Canjer: De lange weg naar herstel !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

R0X

Re: Canjer: De lange weg naar herstel !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:04

So wat een lange stelten heeft ie!!! Misschien een beetje vertekent omdat ie nog geen buik heeft Knipoog

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:12

R0X schreef:
EmptyWords schreef:
tuurlijk loopt Canjer zo de trailer op, daarmee is hij bij Monique tercht gekomen! Haha!

super dat het steeds beter gaat!

Maar je weet niet hoe ze hem erin gezet hebben Ja

Tja, daar zeg je inderdaad wat, daar had ik nog helemaal niet bij stil gestaan indd..........
Maar hij echt voor een jaarling braaf de trailer op, het enigste wat ik moest doen dat hij stil bleef staan, was mijn allerliefste gezicht trekken naar hem. Sigaar

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:16

Hij zal ook vast weten dat jij het beste met hem voor hebt Knipoog

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:55

Ik vond het op eerdere foto's er zo volwassen uitzien.
Kwam denk ik door hoe hij er toen uitzag. Dat hij moest vechten voor zijn leven.
Nu krijgt hij zijn baby looks gelukkig weer. Hij ziet er zo schattig uit. Om te vertroetelen gewoon.

Super hoe hij vooruit gaat. Ga zo door PVD, Canjer en alle helpers. Go jij! Go jij!

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:25

Zo terug van vakantie... Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alles heb gelezen.. maar heb wel de laatste foto's gezien en jeetje wat ziet hij er goed uit!
Echt goed gedaan!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:37

Hier ook eentje die terug is van vakantie. Wat schrikken van de koliek, gelukkig gaat het nu weer beter met hem. Heb ook niet alles bijgelezen, vraag me af of er inmiddels al meer duidelijkheid is/bloeduitslagen zijn over zijn inwendige conditie?
Heb nog een tipje mbt de hoefsmid voor de achterbenen: stalgenootje had een kramperig paard dat haar achterbenen niet in de lucht kon houden. Ze zette de voet dan óf op hard zand en maakte een kuiltje om de hoef zodat ze wat kon vijlen, of ze legde een tegel onder de hoef waardoor ze erbij kon.
Al hoop ik natuurlijk dat hij in staat zal zijn om z'n voetje te geven, zodat de smid ook bij de stralen kan komen.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:52

HIj geeft wel voetjes, is super braaf daarmee. Maar waar moet de hoefsmid hem vasthouden dan? rondom zijn achterbenen is het nog helemaal stuk. Of de huid is nog zo dun dat bij elke aanraking de huid zal barsten.....

We hebben nog geen verdere onderzoeken gedaan. Potje is even leeg, en hij doet het momenteel nog super!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:57

OK dan! Voor jou en je Canjer.

Trek je het zelf nog een beetje ? Al kan ik me voorstellen als het met Canjer goed gaat het met jou ook goed gaat Knipoog

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:58

potverdikkie schreef:
HIj geeft wel voetjes, is super braaf daarmee. Maar waar moet de hoefsmid hem vasthouden dan? rondom zijn achterbenen is het nog helemaal stuk. Of de huid is nog zo dun dat bij elke aanraking de huid zal barsten.....

We hebben nog geen verdere onderzoeken gedaan. Potje is even leeg, en hij doet het momenteel nog super!

Hmm..... lastig lastig lastig... Scheve mond neem aan dat een bandage of iets anders van heel zachte stof eromheen ter bescherming dus ook geen optie is..? Iemand erbij, die het been hoger dan de wonden of bij de hoef vasthoudt of allebei, zodat de smid alleen hoeft te bekappen en niet ook hoeft vast te houden..? Ik denk nog even verder...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:00

Idd hoger op het been of alleen de hoef zelf vasthouden?
Is wel moeilijk bekappen omdat het geen ontstabiel is en de smid de hoef niet tussen zijn benen kan klemmen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:41

moniek, zoals jullie altijd deden met die verbanden eromheen, dan zou eht toch vasthoudbaar moeten zijn?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:42

Lijkt me niet, die verbanden zijn om te voorkomen dat er troep in komt (toch??) maar als je die vastpakt voelt hij die druk wel op zn huid.
En als het onder dat verband nat is van het wondvocht, heb je de kans dat je het verband "vastdrukt" in de wond.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:44

