[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:43

chantal001 schreef:
[Bij mij kwam uit het bloedonderzoek bij een laboratorium dat mijn paard een allergie had voor 8 grassoorten. Ze hebben hem geprobeerd immuum te krijgen voor die soorten maar dat heeft helaas niet gewerkt. Volgens de veearts werkte het bij 2 op de 10 paarden.

Daar kun je hem niet immuum voor krijgen omdat de allergie het symptoom is en niet de oorzaak. In de reguliere geneeskunde pakken ze het symptoom aan. Dit kan een poosje helpen maar omdat de oorzaak niet is weggenomen komt het na verloop van tijd gewoon weer terug!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:07

Ik wens je heel veel succes en dat bedoel ik niet synisch.
Je weet nu hoe de HS eigenaren er tegenaan kijken en wat voor moeilijke weg je gaat bewandelen.
Ik hoop dat je de afspraken over het retoureren van je paard goed op papier hebt staan want anders heb je echt geen enkel recht. Daarnaast zal je liefde voor dit dier er dan heel anders uitzien dan nu.

Ik hoop ook dat je je ouders oprecht informeert over wat er allemaal bij komt kijken voor een HS paard.
Realiseer je ook dat je niet mag starten met de hulpmiddelen die sommige HS paarden nodig hebben zoals een neusnetje.
Ik hoop echt voor jullie beide dat je bij de 3% zit die er van geneest, hoger ligt dit percentage nl. niet.
Neem ook mee in je besluit dat HS periodiek kan zijn en alleen in bepaalde maanden voorkomt. Dus weet dat je misschien pas over een jaar kunt zeggen dat je paard genezen is omdat er maanden zijn waarin hij niet schudt en maanden waarin wel.

Ik wil je echt niet iets aanpraten maar ik weet hoe moeilijk het is om een paard met HS te hebben als je fanatiek wedstrijden enzo wilt rijden.
Niet alleen de frustratie om je dier zo enorm te zien lijden maar ook het feit dat je op een gegeven moment moment op een punt beland bent waarvan je weet dat dit nooit meer veranderen zal.
De vergelijking met jezelf en allergie en ouders die je niet weg hebben gedaan vind ik redelijk naief overkomen, lief... maar niet serieus te nemen.

Dus denk nogmaals goed na waar je aan begint.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:26

singasong schreef:
@Eva; ik zou dit paard zeker niet kopen! Deurne is een zware opleiding, niet alleen voor jou maar zeker ook voor je paard! Daar past een hoofdschudder zeker niet thuis!

Hier dan even een gewetensvraag van mijn kant!

Ik zou wel eens van jullie willen weten waarom jullie gaan rijden als je paard schudt? Het paard vind het niet fijn, jij vind het niet fijn dus waarom dan niet wachten op een gunstige dag dat je paard misschien niet schudt of minder??

het idiote met ap was dat als hij schudde hij zo ongelooflijk fijn liep he??
heel raar,hij was supervoorwaarts,los door zijn lijf, heel nageeflijk te rijden echt helemaal top!! dan stapte ik er echt met een dikke grijns af.
enige wat hij dan dus deed was aan 1 stuk door,briesen schudden,zwaaien met het hoofd. ik liet d eteugels dan expres lang zodat hij geen klappen in zijn mond zou krijgen,maar het rijden was dan top .
in de bak, naar buiten ging ik dan niet,dan werd hij te opgewonden en dan ging het gewoon niet...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:57

ellepel schreef:
singasong schreef:
@Eva; ik zou dit paard zeker niet kopen! Deurne is een zware opleiding, niet alleen voor jou maar zeker ook voor je paard! Daar past een hoofdschudder zeker niet thuis!

