Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:34

Faline schreef:
Is een zweetdeken van fedimax af te wisselen als onderdeken?

de zweetdeken heeft hele duidelijke bobbeltjes. lijkt mij dat die gaan schuren

Marvel

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:12

Nee hoor Belle boef, de bolletjes van fedimax schuren niet.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:38

Op de website van Fedimax staat ook dat de zweetdeken aan de binnenkant exact dezelfde voering heeft als de outdoor dekens. Ik denk dat ik voor de zweetdeken ga, dan kan ik ook mooi rustig opbouwen en eens wisselen met mijn andere paarden.
Drachtige merries mochten deze dekens niet op hebben toch?

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 20:48

Ik heb het idee dat de fedimax regendeken niet 100 % waterdicht is.
Volgens hun volkomen normaal als je de deken afhaalt dat het water door de deken heen trekt je moet hem op het paard laten drogen .
Nog een mail gestuurd dat ik dit nog nooit heb gehad met andere dekens , en .

Normaal met een vraag mailen ze direct terug nu al 2 mails gestuurd en na een week geen reacties .
Dus als je wat hebt met je deken hen je aan hun niks .
Daarom zou ik er geen 1 weer kopen daar

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:49

Dat hebben mijn dekens ook als ze echt nat zijn dan slaan ze door (Rambo/amigo) als ik ze af haal. Mijn paarden zijn zelf altijd wel droog eronder. Bij mij staat de fedimax nog wel op mijn verlanglijstje.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:53

Hier gebeurd dat dan ook juist. Dus niet heel gek.

Ik gebruik de bucas als onderdeken en paard zit sindsdien echt beter in zn vel. Ondanks dat bucas op Facebook bij een kennis reageerde dat dit niet goed zou zijn. Geen idee waarom en merk na nu 1,5 maand non stop op ofzo geen verschil. Het werkt nogsteeds even goed.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:29

Ik merk ook veel voordelen van 24/7 op. Paarden meer zen op vreemd terrein en thuis, stallen schoner omdat ze meer rust hebben, Losser in hun lijf, mijn ruin is liever tegen m'n merrie. Heb m'n ruin onder de ionic en merrie onder de recuptex. Zij spant snel op in veel situaties, ook in haar vrije tijd. Gevolg: strakke rug, bolle lendenen en een prachtig ontwikkelde onderhals. Ze is nu veel relaxter en ook de strakke rug, bolle lendenen en onderhals trekken steeds meer weg!

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:29

Maar hebben jullie dat ook als je hem voorzichtig iets optilt om te voelen dan blijft hij op het paard. Ik heb normaal horseware dekens maar nog nooit gehad.
Maar ik blijf wel van mening dat ze wel een mail terug kunnen sturen .
Denkt niet dat de service heel goed is .

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:01

Voor mijn paard al een paar jaar Fedimax dekens van verschillende diktes. Op het paard nog nooit doorgeslagen, als je de deken van het paard haalt wel maar dat heb je bij andere merken ook.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:55

Doorgeslagen? Whut? Nog nooit van gehoord of gemerkt. Heb altijd rambo of amigo dekens.

pluisje88 schreef:
Ik had toch een nieuwe fleece deken gekregen ivm de pluizen? Nouja de nieuwe heeft het ook al weer. Ik snap er echt niks van. Katoenen hoeslaken en katoenen shirtje eronder. Hoe kan het toch dat de hele deken van boven tot onder weer onder de harde pluizen zit :( moet ik maar weer met de pluisjesdief aan de gang...

Ik wilde hier nog op reageren. Ik denk dat dat pluizen hoort. Ik heb het ook bij al mijn BOT producten. BOT gaat er netjes mee om en stuurt nieuwe toe. Maar het is een van de redenen voor mij om geen BOT meer te gebruiken. De andere reden is dat bij mij na een klein aantal wasbeurten de werking afneemt. Vind ik voor die prijs echt niet kunnen.

Helaas, bij mij laten de bolletjes los van de ionic. Net contact opgenomen met de paardendrogist.
Baal ervan, want ben wel erg tevreden met de werking ervan.
Ik kan het zo even niet terugvinden, maar kan de recuptex ook onder amigo/rambo regendekens?
Laatst bijgewerkt door Marvel op 02-12-17 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:20

Ja denk ik ook.. Als mijn nieuwe deken "op is" krijgt mijn paard een fedimax fleecedeken en neem ik de fedimax rugwarmer zelf in bed. Na het overlijden van mijn eerste paard en tot de aankoop van mijn huidige had ik hem zelf in gebruik (goed gewassen uiteraard haha) en die gewoon in bed gebruikt en geen pluisje te bekennen...

Hoe lang heb je de ionic in gebruik gehad?
Ik heb nu de ionic ook telkens op maar ik heb het idee alsof de werking weg is ofzo. Het anders zo positieve effect op mijn paard is de laatste tijd echt niet aan de orde ondanks dat ze de ionic op heeft..

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:44

Viel me net ook op dat bij mij op de schoft de ionic ook bolletjes mist. misschien door wrijving, dacht ik zelf. Rest (nog) niet echt onderzocht iig.
Heeft hem mndje ofzo op.
Op welke gedeeltes missen bij jullie ze?

