Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tammie1 schreef:ik ben bang dat mijn paardje ook een maagzweer heeft. Heb 2 jaar terug een scopie laten doen en toen had ze geen zweren maar wel een geïrriteerde maagwand. Nu stopt ze met eten begint te flemen en heel veel te kwijlen. Hooi heeft ze wel maar eet ze niet zo heel veel. Gaat er iemand binnenkort nog bestellen of kan ik wat van iemand overnemen.
Yvank_ schreef:Ik kom hier ook even binnenvallen,
Hebben er hier ook mensen ervaring met een paard met geirriteerde maag (maagzweer gradatie 1 = licht dus geen echte zweer nog) waarbij het paard wel flink klachten vertoond?
Ik ben gisteren met mijn paard op de kliniek geweest omdat die niet fit is. Hij heeft heel erg last van zijn buik, slaan als je zn buik raakt, veel geborrel in de darmen, gapen en at slecht en staat met opgetrokken buik oppervlakkig te ademen
Eerst is er inwendig onderzoek gedaan voor de darmen, kwam niks raars uit, daarna maagscopie waar dus uitkwam geirriteerde maagwand longen zijn ook gecontroleerd omdat die zo opetrokken knijpend ademhaalde maar die waren schoon. Uit bloedonderzoek kwam ook niks alle waardes waren perfect.
DA denkt dat gezien de uitkomst van de scopie het niet zo kan zijn dat dit de enige oorzaak van zijn mankementen zijn, maar op dit moment kunnen ze ook nog niks anders vinden. Ik heb iets voor de maag meegekregen , equitop pronutrin, en metacam om te kijken of daarmee de pijn aan zijn buik minder wordt.
Vrijdag moet ik weer bellen hoe het dan gaat, als het niet verbeterd moet hij weer heen..
Maar ik vroeg me dus af of er meer mensen zijn die een paard hadden met lichte maagklachten die toch heftige reacties gaf.
Op dit moment eet die weer prima, haalt die al minder opgetrokken adem maar de buik is nog wel steeds gevoelig.