Ik zou wel eens van jullie willen weten waarom jullie gaan rijden als je paard schudt? Het paard vind het niet fijn, jij vind het niet fijn dus waarom dan niet wachten op een gunstige dag dat je paard misschien niet schudt of minder??

het idiote met ap was dat als hij schudde hij zo ongelooflijk fijn liep he??
heel raar,hij was supervoorwaarts,los door zijn lijf, heel nageeflijk te rijden echt helemaal top!! dan stapte ik er echt met een dikke grijns af.
enige wat hij dan dus deed was aan 1 stuk door,briesen schudden,zwaaien met het hoofd. ik liet d eteugels dan expres lang zodat hij geen klappen in zijn mond zou krijgen,maar het rijden was dan top .
in de bak, naar buiten ging ik dan niet,dan werd hij te opgewonden en dan ging het gewoon niet...

En voor mij zou t dan betekenen dat k heel de zomer niets zou kunnen doen met m...
nou laat ik m maandag behandelen, en hoop dan verschil te merken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:59

ik hoop dat het helpt. Knipoog

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:21

Kindness: Laat je de osteopaat komen voor de headshaking van je paard? Bij mij komt de osteopaat woensdag, voor rugproblemen, misschien dat die in verband staan met het headshaken.

Van Josefien had ik begrepen dat bij jou de druppels van haar heel goed werken, gaat het nog steeds goed? Ik ben nu ongeveer 1.5 week bezig en het lijkt of het heel iets beter wordt, maar dat kan ook door het weer komen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:56

Klopt, ik heb inderdaad druppels bij haar vandaan!!!
En ja, t helpt zekers wel!!!
De osteo laat ik komen omdat hij knak geluiden in zn hals heeft, en een bult op zn rug (iets achter t zadel)...
ik wil s zien of t m uitmaakt... weet haast wel zeker hoor!!!

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:31

singasong schreef:

ik ga rijden omdat mijn paard normaal altijd wordt gereden, en er bij ons niet altijd de mogelijkheid is om hem in het land of in een paddock te zetten. Ik rij liever op een schuddebol dan dat ik de DA kan laten komen omdat hij 24 uur in zijn stal heeft moeten staan.

ik heb zaterdag wel een wedstrijd voorbij laten gaan, omdat hij te veel schudde naar mijn zin, als hij erg schud rij ik met een los teugeltje probeer wel wat aanleuning en dergelijke te krijgen, maar beter zo dan niet lopen. en eventuele medische klachten te krijgen.

neemt niet weg dat ik me soms wel schuldig voel tegen over hem.

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:45

singasong schreef:
chantal001 schreef:
<<knip>>
Laarakker zei bij mijn paard dat hij een voorhoofdsholte ontsteking had. Middelen gekregen, 2 maanden verder maar geen verbetering. Laarakker bleef het volhouden terwijl de veearts niets kon vinden. Ik betaalde me scheel. Als ik verbetering had gezien was ik zeker bij Laarakker gebleven maar nu niet meer. Ik moet wel zeggen dat mijn paard daar altijd mega ontspannen was. De een gelooft er in maar ik nu niet meer.

2 Maanden???? het lijkt me dat je na zo'n korte tijd nog een verbetering kunt zien! Was dat het enige wat er uit kwam? Of is hij niet verder gegaan dan z'n hoofd? En was die onsteking na 2 mnd. wel of niet weg volgens Laarakker?

Een holistische (homeopatische) behandeling werkt niet na een kuur of een paar weken medicijnen. Dit moet vaak slijten omdat de oorzaak er al heel lang zit. De symptomen houden vaak nog veel langer aan.

Ik moest hem ook reinigen, meerdere malen. Dit heb ik ook gedaan. Ik dacht dat ik na 2 maanden wel wat had moeten merken. De ontsteking was toen weg volgens Laarakker. Hij wilde zijn rug gaan kraken maar dat wilde ik niet. Hij dacht aan een blokkade. Ik vertrouwde het gewoon niet. Mijn rug is door kraken ook beschadigd. Vervolgens ben ik gewoon de veearts molen ingegaan. Misschien stom. Geduld hebben is niet mijn sterkste kant Knipoog

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:11

Nadat het even wat beter ging met Aileen, is het weer dramatisch.
Ik heb dit weekend een knoop doorgehakt, ik kan het niet meer opbrengen en voor haar is het zo ook een lijdensweg.
Ik ga proberen haar te laten afkeuren. Het is niet anders...

