[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:21

Voor de mensen die sudocreme gebruiken; kruidvat verkoopt huismerk "billetjescreme" met dezelfde ingredienten, alleen samenstelling weet ik natuurlijk niet. Kost nog geen €2 per 200 gram.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:32

hallo,
mijn paard heeft nu ook hele erge mok,ik heb het vandaag behandelt met betadine scrubt daarna goed droog gevreven,en daarna mok zalf erop gedaan,
alleen het rare vind ik dat die het maar aan 1 been heeft,terwijl die 3 witte beentjes heeft,
ze staat op de wei,moet ze dan nu verplicht binnen staan met die mok??

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:44

@ sammy1; nee hoor dat hoeft niet, als je het regelmatig (de komende tijd) even goed in de gaten houd en behandeld moet het goedkomen Knipoog.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:01

ok dankjewel,
ik ben nu ook begonnen met sudocreme,
dat droogt goed met dit weer.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:10

Ik ben nu 6 dagen met sudocreme aan het smeren en aan 1 been is het nu bijna over en aan de andere 2 wordt het duidelijk minder. De korstjes vallen er ook af.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:32

ik kreeg net telefoon dat het erger was geworden,
ik heb de dierenarts gebeld die komen haar morgen spuiten ik hoop dat het dan over gaat,

Flaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:31

Hallo
Een berichtje voor alle mensen met paarden die last hebben van MOK.
Er is een olie op de markt gekomen die gegarandeerd helpt tegen MOK.
Je hoeft niet te scheren of droog te houden of wat dan ook.
Gewoon de olie 2 weken smeren en zeker resultaat. Op natuurlijke basis en verder bevorderd het ook de haargroei en ontklit en ontkroest de olie. Echt superspul.
Voor de prijs hoef je het zeker niet te laten, € 12,95 per liter.
De olie is te bestellen op http://www.brigera.nl

joepluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:14

Hoi, ik had een topic geopend over mijn verzorgpaard die mok heeft en andere problemen maar ze zeiden dat ikbenter hie iets kon plaatsen.. Nou bij deze:
Mijn paar d heeft last van mok, ik heb daar al een paaar tips over gekregen, maar ze loopt nu ook kreupel en zakt altijd door haar rechtervoor been heen ( ze heeft rechts achter mok.) kan dat wat met elkaar te maken hebben. Ze zakt er al door heen als ik haar uit de wei haal, gewoon in stap door de berm. Ik zet haar nu ook op stal omdat de wei heel nat is.. maar dat kan ze niet want dan gaat ze gek deon.. en een ander paard bij haar op stal mag niet... Hebben jullie een oplossing?? Haha!
x

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:50

dierenarts bellen??
heb ik ook gedaan,lijkt me niet zo goed dat die door het been heen zakt,ik heb mijn paard nu op stal staan met speciale poeder voor de ontsteking weg te krijgen,ze krijgt die poeder doorhet voer en op de wond zelf ook,

joepluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:29

ik heb nu ook van dat speciaale mok poeder ofso iets en iets dat haar hoeven verstevigd.. ik dacht dat het miss daar aan lag..

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:14

De mok van Puce gaat op het moment wel erg goed, terwijl het nu juist weer natter en modderiger is.
Ben ong. 2x in de week aan het wassen met Dettol (verdund uiteraard) en sinds ik dat doe worden de plekjes steeds kleiner. Heeft nu nog 3 kleine plekjes, maar wordt steeds minder. Als het weg is blijf ik nog wel een paar week wassen, zodat de bacterie echt weg is. Volgens mij is dat steeds waar het mis gaat...

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:43

is dettol beter als betandine scrub??

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:50

Hoi,

Mijn bijrijdpaard heeft sinds een week mok..
Ik heb het meteen gewassen met betadineshampoo en ingesmeerd met mokzalf, dit doe ik dagelijks. Ik was het om de dag omdat het anders te vochtig blijft. Echte verbetering zie ik er alleen niet in..

Hebben jullie nog tips, wat wel/wat niet te doen bij mok?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:51

ik heb mok zalf geprobeerd maar kanniet zeggen dat het werkt,
nu heb ik van de dierenartspoeder wat ik het paard door het voer moet doen en op de wond zelf,
en ik moet zeggen dat ik nu pas langzamerhand verbetering zie.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 23:35

sammy1 schreef:
is dettol beter als betandine scrub??