Sinds deze week fedimax deken op bed, erg fijn!
Viel me wel op dat bolletjes van fedimax deken harder zijn dan fedimax onderlappen: krijg hierdoor meer massage / drukpunten idee van, zeg maar!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 00:32

Mijn paard draagt hem nu een week of 2/3 denk ik.. en dan onder zn regendeken.
Bolletjes gaan eraf op allerlei plekken. Ook een beetje op de schoft, maar ook midden op de deken en een grote plek aan de onderkant vd deken.

Afbeelding

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 09:50

dat is zuur zeg. Ik heb hem net gekocht. Gaat morgen op. Goed in de gaten houden dus of de bolletjes goed blijft zitten.
Neem aan dat dit 0nder garantie valt. Zou zeker ermee terug gaan ...

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 13:03

Geloof dat ik ook maar contact ga opnemen.
Idd op meerdere plekken onderaan ook maar schoft is echt gewoon helemaal kaal.
Baal wel want heb alleen dekken van rambo.

Net gekeken op fedimax maar die hebben zowieso geen onderdekken, zag ik (helaas).
En om nu standaard fleece + onderdek + buitendek te doen, vin ik zo'n gehannes; daarom voor ionic gekozen...grrr...
Die bolletjes van fedimax zijn echt steviger / hoger dan ionic iig.

Kan ik hier gaan terug lezen over event vervanging voor onderdek ;) !

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 13:13

Ik hem een back on track staldeken er onder.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 13:52

Ik heb ook alleen rambo en amigo dekens, was juist zo mooi dat de ionic daar onder paste. Hoop dat iemand de recuptex er naar tevredenheid onder draagt en dit dan wil delen, want dan is dat misschien nog een optie.

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 13:57

Jotoma schreef:
Ik heb ook alleen rambo en amigo dekens, was juist zo mooi dat de ionic daar onder paste. Hoop dat iemand de recuptex er naar tevredenheid onder draagt en dit dan wil delen, want dan is dat misschien nog een optie.

Ik heb de recuptex tussen mijn amigo regendeken en liner zitten. Had hem eerst onder beide, maar de pasvorm van bucas is niet optimaal voor de mijne. Hij schuurde op zijn schouder. Dus nu bovenop de liner, werking van de recuptex blijft hetzelfde.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 14:20

maya12333 schreef:
Jotoma schreef:

Ik heb de recuptex tussen mijn amigo regendeken en liner zitten. Had hem eerst onder beide, maar de pasvorm van bucas is niet optimaal voor de mijne. Hij schuurde op zijn schouder. Dus nu bovenop de liner, werking van de recuptex blijft hetzelfde.

Welk type heb je van raputex?
Zit dat halsklittebandje hiervan op dezelfde hoogte als de horseware aansluitingen voor onderdekken?
En hoe kan het dat die werking op deze manier hetzelfde blijft want hij ligt dan niet op blote huid.

Bot deken wil ikzelf niet eronder omdat ik wel iets zoek wat aantal jaren meegaat.

Wel kei fijn dat jullie al antwoorden (ookal was het niet mijn vraag maar zit wel met zelfde euvel!)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 14:28

Huh, dat snap ik ook niet. Hoe kan het wel werken terwijl t niet rechtstreeks op de huid ligt?
Ik wil ook liever geen drie dekens op doen en zit wel met t zelfde euvel dat ik bucas ook niet echt fantastisch vond qua pasvorm voor mn paard.

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 15:13

Klittenband van de recuptex zit lager dan de gesp van de amigo. Hij zou wel vast kunnen aan de gesp voor de hals, maar ik heb de hals er ook aan zitten.
Ben ook niet tevreden met die lagen, heb de rambo ionic besteld en die komt volgende week binnen.
Geen idee waardoor de recuptex nog zijn werking behoud, maar ik ben blij dat hij dat doet. Merk echt een groot verschil met of zonder recuptex.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 15:37

Jotoma schreef:

Ik heb vannacht de Bucas Recuptex onder mijn Rambo deken gehad.
Als ik de Recuptex er los opleg trekt deze na veel bewegen naar achteren (paard past Horseware dekens veel beter). Dus heb het klittenband verplaatst zodat deze aan de Rambo vast kan. Was erg benieuwd of het nog ging trekken. Vanmorgen lag het allemaal nog perfect! Niet strak getrokken op de borst, dus bij mij werkt het nu gelukkig super goed!
Als ik de Recuptex niet vast maak gaat deze wel trekken onder de Rambo.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 16:47

Dank voor alle reacties. Ik heb de hals er bij mn rambo ook opzitten omdat het enorm in de hals naar binnen regent kwam ik achter. Paard stond te trillen op zn benen.
Bij amigo had ik dat nooit.

Zou nu bij voorkeur voor een amigo bravo gaan (al vind ik pasvorm van rambo mooier, mja als hij er niet droog onder blijft..) en dan de recuptex eronder, want die zou dan wel op de onderste ringen kunnen begrijp ik?
Klitteband zou ik liever niet verplaatsen want dat is je garantie er ook weer aan. En blijkt maar weer dat dure dekens ook niet standaard betekent dat het goed is.

Hoe dan ook, ik baal. Wil dus ook geen nieuwe recuptex, want gezien meerdere het nu hebben, denk ik dat ik het bij een volgende weer krijg.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 16:52

De ionic fleece werkt ook super en heeft geen bolletjes. De buitenstof is dusdanig stug dat hij prima als onderdeken gaat. Mijn paard heeft hem dag en nacht op.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 17:02

Hij trekt niet? En maak je hem ook vast aan je winterdeken?