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:14

En wat dan als je haar af hebt laten keuren?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:18

jee zeg....bedoel je dat je haar dan laat inslapen ?
begrijp ik dat goed?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:19

Ik denk dat ze naar de slacht gaat. Of misschien fokmerrie wordt; als ze stilstaat heeft ze geen last.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:26

fokmerrie kan natuurlijk altijd....slacht, jee dat is wel heel erg he? Ach gut
heb je trouwens ook al es geprobeerd om haar ergens anders neer te zetten en kijken hoe dat dan gaat?
ap schud echt nog steeds niet, ben zo blij, bij hem ben ik er ondertussen echt wel van overtuigd dat het komt omdat hij niet met zijn neus in de graspollen staat..
dinsdag ga ik een buitenrtit maken,dan gaan we veel door de berm, en ben benieuwd of hij dan wel weer gaat beginnen.
mocht dat zo zijn dan ben ik echt overtuigd

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:46

ellepel schreef:
fokmerrie kan natuurlijk altijd....slacht, jee dat is wel heel erg he? Ach gut
heb je trouwens ook al es geprobeerd om haar ergens anders neer te zetten en kijken hoe dat dan gaat?
ap schud echt nog steeds niet, ben zo blij, bij hem ben ik er ondertussen echt wel van overtuigd dat het komt omdat hij niet met zijn neus in de graspollen staat..
dinsdag ga ik een buitenrtit maken,dan gaan we veel door de berm, en ben benieuwd of hij dan wel weer gaat beginnen.
mocht dat zo zijn dan ben ik echt overtuigd

Ja, ze is 2 maand geleden naar een andere stal gegaan. Het heeft niet geholpen...
Ja, het idee van slacht vind ik afschuwelijk maar ik zie geen andere mogelijkheid.
Overigens heeft Aileen het nooit in de wei gedaan, ze doet het alleen als ze in beweging is, ook los rondjagen in de bak bijvoorbeeld.
Ik betaal honderden euro per maand voor haar en dat doe ik met liefde maar ik kom nu elke keer depri, met een steen in mijn maag en na het rijden ook nog eens met pijn in mijn nek (elke keer dat ze knikt, krijg ik een keiharde ruk aan de teugels) thuis. En elke keer kijk ik in een paar treurige paardenogen. En dat van een paardje dat vroeger zo uitgesproken vrolijk was! Ik kan er gewoon niet meer tegen.

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:15

Je kan haar toch ook gewoon ergens het land op doen? Slacht vind ik wel heel erg!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:26

Heb je dr al is laten behandelen door een osteopaat?
Ik heb niet terug gelezen, en kan op deze bladzijde er niets op terug vinden!

Voor Kindness is vandaag de osteo geweest...
Zij denkt dat t geen allergie is maar een verstoorde stofwisseling doordat hij helemaal vast zat... ik ben benieuwd hoet gaat aflopen... geduld is een schone zaak...

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:42

Kindness: Dus de behandeling kan zeker effectief zijn voor het headshaken? Zijn er nog vervolgbehandeling nodig?De osteopaat komt woensdag voor mijn paard, ben ontzettend benieuwd of ze nog iets kan doen voor mijn paard. Anders zou ik het ook niet meer weten.
Welke osteo heb je gehad? Bij mij komt Margritta Holtman.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:48

beantsje, welke afstamming zit er achter haar dan?
en kan ze in de winter s'nachts gewoon buiten blijven?

mocht het nou zo zijn en je wilt haar ergens anders plaatsen,weet ik misschien wel een plekje
waar woon jij zelf eigenlijk?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:04

KindnessM schreef:
Heb je dr al is laten behandelen door een osteopaat?
Ik heb niet terug gelezen, en kan op deze bladzijde er niets op terug vinden!

Voor Kindness is vandaag de osteo geweest...
Zij denkt dat t geen allergie is maar een verstoorde stofwisseling doordat hij helemaal vast zat... ik ben benieuwd hoet gaat aflopen... geduld is een schone zaak...

