'knorrend' veulen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lady62

Re: 'knorrend' veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:56

Ik las net het bericht.
Je moet niet vergeten dat hij er al heel slecht aan toe was toen hij bij jullie kwam en alles geprobeerd wat in je vermogen lag om hem te helpen.
En je hebt hem ook geholpen hij heeft nog een mooie tijd bij jullie gehad maar helaas kun je ze niet allemaal redden en het is heel goed dat je aan het welzijn van je paard denkt.
Het raakt mij ook net zoals de andere bokkers die het wel en wee hebben gevolgd en als wij het al heel erg vinden dan kan ik me heel goed voorstellen hoe dit voor jou en je gezin moet zijn jullie die hem iedere dag meemaken en steeds geconfronteerd worden met zijn pijn.
Het is goed laat hem gaan.
heel veel sterkte en denk terug aan de mooie momenten en zijn geweldige karakter.
Dan zal hij altijd bij jullie zijn.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 13:11

Lieve schat, zo is het 't beste... hij heeft iedere dag pijn (ondanks pijnstillers).

Beter gaat 't nooit meer worden.

Gelukkig heeft Cassis bij jou nog mogen meemaken wat een fijn paardenleven met maatjes en al lotta love is.
Wat nu gebeurt, zag ik al aankomen, hij is al te ver heen.

Wees sterk, en bedenk bij je zelf dat je alles gedaan hebt voor hem, wat mogelijk was.

En dit kun je gewoon niet winnen, dat is niet jou aan te rekenen, zo gaat het soms.
Hoe hartverscheurend ook... ik ben "blij" dat je er toe bent gekomen hem te laten gaan, er was toch niets meer aan te knutselen.... ik wens je alle sterkte die je nodig hebt, daarbij vind ik je dapper dat je de knoop hebt doorgehakt.

Heb het topic van begin tot nu gevolgd, en ik kan je alleen maar zeggen: je redde anderen, Cassis heeft nog een mooie tijd bij jou gehad, niemand kan alles redden.

Heel veel sterkte en van mij uit respect voor je liefde en kracht... ook voor de kracht die je kunt opbrengen om Cassis te laten gaan.

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 13:21

Jeetje, wat een kippenvel krijgt ik hiervan zeg. Ik heb alles van begin af aan gevolgd en dat zo gehoopt dat het goed zou komen. Wat een lief paard om te zien.

Heel veel sterkte, Inge. Na het zien van het filmpje denk ik, nee, weet ik zeker dat je de juiste keuze hebt gemaakt.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 13:31

Ik heb vanaf het begin mee gelezen en net als de rest gehoopt op een goed einde. Nu zit ik hier helaas met tranen in mijn ogen de laatste berichten over cassis te lezen.
Inge, je hebt gedaan wat je kon en meer. Je hebt de eerlijkste keuze gemaakt voor cassis, maar ook voor jou, je familie en de rest van de kudde. Het kon gewoon niet meer, hij had te veel pijn.
Heel veel sterkte vanmiddag. Y;(

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 13:39

Heel veel sterkte!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 13:50

Heb t helemaal op t begin gevolgd, gwwn idee waarom stipje opeens weg was :? Maar nu heb ik alles weer helemaal bikgelezen, en pfoe wat heb jij veel doorzettingsvermogen... Jij hebt echt een hart voor dieren, en gaat echt ver. Heel veel respect!
En heel fijn dat het mer fay zo goed is gegaan.

Ik wil je heel veel sterkte wensen met de moeilijke, maar ik denk juiste beslissing van Cassis. Je hebt er echt alles gedaan, meer heb je niet kunnen doen. Voel je alsjeblieft niet schuldig, echt hoor. Vind het ook knap hoe je met de reacties van sommige bokkers omgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:44

Hoe gaat het met je Inge?

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 17:47

Nu net thuis ;(
Bedankt allemaal voor de hartverwarmende reacties...

