[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne_gm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:58

Wie oh wie heeft de gouden tip tegen het schuren van de staart? Ik hoorde op stal, dat ik 'm eerst met betadine moest wassen, of insmeren met azijn. Geen van beide helpt helaas, paard heeft nu een staart met aan allebei de kanten van de straartwortel een paar plukjes haar en in het midden zie je bijna de straartwortel.. Jongens, ik durf me zo niet meer te vertonen op wedstrijd hahahahah. }:0

antine

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:12

Ik heb net de afgelopen twee weken een paar keer klitwortel van het kruidvat in de staart van Arnor gesprayed. (zag deze tip voorbijkomen hier) Vandaag vertelde mijn bijrijdster ze het idee had dat hij minder jeuk had dan een tijdje terug. Gewoon uitproberen, voor de prijs hoef je het niet te laten!

Sanne_gm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:14

Antine; Hier had mijn moeder het inderdaad ook over, ik zal eens kijken en dan haal ik het het weekend. Gewoon even proberen of het wil helpen. En dan, gewoon op de wortel smeren/spuiten zegmaar?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:54

Sanne_gm: haal al het haar eraf, beter helemaal kaal dan een paar verdwaalde plukjes!
En dan kun je als de huid intact is (geen wondjes) klitwortel erop spuiten, dat scheelt echt voor de jeuk.
Succes!

Sanne_gm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:20

_CS_: Oeh alles eraf? Ik neem aan dat je bedoelt de haren op de plek waar het zo'n 'bende' is. Oh ik baal er zo van, vind het zo zonde. Maar om dr nu weer met een deken om te zetten..

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:24

hm hm.
Weet je, je kunt het wel laten zitten, maar dat is vaak ook geen gezicht.
Helemaal als de rest dan weer aangroeit.
Het ziet er niet uit.
Ik ben altijd zo, gewoon op dat stuk alles eraf (tenminste in het geval er echt weinig zit hóór)
Als het her en der een warboeltje is wat met beetje antiklit en een kammetje weer recht is, dan niet natuurlijk.

Heb je er toevallig een foto van?

Hetzelfde met dunne staarten.
Die zien er korter veel verzorgder uit, dan lang en sluik.
Het aangezicht kan al heel veel doen.

Sanne_gm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:28

Ik heb er helaas geen foto van, zal van het weekend eens kijken hoe erg ze het gemaakt heeft (ben namelijk de hele week al ziek thuis, vandaar dat ik op bokt zit hahaha) Maar ze heeft nog redelijke plukken hangen aan de zijkant, maar in het midden ervan zie je echt dat ze schuurt. De haren zijn als het ware gekruld en tja het ziet er niet uit. Maar meestal krijg ik het nog voor elkaar om het 'overgebleven' haar eroverheen te kammen. Waardoor het veel minder opvalt! En als het er echt niet meer uitziet denk ik inderdaad dat ik het er maar afhaal.. Groeit het in ieder geval geleidelijk aan haha.

antine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:32

Sanne_gm: spray zelf eigenlijk ook alleen op staart (bijt volgens mij in wondjese vanweg alcohol)Daar heeft die bolle nog nix kaal geschuurd. Op zijn manen wel, daar wil ik de brandnetel proberen. HIj heeft blonde manen dus dat wordt eerst groen heb ik begrepen, hihi. Ben ook voorstander van alles eraf. Arnor heeft nu fjorden kapseltje.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:33

kijk, ikzelf heb altijd zoiets van.
Beter alles eraf dan dat het er niet uitziet.

Je stoort jezelf er gigantisch aan vaak.
En dat wekt alleen maar meer irritatie op bij jezelf.

Sanne_gm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:35

antine: Dat is zonde van de manen zeg, waarschijnlijk wil de pony stiekem een fjordje zijn! Ik ga het maar eens proberen met dat spul.

_CS_: Inderdaad, ik erger me er nu vreselijk aan. Paard weet natuurlijk van niets, die schuurt lekker door. Waarom, waarom paard doe je me zoiets aan? Ik denk dat ik het er maar afhaal en dan dat spul erop ga smeren. Hopelijk leert ze het snel af!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:36

haha zo snel gaat dat helaas niet.
Maar ik weet wel dat klitwortel toch wel net de scherpe kantjes van het jeuken afhaalt.

Heeft ze een deken om?

Sanne_gm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:39

Nee, ze staat sinds kort zonder deken. Maar de zomerdeken heeft helaas geen staartflap. De volgende wordt er nu in ieder geval eentje met staartflap. Een vriendin van mij had spul het zag er een beetje smerig uit, het was groenig en het zat ik een klein wit flesje. Daarvan weet ik dat het heel goed hielp, maar laten we nou niet meer weten waar het van was!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:40

nergens meer te achterhalen hoe dat heet?