Ga je nu ook wat geven voor die 'verstoorde stofwisseling'??

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:56

Naar een paarden-manueel therapeut ben ik ook al geweest met Aileen.
Haar bekken is toen rechtgezet. Daar is ze wel een stuk beter van gaan lopen maar het shaken is niet weg.
Tsja, ik wil haar best in een weitje zetten maar ik denk ook zakelijk: wij kunnen ons twee paarden veroorloven maar daar houdt het ook op. Ze staan in pension, dus dat kost honderden euro' s per maand. Dat hebben we er graag voor over maar dan willen we ook kunnen rijden.
In een weitje zetten betekent weidegeld, entingen, hoefsmid enz. en dan kan ik nog steeds niet rijden.
Een derde paard erbij om te rijden kan dan gewoon niet.
Als ik haar verkoop, houd ik er niks aan over en kan ik voorlopig geen nieuw paard kopen. Ik ben dus behoorlijk afhankelijk van de verzekering om een nieuw paard te kunnen kopen.

En daarbij: ik rijd nu eigenlijk ook niet meer, toch heeft ze behalve die dichtgeknepen neusgaten zo' n trieste uitstraling (wat ze nooit had). Blijkbaar heeft ze er toch doorlopend last van. Moet ik haar dat aan blijven doen?

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:14

Beantsje wat ontzettend balen zeg! Ik heb net een paar pagina's teruggekeken maar kon zo geen eerdere posts van je vinden. Heb je er ook al een DA enzo bij gehad? Ik begrijp heel erg goed hoe je je voelt, ik zit een beetje in dezelfde situatie, woensdag komt de osteo en als dat niet helpt ziet het er voor mijn paard ook niet rooskleurig uit. Ik zit ook al te denken aan een weitje, maar ja, het is precies wat jij zegt, dan heb je alsnog alle kosten en ik kan me er dan ook geen 2e paard bij veroorlofen. Is er voor jou echt niemand meer die iets kan doen? Misschien holistisch DA? Daar lees ik ook veel positieve verhalen over.
Sterkte!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:36

@Beantsje; ik heb wel eens bewondering voor mensen die zo zakelijk over een paard kunnen doen! Je maakt het je zelf namelijk een stuk makkelijker!
Heb je echt alles geprobeerd om er achter te komen waardoor het komt?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:49

dat heeft ze wel singasong Knipoog
op een gegeven moment houdt het gewoon op,dan kun je niet verder en moet je een beslissing kunnen nemen.
enige waar ik dan nog aan zit te denken om haar eventueel in een soort bruikleen ofzo te geven misschien voor de fok?
t is toch een tinker he, en als ze misschien zo nog heel fijn door kan leven...
wij hebben ook een merrie op stal staan die eigenlijk vanwege omstandigheden niet bereden kan worden en nu dus voor de fok is, ze word af en toe gelongeerd en vreselijk veel geknuffeld en geloof dat ze zich zo best happy voelt.

wat ik weet van afkeuren via de verzekering is dat je vaak met een gedeelte van dat geld je paard zeg maar weer kunt terugkopen zodat het dier wel blijft leven.
heb zelf al eens een paard geahd waar na tig dierenartsen ook niemand het meer wist en die heb ik laten afkeuren en vervolgens voor de sdlachtwaarde "teruggekocht" in de tussentijd is ze nooit van het erf afgeweest.

als een paard het echt zo benauwd heeft ...tja...keuzes zijn gewoon altijd moeilijk

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:35

Nou, vanavond was Kindness niet te genieten... hij was niet bepaald vriendelijk naar de andere 2 ponys...
Deze week mag ik alleen rustig aan de hand stappen, volgende week er rustig op, zonder wat te vragen...
Door de behandeling zou in principe het lichaam zichzelf moeten genezen...
gezien t bij kindness een kwestie is van jaren (t is dus echt al van langere tijd, al voordat ie bij mij kwam, 4 jaar geleden) zullen er vast meer behandelingen nodig zijn...
Ik had Miranda uit Almere