Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 10:41

Welkom nieuwelingen en heel veel sterkte met de stress die er voor het baasje bij komt.

SiemxFunny, ja in principe kun je zowel colosan gewoon geven ter verlichting. En Probiotica is gewoon ter ondersteuning van de darmflora dus die helpt om minder gas te produceren en beter te verteren (bij slechtere weerstand en gewoon ter ondersteuning van de darmen).
Met probiotica help je dus echt de toestand in de darmen te verbeteren..

Geef je al dunne slobber Siem? Zodat ze genoeg doorstroming heeft en vocht?
ZonnebloemOlie kan op termijn ook helpen tegen gasvorming als je het idee hebt dat ze dat heeft..

Zirano is de jouwe een groot paard?

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:12

jenne schreef:
SiemxFunny: hoe is het nu met Kee?
Lotje kreeg als ondersteuning tussen de derde en vierde keer koliek gist voor een betere darmflora.
Op aanraden van de kliniek hadden wij bio yea-sacc. Helaas door de hoeveelheid zand die er blijkbaar inzat hebben wij nog geen verschil gezien maar ik denk dat ze wel aanraden dat we er mee doorgaan als ze weer thuis is.
Ze hebben geen darmen hoeven weghalen, maar ze hebben wel een klap gehad van het zand :(

Zirano: hopelijk hersteld Gently snel!

Horsiegek: Lotje staat idd naast de andere bonte :) waar staat die van jou?
Hoop dat hij de nacht ook weer goed is doorgekomen.

Wij gaan zo weer richting de kliniek, heb mijn borstels mee dus lekker even tutten met haar :)

Mijn vader zei: ach wat kijkt die bonte pony droevig, hij heeft het vast ook zwaar.

Die van mij staat in de middelste ic box.
Ik ga vanmiddag of morgenochtend. Nog een beetje in twijfel... het gaat goed met hem en het is voor mii een uur rijden. Twijfel, twijfel....

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 11:16

Ik probeerde zelf wel elke dag te gaan, je paard kijkt er vaak wel naar uit.. Maar het moet ook haalbare kaart zijn natuurlijk! Een lekkere zachte kleine borstel mee en zijn hoofd en lijf wat borstelen, of zijn manen en staart...

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:46

Ach wat ineens veel nieuwkomelingen.. Veel sterkte allemaal..

Horsiegek ik had je verhaal al gelezen.. Heftig hoor om zo ineens je paard te vinden..

Jenne ook heel veel sterkte.

Zirano ook veel sterkte... Wat nog een jonkie zeg..

SiemxFunny heb je Utrecht al gebeld?

Mijn pony stond in Utrecht en dat was voor mij 1,5 uur rijden en weer 1,5 uur terug. Dat was gewoon geen doen om elke dag te doen, naast mijn fulltime baan. Ik had het geluk dat de dochter van mijn vaders vriendin er studeert en regelmatig co-schappen moet lopen. Heel toevallig ook toen Chica er stond. Zij zorgde net een beetje extra voor haar en ging ook in haar vrije tijd even naar haar toe. Ze stuurde me elke dag even een foto en vertelde hoe het ging. Hier was ik echt superblij mee, want voor mij was het echt geen doen om elke dag heen te gaan!

Zirano

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:10

Wij gingen elke ochtend om 6 uur op pad naar de kliniek. 1 1/2 uur rijden daar 1/2 uur tot een uur tutten en dan weer terug. Dan begon de dag met werken tot half 11 in de avond.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 13:24

Ik werk elke dag van half 8 tot half 6. Daarna naar Utrecht was gewoon niet elke avond een optie en aangezien ik iemand daar had die mij elke dag minstens 2 keer per dag op de hoogte hield en ook veel aandacht aan haar gaf, stelde mij dit ook heel erg gerust. Dat was wel het voordeel van een bekende op de kliniek hebben. Anders was het voor mij ook heel anders geweest..

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 13:53

Ja ik sta nu ook gewoon weer bij hem op stal :')
Kon het niet laten haha. Hij vrolijk en kan nu lekker even los staan en tussen het zaagsel wroeten en naar buiten kijken. Ook wel zo fijn.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 16:09

horsiegek schreef:
Ja ik sta nu ook gewoon weer bij hem op stal :')
Kon het niet laten haha. Hij vrolijk en kan nu lekker even los staan en tussen het zaagsel wroeten en naar buiten kijken. Ook wel zo fijn.

Lekker toch? Fijn om te zien dat ze dan weer blij zijn dat je er bent toch! Zodra de mijne dacht dat ik weer vertrok ging hij weer in de slaapstand langs een wand staan en als ik er dan toch nog was, was hij helemaal blij - je bent nog niet weg, dan wordt ik weer even wakker!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:48

Wij zijn nu echt aan het aftellen dat we voor controle kunnen. Kan meneer tenminste zijn stal weer eens uit. Nu na bijna 6 weken begint hij het echt zat te worden en wordt nu wat drukker in zijn stal. Dus ik hoop dat als straks de buikecho goed is en de krammetjes eruit gaan hij iets meer mag gaan doen of misschien wel los in een kleine paddock

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:43

Lotje is vandaag thuis gekomen :)
Ze heeft nu een maand boxrust en daarna een controle en dan hopen dat we wat mogen wandelen en daarna weer verder kunnen opbouwen.

