
Afbeelding

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:57

Gewoon eraf halen die manen :P gaat stuk makkelijker

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:22

vigo_is_lief schreef:

Maar dat is zo'n zonde haha.
Mijn paard is vorig jaar haar manen verloren door in haar deken te staan en te schuren, ik vind het nog elke dag zo'n zonde!
Ze groeien nu wel héél mooi terug, en ik hoop dat ze hun oude lengte ooit weer zullen bereiken. Ik heb er uiteindelijk ook de schaar moeten in zetten om het zo goed als gelijk te kunnen krijgen, hier en daar een lange pluk was natuurlijk ook geen zicht. Maar als het maar een beetje is, zou ik persoonlijk de manen er niet afhalen.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:51

vigo_is_lief schreef:

Dat heb ik laatst ook weer gedaan. Ik vond zijn 'lange' manen heel lelijk. Ik had hem nog nooit met manen gezien, dus nu zijn ze er weer af. :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:57

jets,ik vind de deken juist wel mooi zitten hoor.
ik merk bij de pyama dekens vaak dat vooral voor rondom de borst ze nog wel es strak zitten.
en dat ze dan bij de schoft wat druk geven, deze lijkt daar juist net mooi te zitten?

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:00

Ja bij de schoft zit ie super alleen onderaan bij de borst zit hij extreem los en dat stukje waarmee je de buikflap vast maakt hangt ook erg laag. Bij andere dekens kan je dat gespje verstellen, maar bij deze niet. De knutten kunnen zeg maar zo naar binnen vliegen haha.

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:02

Jets ik vind het voor ook wel mooi liggen :) Enige nadeel wat ik bij deze deken merkte is dat hij wat naar achteren trekt als hij net wat te lang is. Ik heb zelf maat 205, en die past bij de borst prima (mag niet smaller zijn) maar qua lengte eigenlijk wat te lang waardoor hij naar achteren trekt en dus wat schuurt op de borst. Nu ik die van Horsegear 205 heb, heb ik dat probleem niet meer :) Maarja die is niet voor echte warme dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:46

Ik ben gisteravond laat nog naar de paarden gereden. Hij had zn masker nog op en t plensde behoorlijk. Icm rollen was ik bang dat de gaatjes dicht zouden gaan zitten en hij niks meer zou zien.. en tis nogal een paniekhaas.
Erafhalen Heeft ook het risico dat ie zn oren kapot schuurt. Lastig hoor, keuzes maken :\ . Hoe doen jullie dat?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:52

als het regent de kap er toch af laten?
hier nog niks aan vliegen,maar na deze regen denk ik dat als het volgende week warmer word we er veel gaan krijgen :j

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:01

Nieuwe deken gekocht voor mijn kleine meid :+ :+ , nou ja nieuw, 10 euro op mpl!!, vind het best geslaagd, is gewoon een vliegendeken, is voor haar goed, heeft niet zoveel jeuk meer, maar wel een bloedhekel aan insecten.

Afbeelding

Afbeelding

nee, ik ben geen pennymeisje :D , liep er tegenaan en gezien de prijs wel de moeite waard, past perfect voor deze bonk, bucas fly freedom

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:04

haha!, pennymeisje is juist leuk :D

mooi hoor, marktplaats kijk ik ook vaak even op!

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:13

Ja, ik doe niet anders :+ , en soms ook mooie nieuwe voor klein prijsje, ik doe altijd heel lang met dekens, leve de naaimachine _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:23

ellepel schreef:
als het regent de kap er toch af laten?
hier nog niks aan vliegen,maar na deze regen denk ik dat als het volgende week warmer word we er veel gaan krijgen :j

Mijne heeft hem vooral op omdat ie zn hoofd en oren kapot schuurt. Met regen liefst af ja, maar ik heb bijna een half uur reistijd enkele reis en alleen een scooter. Dus gisteravond in de zeikende regen erheen. Met het risico dat hij zich dus kapot schuurt.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:29

SayaJones schreef:
Oh wat een topsite, daar vond ik deze;
https://www.uhg-shop.nl/cashel-crusader ... guard.html

Iemand ervaringen ermee? Ik denk dat ik m ga bestellen :j

Ik heb deze jaren geleden gekocht. Zit geen gebruiksaanwijzing bij en verkoper wist ook niet hoe hij aan moest. Werkelijk alles geprobeerd, kreeg hem NIET op de juiste manier aan.. Heb er nog een bokt-topic aan gewijd destijds, maar zonder succes. Dus toen maar weggegooid... -O-

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:58

Ja bij regen doe ik geen kap op zijn er toch bijna geen vliegjes en dan voorkom je toch dat het masker zwaar wordt en ze belemmerd.

Wat een mooie rode vliegendeken en dat voor 10 euro mooi hoor!
Hier gaan ze ook lang mee maar naai wel met de hand, misschien toch maar eens een naaimachine aanschaffen met mijn sloopmonster :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:12

Schadows17 schreef:
Ja bij regen doe ik geen kap op zijn er toch bijna geen vliegjes en dan voorkom je toch dat het masker zwaar wordt en ze belemmerd.
.

Nja ook met regen heeft ie jeuk..

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:14

Oke ja dan is het idd een moeilijke keuze :S

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:21

Hahaha ja scheelt dat ik bij die van mij sportcoupe wel het mooiste vind staan :j

Afbeelding

Zo ja mooie deken voor een 10tje!!