Wij zijn helemaal gebroken , god wat doet dit pijn.
De dierenarts had er ook veel moeite mee, zo'n lief paard zei hij steeds.
Cassis was wel echt op, hij had zoveel pijn aan zijn benen, tijdens een lekker maaltijd heeft hij verdoving gegeven, Cassis bleef zachtjes dooreten, stond er heel rustig bij, toen de laatste spuiten, alleen het vallen was echt even naar, zo'n groot paard dat valt is niet fijn om te zien, maar hij was heel snel weg, echt kwestie van seconden.
We hebben een lange tijd bij hem gezeten, geknuffeld, gehuild en de andere paarden kwamen om hem heen grasjes eten.
Na een tijdje gingen hun een stuk verder staan, ben naar ze toe gelopen en heb sorry gezegd...sorry dat we het niet meer aan konden om Cassis te zien lijden.
Hun hebben er wel vrede mee volgens mij, er hing echt een serene stilte daarna.

Het doet zoveel pijn dit , we hadden hem maar kort maar hij was zo speciaal, zo'n deel van ons leven, de afgelopen 5 maanden heeft het ook vooral om hem gedraaid natuurlijk, hij had veel zorg nodig , zal enorm wennen zijn straks..

edit: een paar foto's heb ik in mijn album gezet , van ervoor en erna , heb ook nog een foto van hem liggend , heb die er maar niet tussen gezet nog, sommige willen dat liever niet zien denk ik.
We hebben nog meer foto's gemaakt met betere camera ook, die komen nog wel..
http://www.mijnalbum.nl/Album=G4VEFV3H
Laatst bijgewerkt door _Inge op 09-03-14 17:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:50

Je hebt er goed aan gedaan.
Nogmaals sterkte voor jou en je gezin. :(:)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:51

Knuffel :(:) het heeft helaas niet zo mogen zijn,
Je hebt het geprobeerd. Cassis was geliefd en zal gemist worden.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:55

Heel veel sterkte Inge, al je keuzes heb je voor zijn bestwil gemaakt en zeker ook de laatste keuze...
:(:)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:57

Sterkte Inge.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:57

Een keuzen uit liefde voor cassis, vergeet dat nooit !
jullie hebben meer dan je best gedaan !
Heel veel stekte !

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:59

Je hebt er goed aan gedaan, hoe afschuwelijk moeilijk en naar het ook is. Heel veel bokkers zullen nu met jou (en mij) traantjes laten om Cassis' sterven, maar ook om jou.

Cassis' verhaal is hier thuis vaak besproken, foto's en filmpjes bekeken. Hij zal niet zomaar vergeten zijn.

Heel veel sterkte en liefs!

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:04

Heel veel sterkte!
Beslissen over leven en dood, de moeilijkste keuze maar in dit geval zo te lezen zeker de juiste. Bewaar de mooie herinneringen ook al was jullie tijd samen kort, het was zeker intens.

ChrisXe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:10

Diepe bewondering voor jullie strijd. En voel dit niet als een verloren strijd. Alles het waar is dat alles wat gebeurt een reden heeft is Cassis op jullie pad gekomen niet om gered te worden, maar om de liefde en warmte van een gezin en kudde om zich heen te voelen. Daar zijn jullie, als geen ander, glansrijk in geslaagd. Je hebt de juiste beslissing genomen, heel veel sterkte.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:13

fijn dat het rustig en naar wens is verlopen...sterkte...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:15

Heel veel sterkte

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:18

Heel veel sterkte! Het was het beste voor hem.. Nu heeft hij geen pijn meer. Nu kan hij eeuwig rennen op pijnloze voetjes in de paardenhemel..
Jij heb echt alles eruit gehaald, maar meer was er niet. Ik heb respect voor hoever je bent gekomen, ook met Fay. Helaas mocht het met Cassis niet baten. Sterkte met het verlies.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:22

Lieve TS, fijn dat het rustig is gegaan.
En dat jullie allemaal op jullie eigen manier afscheid hebben genomen. Heel veel sterkte.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:26

Het is goed zo. Cassis heeft zo veel liefde gegeven, niet alleen aan jullie als gezin, aan zijn kudde maar ook aan heel veel Bokkers die met jullie meeleefden. Dank je wel Cassis.

Dank je wel Inge, Cassis heeft een liefdevol einde mogen beleven.

Sterkte met het verlies.

Lauraaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:29

Heel veel sterkte Inge. Fijn dat het rustig is verlopen, jullie hebben er alles aan gedaan :(:)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:35

Inge, een hele dikke knuffel! :(:)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:45

Heel veel sterkte! ... Hij heeft rust nu, meer had je niet kunnen doen. Ik hoop dat je zelf die vrede ook vind!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:51

Gelukkig is het goed verlopen!Rust zacht Cassis!En jullie heel veel sterkte!