Go Canjer!
Hoop echt dat het helemaal goed met hem komt

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:46

Pfoe, dat hoefsmid is wel een lastig verhaaal.
idd miss die verbanden, en ern e meteen weer afhalen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:47

Liezel1 schreef:
Lijkt me niet, die verbanden zijn om te voorkomen dat er troep in komt (toch??) maar als je die vastpakt voelt hij die druk wel op zn huid.
En als het onder dat verband nat is van het wondvocht, heb je de kans dat je het verband "vastdrukt" in de wond.

tsja mja.. nouja de hoefsmid zou het wel weten lijkt me? onder die verbanden hoort leem te zitten, wat dus een berscherming achterlaat.
ik heb hem nog niet weer gezien behalve toen die gebracht werd en de 5/6 dagen daarna.. dus ik kan van foto's niet beoordelen, IRL heb ik vaker mijn mening gegeven en die kwam vaak overeen met die van moniek, vandaar dat ik nu gewoon zeg wat er in mij opkomt Lachen
maar is het écht dringend? staat hij op pijnlijke pootjes(behalve zn benen dan Knipoog) of kan eht nog even een paar weekjes wachten tot na genezing.

trouwens, las dat zijn kol niet verder weg ging? dat zou dus betekenen dat die lever aan het beteren is? al dus niet alle witte huid afsterft?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:52

hij ziet er al stukken beter uit ...Haha! begint al steeds meer weer op een jaarling t lijken..
je ziet ook dat hij t goed heeft...Haha!..

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:07

Wat is hij weer een stuk opgeknapt Lachen Super!

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:11

Hij ziet er al stukken beter uit ! OK dan!

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:18

Als er geen geld is om er een dierenarts bij te laten komen, zal dat ook wel de reden zijn dat er geen hoefsmid bij komt denk ik?

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:22

Verward Hoe bedoel je? Ik heb nergens iets gelezen over geld(problemen).
Canjer zal ongetwijfeld al heel veel gekost hebben, maar ik geloof niet dat daar nou het probleem zit.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:25

Potverdikkie heeft aangegeven dat ze verder momenteel geen onderzoeken laat doen omdat haar potje leeg is. Als er een dierenarts moet komen zal dat heus wel gebeuren. En Pvd begint zelf over de hoefsmid en zal ook wel aan de kosten gedacht hebben.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:26

Scubadoo schreef:
Als er geen geld is om er een dierenarts bij te laten komen, zal dat ook wel de reden zijn dat er geen hoefsmid bij komt denk ik?

ik heb jou berichten eens nagezocht, heb jou nog niet EEN keer iets positiefs horen zeggen wb Canjer.
waarom fit jij zo op moniek,altijd kattig en negatieve reacties. Dus of doe normaal,of reageer hier gewoon niet meer Nors opkijken

Citaat:
Moniek aan telefoon : Bloedonderzoek is niet noodzakelijk op dit moment, dus daar staat het potje even voor leeg.
geld gaat naar andere opties, zoals nu de hoefsmid. Pling
nu is nog de vraag hoé dat te doen ivm zijn benen
.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:45

Scubadoo schreef:

Ik begrijp deze reactie ook niet helemaal. Volgens mij is het overduidelijk dat pvd er alles aan doet om dit paard op te knappen. Dat ze geen geld uitgeeft aan onderzoeken die nu niet nodig zijn, lijkt mij alleen maar heel realistisch en verstandig. Wie weet welke kosten er verder nog aan zitten te komen voor dingen die wél nodig zijn.
En verder heb je volgens mij niet helemaal goed gelezen. De smid komt. De vraag was of Canjer dat al aankan. Niet of dat wel betaald kan worden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:48

jemig wat ziet dat paard er uit op de eerste fotos zeg..
heel veel suc6 gewenst naar een goed herstel van hem Lachen

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:06

Moniek; misschien kun je eens contact zoeken met een hoefsmid en je probleem voorleggen. Misschien heeft hij dit wel eens eerder mee gemaakt en een ultieme oplossing zodat Canjer weer netjes op zijn hoeven komt te staan. Wanneer je het in gaat pakken, bestaat de kans dat het gaat schuren, lijkt me. Ook al zit er leem onder.

Krijg Canjer nog die magneettherapie zoals in het begin?
Staat ie overdag nog gewoon op een kaal stuk of ben je aan het opbouwen met steeds meer gras?