Mijn pony staat sinds 2 dagen met een masker,maar nu heeft ze al een kale plek onder haar kin (de bobbel achter haar onderlip zeg maar) Masker dus eerst maar afgedaan, kan iemand vertellen of het masker dan te klein is of dat ik beter op zoek kan naar een ander type?
Mijn pony had dat ook terwijl de maat wel goed was. Ging open en bloeden. Bij de greenguard met ducttape op de onderkant nergens last van.
Whoopster
Geplaatst: 01-06-16 13:13
Ik heb er eerst een stukje bont ingenaaid Het is maar voor een maandje, tot aan de keuring dus een nieuwe aanschaffen vind ik een beetje zonde als het niet echt nodig is (jaarling nu dus volgend jaar past ze 'm niet meer) maar een kapotte kin staat Ook niet zo charmant haha. Eens zien of het zo beter wil.
Whoopster
Geplaatst: 01-06-16 13:14
Prince schreef:
Mijn pony had dat ook terwijl de maat wel goed was. Ging open en bloeden. Bij de greenguard met ducttape op de onderkant nergens last van.
Ooh ducttape had idd ook gekund! Stuk makkelijker dan mijn actie nu haha! Bedankt voor de tip!
Maureen95
Geplaatst: 26-07-16 22:05
Hoi! Ik heb even een vraagje. Mijn nieuwe pony gaat een graasmasker opkrijgen. Maar dit kent ze helemaal niet. Weten ze dat ze met zo een masker kunnen drinken? Hoe laat je ze daaraan wennen?
Veulen84
Geplaatst: 20-04-17 18:48
Even een schopje.
Ik wil graag 1 van mijn 2 paarden een graasmasker op doen. In de zomer wordt ze behoorlijk dik. Nu zit ik een beetje te kijken naar wat nou het beste model zou zijn. - Redelijk lang gras - Drinken uit de sloot - Moet echt wel lang om kunnen (22/7). - Liefst wel kunnen kroelen (maar dat zal wel lastig zijn?)
Tips, voor welke types en modellen ik moet kiezen?
dorientjuh
Geplaatst: 21-04-17 13:10
Greenguard. Kroelen gaat helaas niet met een graasmasker.
Junior2019
Geplaatst: 21-04-17 17:05
http://www.cheepoo.nl/graasmaskers.htm ik heb deze vind deze fijn omdat er neusgaten inzitten en niet zo n heel klein rond gaatje om door te eten kroelen kan wel alleen niet bijten bijelkaar maar wel kriebelen
Die ziet er goed uit jessie. Kunnen ze met zo iets ook nog uit de sloot drinken? Had het idee dat het met die andere best heel vervelend is om rond riet te drinken.
Mijn shet is in super conditie dankzij het graasmasker. Ze was altijd ontzettend dik. Ze haalt hem er niet af en laat hem braaf omdoen. Dat is ook vaak anders maar niet alle paarden vinden het heel erg dus. Ik vind het zelf wel jammer dat ze hem om moet omdat het haar beperkt in haar sociale gedrag. Ik heb hem alleen overdag op (vanwege het hoge fructaangehalte 's ochtends > verhoogde kans op hoefbevangenheid) zodat ze hem niet altijd op hoeft te hebben. En dat is voldoende want ze blijft slank.
Zijn hier ook mensen met ervaring met een graasmasker met een pony/paard na hoefbevangenheid? En zo ja, hoeveel uur laten jullie je paard dan op de wei?