[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

renal

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:18

kijk op www.huppa.nl
en zoek naar zomer eczeem pakket.
daar zit in:shampoo,gel,vliegen spray en kruiden.werkt bij mijn fries perfect

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:47

Tadaaaaaaaaaaaaaaaa

Owja, dat plukje op de schoft staat leuk omhoog, komt door deken, haha

Afbeelding

Afbeelding

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:09

Even vraagje....
Vlechten jullie de manen onder de halsdeken? Ik vind het erg vervelend en heb het idee dat de manen van Twink juist geschurd worden nu ze zo los hangen.

Thx

Zendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:43

In die Phyto-treat zit HCL ( zoutzuur) citroenzuur en Potassium , bijtende stoffen oftewel je smeert zoutzuur op je paard , zal wel een kleine hoeveelhied zijn maar toch niet echt lekker joepie vind ik .

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:22

TinkerTwink schreef:
Even vraagje....
Vlechten jullie de manen onder de halsdeken? Ik vind het erg vervelend en heb het idee dat de manen van Twink juist geschurd worden nu ze zo los hangen.

Thx

Ik heb 5 grote vlechten in de manen zitten onder de deken. ALs ik dat niet doe dan wordt het een zooitje met die manen en blijft er nog weinig over.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:34

Zendra schreef:
In die Phyto-treat zit HCL ( zoutzuur) citroenzuur en Potassium , bijtende stoffen oftewel je smeert zoutzuur op je paard , zal wel een kleine hoeveelhied zijn maar toch niet echt lekker joepie vind ik .

Nou dat valt wel mee hoor. HCL wordt gebruikt om de producten te maken. Kijk een hoeveel medicijnen er HCL achter hun naam hebben staan en daar schroeit je slokdarm ook niet van weg hoor als je die inneemt. Hetzelfde geldt voor citroenzuur wat denk ik als conserveringsmiddel dient. Dit zijn zulke lage concentraties dat dit echt niet schadelijk is hoor. En kalium op je huid lijkt me al helemaal geen probleem dat wordt alleen een beetje gevaarlijk als je dat in hoge concentraties binnen krijgt. Verder ben ik wel benieuwd wat er nog meer in zit want dit zijn de werkzame stoffen niet lijkt mij.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:47

Hier ook vlechten, anders breekt de helft kopt door het heen en weer schuiven van de hals.

renal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:14

weet je in dat pakket zitten meer natuurlijke producten dan in de medicijenen van de veearts hoor.wie heeft zon pakket van efrata weleens gebruikt?ik doe dit nu voor het eerste jaar.en dit is het eerste jaar dat hij zo weinig schuurt en zoveel manen heeft

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:30

renal schreef:
weet je in dat pakket zitten meer natuurlijke producten dan in de medicijenen van de veearts hoor.wie heeft zon pakket van efrata weleens gebruikt?ik doe dit nu voor het eerste jaar.en dit is het eerste jaar dat hij zo weinig schuurt en zoveel manen heeft

Denk, dat het meer met het weer van de afgelopen tijd te maken heeft, dat er niet geschuurd wordt. koude nachten en overdag veel wind, betekent geen knutjes. Zou dus nog maar even afwachten en kijken hoe de rest van de periode zich ontwikkelt.
Zou natuurlijk prachtig zijn, als er echt een middel/pakket is wat zo goed werkt...

renal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:39

bij hem maakt het normaal niet uit wat voor weer het is en schuurt het hele jaar door.maar idd het is voor on nog afwachten wat er gebeurd.maar voorlopig staat hij niet meet op zn knieen om te schuren

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:48

Een paard dat het hele jaar door schuurt heeft hoogstwaarschijnlijk geen ZE.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:50

Inderdaad, dan is er wat anders aan de hand met jouw paard renal.

renal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:53

heb al eerder verteld:ik ben een jaar met de veearts bezig geweest met bloed onderzoek,huid monsters,en veel medicijnen maar niks hielp.hij heeft een allergie van een insekt en een graspol en welke kunnen ze niet zeggen

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:58

Soms heel soms renal, kun je het beste niet zoveel doen en juist eens minderen. Dus kijk eens naar het voer. Grond (bodemonderzoek) enz. Dus eens kijken of er daar misschien iets "fout" voor jouw paard bij kan zitten. Juist ZE en ook graspollen zijn erg periodeafhankelijk. Dus zou je paard in de winter daar geen last van kunnen hebben...
Weet niet wat er allemaal al in je paard is gedaan door de DA, maar ben daar zelf erg huiverig voor, om er zomaar wat middelen inwendig op los te laten...