Dat weet ik niet, ik wou wassen met Betadine, maar dat hadden we niet. Aangezien Dettol ook ontsmettend is e.d. heb ik dat toen maar gebruikt Knipoog
Dus weet niet hoe goed Betadine werkt, maar dit bevalt goed Ja

Ben van de mokzalf afgestapt, dat werd een grote vieze troep!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:58

Mokzalf had bij mij ook nul resultaat. Ik smeer nu sudocreme en het is al de helft minder geworden. Die olie die hierbovengenoemd wordt staat bij dat het niet bij volle zon opgesmeerd mag worden, maar mijn pony krijgt waarschijnlijk juist mok mede door zonlicht, dus dat wordt dan helemaal niks.

joepluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:22

Bij mij werkt mok zalf ook niet maar bij een vriendin van my is hte al bijna over...

Flaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:18

sammy1 schreef:
ik heb mok zalf geprobeerd maar kanniet zeggen dat het werkt,
nu heb ik van de dierenartspoeder wat ik het paard door het voer moet doen en op de wond zelf,
en ik moet zeggen dat ik nu pas langzamerhand verbetering zie.

De multi-olie van Brigera werkt echt goed tegen mok.
Ik gebruik het voor mijn Tinkers en Shire's en de mok gaat gegarandeerd weg.
De olie is te bestellen op ***
Laatst bijgewerkt door Kris op 17-07-08 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: spam

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:38

ik zal die na de poeder gaan proberen.

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:31

pff nou ik ben met de moktabletten gestopt, vsm of puur natuur..zag geen verschil met niks geven.
ik geef nu echinecea tabletten en biergist tabletten en smeer met sudocreme..ik heb gemerkt dat als ik was met betadine dat ze daarna dr sokken 2 dafgen lang aanvreet en afschuurt en er erg veel bloederige korsten komen opzetten..dus tja...waarmee kan je nog meer wassen?? gewone teatree werkt ook niet...plekken zijn wel rustiger geworden maar of dat nu door de tabletten komt..durf ik ook neit te zeggen... Clown

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:07

Mijn paard heeft al jaren mok, (ik heb haar zelf pas enkele weken), niets hielp.Op dit moment heeft ze bij dr twee witte achterbenen nog wat mok zitten maar in vergelijking tot wat er zat is dit echt 300% verbetering!!! bij dr twee voorbenen zit in de kootholtes niets!!! meer.
Ze heeft alleen bij dr voorbenen in zeg maar dr 'knie holtes' nog 1 plek zitten.

Ik heb 2x gewassen met Sarnacuran (anti luizen spulletje) met meer als 7 dagen ertussen en toen ingesmeerd met Billetjescreme van de kruidvat met tea tree olie erdoor gemengd.
Ze heeft met dat rotweer van afgelopen tijd gewoon 24/7 buiten gestaan, en toch is het zooo veel verbeterd.

Misschien voor sommige mensen het proberen waard, bij die van mij is het nu sinds 2 weken rustig terwijl het bij dr achterbenen echt extreem was , kloven en al en voor ook flink open.

Ik smeer zo min mogelijk erop maar tis echt een hele verbetering.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:29

Feminsky schreef:
pff nou ik ben met de moktabletten gestopt, vsm of puur natuur..zag geen verschil met niks geven.
ik geef nu echinecea tabletten en biergist tabletten en smeer met sudocreme..ik heb gemerkt dat als ik was met betadine dat ze daarna dr sokken 2 dafgen lang aanvreet en afschuurt en er erg veel bloederige korsten komen opzetten..dus tja...waarmee kan je nog meer wassen?? gewone teatree werkt ook niet...plekken zijn wel rustiger geworden maar of dat nu door de tabletten komt..durf ik ook neit te zeggen... Clown

Hoevaak was jij dan? Ik was maar 1x aan het begin, en daarna smeer ik alleen nog maar. Blijven wassen is volgens mij niet goed hoor.

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:57

ik weet niet of iemand als tandpasta heeft aangedragen in dit topic?
mijn paard (die ik spijtig genoeg vorig heb moeten laten inslapen) had ook enorm veel last van mok. de duurtse zalfjes werkten niet maar wat wel werkte was tandpasta. let wel op: zonder fluoride...

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:13

Ik heb nu Efratha mokzalf geprobeerd, daar zit salicylzuur in (pijnstillend), menthol, dode-zeezout en leem. Helpt nu al na 2 dagen!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:01

Tessebes schreef:
Feminsky schreef:

Hoevaak was jij dan? Ik was maar 1x aan het begin, en daarna smeer ik alleen nog maar. Blijven wassen is volgens mij niet goed hoor.

ik moet van mijn dierenarts om de 3 dagen verband eraf halen,
scrubben met betadine heel goed afdrogen,poeder erop en weer inpakken,
tot dat het weg is,
alleen hoe lang kan mok aan houden??