Hoe is het met de rest van de patiënten?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:43

Even snel een berichtje van mij uit het warme Lanzarote! Helaas weer niet zo mooi nieuws. Chica liep dus tijdens het opbouwen wat kort van achteren en dit zouden we oplossen met balken lopen omdat ze nog last zou hebben van het bindweefsel van de wond. Vanmorgen is fysio geweest bij chica en er was helaas niet voldoende verbetering. Ze liep wel beter maar de spanning in haar lijf is alleen maar meer geworden en ze weet niet waarom. Vooral de broekspieren stonden strak van de spanning. Ze wil nu dat ik eerst foto's laat maken of misschien een scan want de spanning moet ergens vandaan komen. Zodra ik terug kom van vakantie gaan we dus naar de dierenarts. Het zou heel goed artrose kunnen zijn of spierontstekingen. Dat is dus allemaal afwachten en zou een enorme domper zijn na zo'n goed herstel van de operatie...Sorry voor mijn egobericht maar is even lastig vanaf de telefoon en op vakantie...

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:58

He Naath zwaar balen dit. We gaan duimen dat het een ontsteking is dat valt goed op te lossen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 13:23

jenne schreef:
Lotje is vandaag thuis gekomen :)
Ze heeft nu een maand boxrust en daarna een controle en dan hopen dat we wat mogen wandelen en daarna weer verder kunnen opbouwen.

Hoe is het met de rest van de patiënten?

Dat is fijn dat ze thuis is, toch altijd spannend! Hoe doet ze het thuis?

@SiemXfunny, hoe gaat het nu met jouw dame? Is ze al weer opgeknapt en stabiel??

@Naath ook veel sterkte, vervelend bericht en ze kan die spierspanning dus niet oplossen met massages etc

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:11

Jeetje Naath: dat is rot. Veel sterkte

Hier is het wisselend gegaan. Van de week als een malle door het land (ze wilde geen hooi eten, dus dacht kijk even wat ze doet als ik ze op t land zet) Filmpje zal ik vd week uploaden. Word ik vrolijk van.

De klachten blijven vaag en vooral wisselend. Geen spoed, maar het blijft aanhouden. Keer of 5 gebeld met Utrecht. Ze denken via de telefoon aan een maagzweer. Zou wel bijzonder zijn aangezien ze hier onbeperkt kunnen eten. Om te kijken of dat echt zo is, ga ik morgen voor een maagscopie. Ben benieuwd. Ik wil graag weten wat het is, zodat we hopelijk iets kunnen doen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 14:24

Ik zou toch ook met probiotica beginnen denk ik en even afwachten wat er uit maagscopie komt..

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:12

Gently gaast morgen voor controle naar de kliniek. 7 weken boxrust zitten erop en ik duim keihard dat alles goed is en we mogen opbouwen

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 17:50

Zirano schreef:
Gently gaast morgen voor controle naar de kliniek. 7 weken boxrust zitten erop en ik duim keihard dat alles goed is en we mogen opbouwen

Gaat vast goed komen! We duimen mee!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:18

@ Naath heel veel sterkte, hopelijk een ontsteking
@ Zirano Hoe is het gegaan op de kliniek?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 11:14

Hoe is het met beide paardjes op de kliniek gegaan tijdens de onderzoeken?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:50

Zirano hoe is het gegaan?

Wij gaan vanmiddag naar de dierenarts. Ben best wel zenuwachtig....

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 12:16

Succes vanmiddag Naath86!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 00:20

ZO hehe wat een dag gisteren. Gently gaat SUPER. De peesplaten zitten bijna helemaal vast en daarvoor nog 1 weekje boxrust. De buik is totaal dicht en er zit zelfs geen haarscheur. Littekenweefsel is echt minimaal waar ze zeer blij om waren in de kliniek. Hier zal hij totaal gene hinder van hebben tijdens rijden springen of wat dan ook. Hij was gegroeid en zag en super uit zei de kliniek. Nu nog 1 week boxrust dan 1 week aan de hand stappen dan 1 week stappen en longeren dan 1 week stappen longeren en lekker in de paddock en de week daarna dus nu over 4 weken mag mijn dochter er weer op.
De dierenarts was echt SUper tevreden en we hoeven dan ook niet meer terug, zoals hij het zei 100% geslaagd dus

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 00:20

Hoe ben je gegaan Naath

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:48

Goed nieuws Zirano! Om vrolijk van te worden!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:50

Zirano goed nieuws!! Top!!

Ik ben gisteren weer geweest. Dierenarts heeft ook het idee dat het vanuit de knie komt. Het zou misschien kunnen dat ze met de recovery toch wat raar is opgestaan ofzo, maar ja dat weten we niet.. A.s. woensdag moet ik weer heen en dan gaan ze uitgebreid kreupelheidsonderzoek doen inclusief eventueel foto's en/of echo. Had gehoopt dat ie dat gisteren al zou doen, maar hij wil eventueel ook verdoving inspuiten om de exacte plek te achterhalen waar de pijn vandaan komt.. Al met al dus ontzettend balen, omdat ze gewoon zo goed hersteld is voor haar leeftijd... Hoop echt dat er niks beschadigd is en dat ze hier weer bovenop komt, maar de moed begint me wel in de schoenen te zakken, we zijn straks een half jaar verder en dan gebeurt dit weer... Ben ook steeds banger dat het iets ergs is en ook nooit meer lekker met haar naar het bos kan.. De wedstrijden had ik al opgegeven, maar als we zelfs geen buitenritjes meer kunnen maken, maakt dat me wel heel verdrietig..