Overigens, waarom geen deken?
Dan vind ik ook niet gek dat ze jeuk heeft.
Je hebt haar onder een zomerdeken staan begrijp ik?
Is de hals dan wel beschermt?

Sanne_gm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:43

Ik vond het aan de warme kant voor een deken, plus dat ze de hele middag op het land staat. Ja ze staat normaal gesproken met dit weer onder een zomerdeken, hoe bedoel je de hals beschermd? Met een hogere hals?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:44

nou, als je paard echt ZE heeft is een echte ZE bodydeken echt geen overbodige luxe

Sanne_gm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:46

Nee, dat begrijp ik. Maar volgens mij is dat het niet. Ze schuurt namelijk verder nergens of heeft geen rare plekken op de huid. Het is sinds kort alleen de staart en daar moet ik dus even wat op verzinnen.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:51

Klaartje schuurt nog niet! De plekjes bij haar ogen gaan helaas niet weg. Maar ze worden gelukkig ook niet erger. Ik blijf vrolijk verder smeren met sweet itch.

Ze staat nu met een nieuwe deken op, de Rambo protector. Ik wilde graag een reserve deken hebben en met een iets korter hals. Qua lengte van de hals is die perfect. Alleen haar nek is net iets te dik. Iemand een idee hoe ik de hals breder kan maken? Het is met klitteband.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:53

Steffie heb je wel eens bio huidolie van leovet gebruikt? Als ik dat smeer komen de haren echt supersnel weer terug! Ken ook mensen die het puur voor stimulering van de haargroei gebruiken.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:00

renal schreef:
als je ten einde raad bent moet je wat proberen.heb een hele kast met shampoos en lotions.de veeats wist het niet meer.en een kapotte eczeem deken.hij zat op zn knieen te schuren.met dit pakket voor een heel seizoen gaat het goed.raad iedereen aan om te proberen als je het echt niet meer weet

Is wel erg duur om uit te proberen met het risico dat er weer iets in de kast staat wat niet werkt.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:04

miesie schreef:
Steffie heb je wel eens bio huidolie van leovet gebruikt? Als ik dat smeer komen de haren echt supersnel weer terug! Ken ook mensen die het puur voor stimulering van de haargroei gebruiken.

Die wilde ik laatst mee bestellen bij de paardendrogist. Maar ik had het niet gedaan. Dan zal ik dat maar eens proberen. Naar mijn idee schuurt ze namelijk niet meer aan haar hoofd. Alleen de zwarte plekjes op haar hoofd blijven.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:21

Sanne_gm: dan zou ik zorgen dat je als de wiederweerga een deken hebt met een staartflap, zodat je die optimaal kunt beschermen.
Als het daadwerkelijk eczeem is, kun je beter voorkomen dat het zich nog verder uitbreidt.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:12

wat smeren jullie op schuurplekken op het hoofd? (met name onder haar ogen en onder dr voorpluk)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:29

maar een zomerdeken is toch niet warmer dan een eczeemdeken?

Overigens heb ikzelf ook in het verleden zomerdekens gebruikt icm een zelfgemaakte halsdeken, zolang de zomerdeken een staartflap heeft is deze voor de staart zelf natuurlijk net zo vliegwerend als een eczeemdeken. Maar ik denk toch dat je het paard beter meer kunt inpakken.

Ellepel, de Pagony heeft een buikflap natuurlijk, maar ik heb die elastieken tussen de voorbenen al op zn strakste, ligt een beetje aan Wisse's bouw heb ik het idee dat hij wat verder naar achteren zit?
Maar ook daar zit het tussen de voorbenen natuurlijk gewoon bloot en daar is hij ook wat jeukig, dus ook bij de Pagony zou een extra buikdeel wel fijn zijn.
De andere deken is geen eczeemdeken idd maar eenvliegendeken die hij nu met de warmere dagen omheeft.

Afbeelding

Met masker eroverheen blijven de oortjes wel goed zitten trouwens.
Hoe gaat dat nu bij jou Sanet, met je creatie?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 05:47

die van de pagony zit idd ook wat verder naar achter,dat zie ik bij paard van stalgenoot van me ook,die moet ik steeds naar voren trekken.
het word volgend eweek 30 graden he?
lekker warm voor ze met een deken erbij om,maar ja goed het is niet anders.
dan is een witte deken wel fijn.

suuszzz:
sweet itch is fijn om op het hoofd te gebruiken

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:42

suuszzzz schreef:
wat smeren jullie op schuurplekken op het hoofd? (met name onder haar ogen en onder dr voorpluk)

aloe vera creme van de action