renal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:05

dat vind ik dus ook niks al die medicijnen,maar ik moest ze wel om hulp vragen omdat ik al een kast vol had met shampoos enz en een kapot geschuurde ivanhoe deken en idd onderzoeken op stal en land maar niks te vinden,krijgt na verschillende soorten voer proberen weer een tijdje pavo.en ik heb een eige stal en genoeg lan du kan die het hele jaar opt land,en idd in de winter schuurt hij minder dan nu

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:13

Heb sinds 2dagen de Rambo Sweet Itch Hoody en ik vind het een prachtige deken. Helaas heb ik altijd een deken wat nooit echt lekker ligt en past op mijn mini appaloosa maar deze zit redelijk. Aan de achterbenen is die wat lang maar dat is het model van de deken.
Alleen is die bij de borst wel wat krap. Nu schijnt dit ook vaker voor te komen maar hebben jullie ideeën om het wat breder te maken? Je hebt van Bucas van die borstverlengers maar die passen niet op de Rambo.
Tips? :o

renal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:32

is er dan niemand bekend met efrata producten?
en er positief over?

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:04

Efrata heeft zichzelf niet echt bewezen. Ik heb daar zelden echt positieve reacties op gehoord.

enne misschien dat er bij jullie niet zoveel knutjes zijn, bij ons zijn er mensetende knutten die ook de paarden echt kwellen. Niemand die in de regio loosdrecht, kortenhoef, nederhorst den berg, ankeveen bekend is. Tot de langste dag kunnen we niet eens naar buiten in de schemering. Dan weet ik ook precies hoe mijn paard zich voelt. En dan zijn deze eerdaags weg en dan begint de periode dat de eczeem paarden gek worden van een ander soort knutten met in hun kielzog de muggen en dazen. FIjn die zomer.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:57

Woon op de vlakte Madeliefjes en dat scheelt denk ik heel veel qua knutten en dazen...

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:58

wat bij de 1 voldoende is, werkt bij de ander voor geen meter.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:51

wat ziet shadow er goed uit zeg!!!!

ap nog geen juek,paard van stalgenoot van me dus nog wel.
baal daar wel van, ze heeft deken op,staat nog niet eens in het gras en jeukt zich helemaal suf op stal :+
ben dus dapper aan het smeren om het nog enigsins te beperken,maar vind het wel sneu voor het paard

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:54

@ CS (over de vraag welke paarden schuren en wat voor deken ze op hebben) Mijne schuurt nog niet (klopt heel hard af) en heeft momenteel de eczeemdeken van epplejeck om. Ze staat vandaag even zonder aangezien het hier lekker waait *D

antine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:24

Ik heb net brandnetels uit mijn tuintje geplukt om 'soep' van te koken. Vanaf morgen proberen. Mijn Bolle krijgt al brandnetel via zijn equillin immuno door zijn voer elke dag maar ik wist dus niet dat je het ook als spray kon gebruiken! Is er nog iemand die het al aan het proberen is?

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:31

Ik heb gister de Eldena bodylotion van Aldi binnen gehad! Had hem gister helemaal ingesmeerd en vanmorgen weer. Zijn huid ziet er al zo rustig en zacht uit! Bij mezelf werkt ie ook heel goed, ik heb zelf ook een soort zomereczeem. Krap dan mijn hele benen en armen open..

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:54

MissRoxyy schreef:
Heb sinds 2dagen de Rambo Sweet Itch Hoody en ik vind het een prachtige deken. Helaas heb ik altijd een deken wat nooit echt lekker ligt en past op mijn mini appaloosa maar deze zit redelijk. Aan de achterbenen is die wat lang maar dat is het model van de deken.
Alleen is die bij de borst wel wat krap. Nu schijnt dit ook vaker voor te komen maar hebben jullie ideeën om het wat breder te maken? Je hebt van Bucas van die borstverlengers maar die passen niet op de Rambo.
Tips? :o

Je hebt van Rambo wel borst verbreders dacht ik..? Maar niet voor vliegendekens... Op de website kan ik alleen deze vinden en dat is niet de juiste :?