Paard met kissing spines wie nog meer? (verzamel topic)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:10

Ik zit vooral in de knoop omdat de DA van de verzekering op basis van de foto's de merrie niet wilde afkeuren. Dan twijfel ik of we het juiste doen.

Het klinische beeld plus de uitingen van ongenoegen van het paard plus de fotos hebben tot afkeuring geleid.

Als dan iemand zegt dit paard moet met deze fotos nog prima in de sport kunnen dan ga je twijfelen

Abercrombie

Re: Paard met kissing spines wie nog meer? (verzamel topic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:11

Nee Collie normaal niet. Maar omdat mijn DA niet op 1 lijn ligt mer de DA adviseur van de verzekering willen ze haar eigenlijk niet afkeuren. Ze hebben mij nu dus een coulance aanbod gedaan van een paar duizend euro (niet het hele verzekerde bedrag) en dus geen optie behalve slachten.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:12

Blijft toch bizar hoor, maar wat ik wel weet is dat foto's alleen gewoon niets zeggen. Maar ja een verzekering kijkt wel zwart wit volgens mij plus dat ze er niet zijn om het jouw en je paard aangenaam te maken, maar om zelf geld te verdienen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:14

Vreselijk om in zo'n positie te worden geduwd zeg, ik krijg echt de bibberen van veel verzekeringen.

KS is op foto's toch vaak niet aanwijsbaar als 'afgekeurd' ? Dat is juist het klinische en röntgenologische beeld samen. Slechte foto's kunnen een klinisch redelijk paard laten zien terwijl andersom ook zo het geval kan zijn.

Second opinion heeft ook weinig zin.

Mijn DA weigert om op basis van alleen een foto wel of niet af te keuren

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:16

Dat klopt. Hun DA ziet alleen fotos en geen paard. Maar toch voelt het heel dubbel als je dat bericht krijgt terwijl jij in je hoofd denkt dat het wel duidelijk is dat je paard pijn heeft.

Nare discussie.

Mijn paard heet milde KS en milde hals artrose. Nu hebben we van de hals lang niet alles op de foto dua waarschijnlijk is die artrose nog wel erger als je betere en meer fotos maakt.

Ze hebben gezegd of ik moet een scinti laten doen. Of ik moet hun aanbod aannemen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:19

Scinti is vreselijk duur toch? Vergoeden zij dat of moet je dat volledig zelf betalen?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:27

Abercrombie schreef:
Dat klopt. Hun DA ziet alleen fotos en geen paard. Maar toch voelt het heel dubbel als je dat bericht krijgt terwijl jij in je hoofd denkt dat het wel duidelijk is dat je paard pijn heeft.

Nare discussie.

Mijn paard heet milde KS en milde hals artrose. Nu hebben we van de hals lang niet alles op de foto dua waarschijnlijk is die artrose nog wel erger als je betere en meer fotos maakt.

Ze hebben gezegd of ik moet een scinti laten doen. Of ik moet hun aanbod aannemen.

Verzekeringen zijn zo vreselijk..... Zit je bij Hippozorg? Dan is het natuurlijk al helemaal 'raar' dat mij door exact dezelfde veterinair adviseur wordt geadviseerd mijn paard af te laten keuren, enkel omdat ik ook tegen ziektekosten ben verzekerd. Kan je het dit verhaal niet onder hun neus schuiven met mijn foto's erbij met de vraag waar ze mee bezig zijn?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:17

Collie2008 schreef:
Scinti is vreselijk duur toch? Vergoeden zij dat of moet je dat volledig zelf betalen?

Zelf betalen. En dan heb je alleen een diagnose van de plekken waar hij last heeft. Nog geen behandeling. Erg duur idd.

Nee Nicky ik zit bij e.f.o.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:34

Suzanne veel sterkte.

Abercrombie ook veel sterkte .
Het ene paard heeft gewoon sneller pijn dan de andere.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:55

Suzanne, heel veel sterkte morgen! Ik vind het de eerlijkste beslissing die je kan nemen, maar het blijft wel een moeilijke!

