Paard met kissing spines wie nog meer? (verzamel topic)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:03

__Nicky schreef:
Vind het toch raar. Ze willen mijn paard juist de verzekering uit knikkeren en hebben geadviseerd hem af te keuren vanwege de kissing spines en (verbeterende) kreupelheid :?

Jij bent vast verzekerd tegen ziektekosten ook?

Ik nl niet. Dus zolang het paard niet uitbehandeld is maar wel onbruikbaar hoeven zij niets te betalen.

__Nicky

Re: Paard met kissing spines wie nog meer? (verzamel topic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:15

Aha ja dan snap ik hem. Ik ben idd ook voor ziektekosten verzekerd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:16

Wat een gedoe zeg. Daar zit je juist nu helemaal niet op te wachten!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:17

Dus ja de keuze is of nu uitkeren en slachten minus 1050 euro uitkering.

Of op mijn kosten verder behandelen met allemaal dure fancy behandelingen en nog veel langer stalgeld enzovoort betalen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:18

Ook super chique dat ik net weer een nieuwe maand stalgeld betaald heb. Dus ze hoeft nog niet meteen opgehaald worden. Ze mag nog even blijven.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:53

Jet....ja ik ben daar idd benieuwd naar. Hij is zo star in dat gebied.

Ik ben wat sceptisch tegenover osteopaten. Heb er verschillende gehad en dat gekneed en gedruk op zon groot log sterk lijf....Ook wel osteo gehad die echt flink aanpakte en meer los kraakte zeg maar. Die komt binnenkort weer dus zal effe overleggen.

Hoeveel betalen jullie voor een uitgebreide behandeling?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 06:51

Ik heb twee osteopaten bij mijn paarden, zit een beetje in een wisselfase.

De eerste heeft mijn vorige paard van een terugkerende patellafixatie afgeholpen, na twee behandelingen nooit meer problemen gehad.
Bij de pony van mijn dochter heeft ze ervoor kunne zorgen dat hij zijn achterbenen weer kon optillen voor uitkrabben en de hoefsmid, dat is een oudje die helemaal vast zat.
Toen de problemen met mijn huidige paard begonnen heb als eerste met deze osteopaat een afspraak gemaakt, helaas is haar agenda erg vol en duurde het lang voordat ze kon komen, toen heb ik een andere osteopaat uit onze regio gebeld. Zij kon binnen een paar dagen al komen en heeft ons doorverwezen naar de kliniek omdat ze dingen vond die ze niet vertrouwde.

Koste osteopaat 1 90 euro per behandeling, osteopaat 2 75 euro per behandeling.

Nummer 1 houd ik sowieso voor de honden aan, nummer twee heeft nu mijn paard overgenomen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:58

Die bij ons op stal komt vraagt 180 (Steffi van de Laarse) ik vind het nogal wat :o maar goed als het goed is is het goed hoor

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:50

Collie2008 schreef:
Die bij ons op stal komt vraagt 180 (Steffi van de Laarse) ik vind het nogal wat :o maar goed als het goed is is het goed hoor

Kun je beter de mijne laten komen, veel zwaarder opgeleid en 90 euro ex voorrijkosten.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:35

Stuur maar even PB als je wilt? Al is Steffi toch ook behoorlijk opgeleid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:19

Holy oliebol, wat een geld! Ik heb een hele geode osteopaat, Marcia Veltboer en die is vols mij tussen de 75 en 100 euro excl voorrijkosten.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:31

Joolien schreef:
Holy oliebol, wat een geld! Ik heb een hele geode osteopaat, Marcia Veltboer en die is vols mij tussen de 75 en 100 euro excl voorrijkosten.

Osteopaat is een vrij beroep, en die jij noemt heeft geen dierenarts opleiding, dus nogal logisch dat die goedkoper is.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:31

Ja ik wil wel iemand met echt een paardenarts achtergrond inderdaad juist vanwege zijn KS

Heb con tact opgenomen R12312, klink inderdaad interessant zeker gezien haar chirurgie achtergrond, alleen kan zij pas eind september komen. Uiteindelijk ben ik bij haar ook 155 kwijt gezien de grote afstand. Dus ik ga hem a.s maandag al laten doen en hou haar zeker weten in gedachte voor een volgende keer.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:55

Sommige osteopaten hebben het gewoon in de vingers, dierenarts of niet. Van de aquatraining en behandeling van de dierenarts voor 1300 euro knapte ons paard niet op, wel van de osteopaat die geen dierenarts was! Paard mag nu Z gaan starten!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:58

Ja dat is ook zo hoor. Heb ook al meerdere Osteo's gehad variërend van prijs en achtergrond en sommige geroemde haalden niets uit terwijl sommige als kwakzalver werden beschreven juist wel positief effect hadden

