Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babootje schreef:Ik denk dat JP gelijk heeft v.w.b. IR. Als ze dat hebben dan houden ze dat. Maar je kunt wel behandelen met medicijnen en anders voeren zodat het paard weer optimaal in balans komt. In dat opzicht is ie dan weer "beter" en dat is denk ik wat Singasong bedoelt. Maar je paard blijft daar altijd gevoelig voor. Ik denk wel dat er gradaties in de ziekte kunnen zijn.
singasong schreef:Babootje schreef:Ik denk dat JP gelijk heeft v.w.b. IR. Als ze dat hebben dan houden ze dat. Maar je kunt wel behandelen met medicijnen en anders voeren zodat het paard weer optimaal in balans komt. In dat opzicht is ie dan weer "beter" en dat is denk ik wat Singasong bedoelt. Maar je paard blijft daar altijd gevoelig voor. Ik denk wel dat er gradaties in de ziekte kunnen zijn.
Ben ik met je eens dat er gradaties zijn. Heeft ook te maken met hoe lang het paard al met de ziekte loopt. Ben je er vroeg bij dan heb je alle kans om het te genezen. Alleen niet wanneer er al te veel schade is ontstaan in het lichaam.
singasong schreef:JP, Nogmaals.. het is jouw mening dat IR niet te genezen is.
Ik ga dan wel uit van een lichaam dat bijv. nog niet jaren ziek is en de IR al veel schade heeft aangericht in het lichaam.
Citaat:Kun je uitleggen waarom je wel openstaat voor 'ondersteuning' voor bijv. het produkt van Laarakker, Glucobalance? Dit is overigens een zeer goed produkt en werkt op de organen, vooral op de alvleesklier. Maar hier zitten dus de frequenties in. Dezelfde frequenties als die op een Lecherantenne zitten. Daar zou jij dan eigenlijk helemaal niets mee te maken willen hebben toch? Is niet wetenschappelijk onderbouwd tenslotte!
Overigens in alle Phytonics middelen zitten frequenties.
krissie20 schreef:Na dit topic (gedeeltelijk) gelezen te hebben vermoed ik ook IR bij mijn paard maar wat nu? Bij voorkeur ga ik niet naar mijn reguliere dierenarts omdat hij dit soort dingen onzin vindt. Ik zou liever een homeopaat of iemand die mijn paard kan doormeten bij mijn paard willen hebben maar ik ken zelf eigenlijk niemand. Ik heb niet echt de mogelijkheid om te reizen dus het zal iemand moeten zijn die in de provincie Groningen aan huis komt. Wie kan mij helpen???
krissie20 schreef:Na dit topic (gedeeltelijk) gelezen te hebben vermoed ik ook IR bij mijn paard maar wat nu? Bij voorkeur ga ik niet naar mijn reguliere dierenarts omdat hij dit soort dingen onzin vindt. Ik zou liever een homeopaat of iemand die mijn paard kan doormeten bij mijn paard willen hebben maar ik ken zelf eigenlijk niemand. Ik heb niet echt de mogelijkheid om te reizen dus het zal iemand moeten zijn die in de provincie Groningen aan huis komt. Wie kan mij helpen???
geerke schreef:onzin of niet...als jij er op staat dat er een bloedproef moet komen om de insuline/glucose te meten kan je dierenarts daar weinig tegen in brengen toch?
Bloedproef is wel zo verstandig om de gradatie te weten....verder bestaat er niet echt een medicijn voor IR behalve een goed dieet.
Hoe oud is je paard?Als hij op leeftijd is kan de IR ook nog in combinatie gaan met cushing,zoals bij mijn paard.
krissie20 schreef:geerke schreef:onzin of niet...als jij er op staat dat er een bloedproef moet komen om de insuline/glucose te meten kan je dierenarts daar weinig tegen in brengen toch?
Bloedproef is wel zo verstandig om de gradatie te weten....verder bestaat er niet echt een medicijn voor IR behalve een goed dieet.
Hoe oud is je paard?Als hij op leeftijd is kan de IR ook nog in combinatie gaan met cushing,zoals bij mijn paard.
Paard is 20 jaar. Probleem is ook een beetje dat hij artrose heeft en daarom doet hij niks meer. Misschien moet ik na de vorst toch maar eens beginnen met longeren en dan proberen om binnen de grenzen van zn artrose te blijven. Verder krijgt mn paard alleen goed hooi en een halve kilo basisbrok dus daar kan ik niet zoveel aan veranderen. Helemaal geen brok vind ik geen optie aangezien hij al een paar keer een vitaminetekort heeft gehad.
Jannepauli schreef:Ik ben het met Geerke eens dat het verstandiger is om via de reguliere manier vast te laten stellen of je paard al dan niet IR heeft: een bloedproef dus.