Abercrombie, kan je niet regelen met de verzekering dat je je paard niet laat ophalen, maar dat je hem zelf naar Nijkerk brengt of het door een goede bekende van je laat doen? Dan weet je zeker dat hij daar belandt, hij hoeft niet nog een paar dagen ergens anders te staan, dus voor je paard minder stress, ik mocht het toen van HippoZorg wel zo doen met mijn vorige paard. Die laten je paard trouwens ophalen door iemand anders, niet door Jan van Veen zelf. Die persoon is sowieso ook op het slachthuis aanwezig en checkt de chip met het paspoort. Het zo toch een soort van fijn zijn of in elk geval beter voor je eigen gevoel denk ik als het zo gaat. Naar dat je er zo over gedroomd hebt hoor. Je moet dan wel heel vroeg in Nijkerk zijn, ik meen uit mijn hoofd om 7.00 uur 's ochtends, en dan moet je wachten tot ze gaan "beginnen" ( volgens mij 8 uur) en tot je aan de beurt bent... Niet fijn, maar wel "goed".

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:03

Ja dat mocht wel. Alleen ze is niet super relaxed op de trailer en het is zeker 2u rijden met trailer naar Nijkerk voor ons.

Even heel egoïstisch maar ik zit op dit moment ziek thuis met een burn out. Ik wil mezelf die dag besparen dat ik met een stuiterend paard 2u op de trailer naar een slachtbank moet rijden.

van_flipsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:39

@ Abercrombie Als je zo twijfelt zou ik toch een scintigrafie laten maken. Hiermee kunnen ze minimale afwijkingen aantonen die op een röntgenfoto niet te zien zijn. Bij mijn paard heb ik ook een scintigrafie laten maken. Hieruit bleek dat hij ontstekingen van de ligamenten tussen de doornuitstekels van zijn rug heeft. Deze zijn behandeld met injecties. De prognose is gunstig. Sterkte met je beslissing.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:49

Thnx. Ik ben er nog niet over uit.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:34

Als je die scintigrafie kan betalen zou ik dat ook overwegen, is dat wel bij je in de buurt te doen?

Ik heb het ooit met een paard dat de trailer niet gewend was van een vriendin zo gedaan dat ik mijn rustige paard erop gezet heb en toen haar paard en met twee paarden ben ik naar de kliniek gereden. Dat was bijna 2 uur. Dat is natuurlijk wel heel anders dan naar Nijkerk en ik snap volkomen dat je dat gezien je eigen omstandigheden nu echt niet kan, maar heb je anders niet iemand die je vertrouwt die het voor je kan en wil doen als Nijkerk de enige optie is? Als ik bij je in de buurt zou wonen zou ik het voor jou tegen de dieselkosten willen doen, wie weet is er iemand die zeker in je buurt woont die dat ook wil? Wel jammer dat ze niet rustig op de trailer staat, dat maakt het voor je eigen gevoel ook al een stuk lastiger.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:12

Ik kan misschien mijn vader vragen. Ga ook nog eens vragen tegen wat voor prijs ze mag inslapen.

Misschien als ik uitleg waarom dat ze akkoord gaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:30

Het is gebeurd. Was verschrikkelijk verdrietig maar is rustig gegaan.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:32

Nogmaals dikke knuffel voor jou Suzanne

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:57

Suzanne F. schreef:
Het is gebeurd. Was verschrikkelijk verdrietig maar is rustig gegaan.

Phoe... heftig. Veel sterkte.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:59

Ohhhhh sterkte, weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Hoop dat je je rust erin kan vinden

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:36

Suzanne, heel veel sterkte ermee hoor! Fijn dat het in elk geval rustig is gegaan. Ook voor de komende tijd heel veel sterkte hoor, het kost tijd om dit allemaal te verwerken.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:07

Heel veel sterkte Suzanne Y;(

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:47

Veel sterkte Suzanne

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 08:20

Strekte Suzanne!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:34

Ze is gisteren opgehaald. Heb het gelukkig niet gezien.
Heb het paspoort en het papier terug gestuurd naar het KWPN. Je moest ook de reden van overlijden noemen en heb dus Ingeslapen wegens Kissing Spines opgeschreven.
Zouden ze daarmee echt nog iets doen? Ik vind het wel iets wat je de laatste jaren steeds meer hoort. Ik weet niet of het vroeger gewoon niet gesignaleerd werd of dat het iets van de hedendaagse fokkerij is.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:41

Ik denk dat vroeger niet "bestond" omdat de RX apparatuur niet krachtig genoeg was voor rug foto's. En zeker niet overal voorhanden.
Toen waren het staker, bokkers of steigeraars en werd dit toegeschreven aan karakter fouten.

Ik had een haf die mij eraf gooide zodra ze moest buigen, rechtuit en hard ging prima. Ik vond het een vreselijk dier, had er geen klik mee. Achteraf denk ik dat haar iets in hals of rug dwars zat.
Ze is overiges wel 22 geworden als bos pony maar niet met mij. Heb haar aan mijn verzorgster kado gedaan.