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:02

Hier de beslissing genomen om die van mij morgen te laten inslapen. Ik kan er deze winter niet meer voor zorgen en wil niet dat ze de handel ingaat. Ook weggeven of verkopen als fokmerrie/draagmerrie vind ik eng want dan nog weet je niet wat ermee gaat gebeuren. Als ze niet dragend wordt bijvoorbeeld of misschien gaan ze er alsnog wel mee proberen te rijden.
Een hele zware beslissing maar het is niet anders.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:05

Sterkte Suzanne, moeilijke beslissing. :(:)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:13

Heel veel sterkte Suzanne

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:42

Och jee, maar wel verstandig denk ik. Dan heb je echt rust en voor het beestje 'maakt het niet uit' of het morgen is of volgend jaar, dat beseffen wij ons alleen. Of je het nu morgen doet, over een jaar of een ander over 5 jaar. Het blijft kl.ote!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:56

Collie2008 schreef:
Och jee, maar wel verstandig denk ik. Dan heb je echt rust en voor het beestje 'maakt het niet uit' of het morgen is of volgend jaar, dat beseffen wij ons alleen. Of je het nu morgen doet, over een jaar of een ander over 5 jaar. Het blijft kl.ote!

Klopt, dat probeer ik mezelf ook maar te vertellen. Dat een dier geen tijdsbesef heeft. Dat ze niet weet dat ze nog een jaar heeft of een maand of een dag. Het is alleen maar uitstellen voor jezelf.
Maar het is heel triest natuurlijk.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:02

Ik heb gisteren heel naar gedroomd over mijn merrie. De verzekering wil dat ze persé geslacht wordt. Ik droomde dat ze opgehaald was door van Veen en dat ik spijt had van mijn beslissing. Ik was er achter aan gereden en kwam daar in een complex met wel 50 stallen vol paarden die stonden te wachten. Ik vroeg waar mijn merrie was en hij zei "Daar ergens tussen kijk zelf maar"

Ik zoeken in al die stallen geen merrie, toen opende ik een deur en zag ik een hele stapel dode paarden op elkaar liggen en daar lag ze tussen, haar voet met herkenbaar litteken stak uit de stapel. Ik was dus te laat.

Ik kan mij bijna niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo vreselijk naar wakker geworden ben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:48

Abercrombie schreef:
Ik heb gisteren heel naar gedroomd over mijn merrie. De verzekering wil dat ze persé geslacht wordt. Ik droomde dat ze opgehaald was door van Veen en dat ik spijt had van mijn beslissing. Ik was er achter aan gereden en kwam daar in een complex met wel 50 stallen vol paarden die stonden te wachten. Ik vroeg waar mijn merrie was en hij zei "Daar ergens tussen kijk zelf maar"

Ik zoeken in al die stallen geen merrie, toen opende ik een deur en zag ik een hele stapel dode paarden op elkaar liggen en daar lag ze tussen, haar voet met herkenbaar litteken stak uit de stapel. Ik was dus te laat.

Ik kan mij bijna niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo vreselijk naar wakker geworden ben.

Wat een vreselijke droom.
Dit soort dingen wil ik mezelf en haar dus ook besparen. Dan moet ik zelf maar sterk zijn en haar hier rustig in het weiland laten inslapen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:51

Ik heb van de verzekering geen keuze gekregen. Lang verhaal maar ze wilde eigenlijk helemaal niet uitkeren. Dus het was dit aanbod of niets.

NU staat ze dus nog op stal en heb ik vreselijke nare gevoelens bij de keuze die ik nu moet gaan maken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:05

Abercrombie schreef:
Ik heb van de verzekering geen keuze gekregen. Lang verhaal maar ze wilde eigenlijk helemaal niet uitkeren. Dus het was dit aanbod of niets.

NU staat ze dus nog op stal en heb ik vreselijke nare gevoelens bij de keuze die ik nu moet gaan maken.

Dan zou ik voor mezelf de afweging maken; hoeveel geld is het en wat is het me waard.
Slachten is niet perse dieronvriendelijker of slechter. Maar het is een afweging die je zelf moet maken.
Gaat het om een aanzienlijk bedrag of is het een bedrag waarvan je denkt: Nou dan laat ik haar liever zelf maar inslapen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:09

Bah da's een hele nare droom en ik heb kortgeleden ook zoiets gehad ook ik zag de mijne dood liggen en ik was te laat (wilde beslissing terugtrekken) al had ik die beslissing al gemaakt (niet inslapen) toch nog een stukje angst/verwerking geweest.

Het is inderdaad de afweging Abercombie...

Is het trouwens altijd zo dat als je van de verzekering geld uitgekeerd wilt hebben dat je dan moet slachten?