Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
llora schreef:Ik denk,wel dat wanneer hij op de medicatie staat hij gaat verdikken. Niet dat de prascend hem verdikt. Maar de prascend normaliseerd de cortisol in het lichaam die veel te hoog was. Door de hoge cortisol waarde wordt het lichaam volledig ontregeld wat resulteert in infecties, afvallen, spierverlies, slecht voelen. De prascend normaliseert dit zodat het lichaam terug normaler kan,functioneren. En volgens mij kan dan het lichaam alle voedingsstoffen opnemen,die het binnenkrijgt. Dus de kans bestaat echt dat hij gaat verdikken door het vele eten doordat zijn lichaam,stabieler gaat zijn door de prascend en hierdoor voedingsstoffen kan opnemen. Een,ontregeld ziek lichaam kan niet de nodige bouw en voedingsstoffen nemen uit,goede voeidng
Iorrr schreef:Vraagje: onze pony die net op de medicijnen staat eet de cavalor fibreborce niet (meer). Wel eet ze hooi en het handje basisbrok met daarin het pilletje, dus het ligt niet aan haar eetlust. Weet iemand hier iets gelijkwaardigs aan de fibreforce maar dan snakelijker?
Citaat:ACTH-test.
Men neemt bloed af en bepaald daarin de hoeveelheid ACTH.
Om het om te rekenen: \
pg/ml = pmol/L ÷ 0.220
pmol/L = pg/mL x 0.220
Een van de belangrijkste onderzoekers van PPID is Prof.Dr. Andy Durham, verbonden aan het Liphook Equine Hospital in Groot-Brittanië. Hij heeft o.a. vastgesteld dat er bij de bepaling van de ACTH waarde rekening gehouden moet worden met de veranderingen van de seizoenen op het noordelijk halfrond, oftwel de zgn Seasonal Rise ( = SR). In bepaalde perioden van het jaar is het ACTH gehalte altijd wat hoger of lager en heeft daarvoor een grafiek ontwikkeld die je hieronder kunt zien.
Referentiewaarden Andy Durham*
Positief boven ·
November - juli >29 pg/ml* (>6,7 pmol/L) ·
Augustus - oktober >47 pg/ml* (>10,5 pmol/L)
Dennis schreef:Hangt er vanaf hoe er getest is:Citaat:ACTH-test.
Men neemt bloed af en bepaald daarin de hoeveelheid ACTH.
Om het om te rekenen: \
pg/ml = pmol/L ÷ 0.220
pmol/L = pg/mL x 0.220
Een van de belangrijkste onderzoekers van PPID is Prof.Dr. Andy Durham, verbonden aan het Liphook Equine Hospital in Groot-Brittanië. Hij heeft o.a. vastgesteld dat er bij de bepaling van de ACTH waarde rekening gehouden moet worden met de veranderingen van de seizoenen op het noordelijk halfrond, oftwel de zgn Seasonal Rise ( = SR). In bepaalde perioden van het jaar is het ACTH gehalte altijd wat hoger of lager en heeft daarvoor een grafiek ontwikkeld die je hieronder kunt zien.
Referentiewaarden Andy Durham*
Positief boven ·
November - juli >29 pg/ml* (>6,7 pmol/L) ·
Augustus - oktober >47 pg/ml* (>10,5 pmol/L)
Dus 47 of 10,5. Afhankelijk van er gemeten is kan het net over het randje zijn.
tine10 schreef:Maar als ik een test in de SR periode doe (staat al op medicijnen) en de uitslag is goed (dus onder de grens), dan zou ik toch gewoon een fitte pony moeten hebben, of is dat niet gerelateerd dan?