Willekes schreef:Ik ben een stille meelezer en kom even binnen vallen. Lees veel goede tips. Vraag: de ruin van een vriendin staat in een eczeemdeken maar heeft vooral jeuk bij de achterkant van zijn koker. Trappen, rollen en visa versa. Ze dachten een avond nog koliek. Nee, wilde gejeukt worden. Hij wordt daar ook ingesmeerd en gesprayd. Het is gewoon erg sneu. Iemand nog een willekeurige smeertip wat werkt. Nu combinatie van ontsmetten, Klamboe (Aloe Vera), Derfen, koelingsgel (natuurlijke variant) en evt nog SME zwavel zink zalf van de Paardendrogist, daarna nog sprayen met Cojosol. Het helpt maar matig. Daarna nog uiercreme laag er overheen.
Alle voorgaande jaren wel last van manen en soms ter hoogte van de singel of flanken bovenop, maar deze variant niet bekend. Paard gaat richting 30. Aan zijn voerinname en beperkte weidegang is niets veranderd. De rest van zijn eczeem is netjes stabiel.
Dank jullie wel!
Ik zou het niet weten, heb weinig tot geen ervaring met ruinen die daar jeuk hebben, maar als ik het zo lees denk ik "less is more". Ik denk dat de combinatie van al die dingen misschien niet echt optimaal is. Beter 1 goed product, dan al die dingen er aan smeren/op sprayen.
Is natuurlijk wel een moeilijke plaats denk ik, om jeuk te hebben, en om te gaan smeren/sprayen.
Is het wel zeker dat hij last heeft van ZE aan de koker? Of is er mss iets anders aan de hand daar?