sow die gaat hard vooruit zeg ! pluim voor je PVD mag gezegd worden heeft en zit nog steeds veel bloed zweet en tranen in, maarrr het loont zich wel want denk dat je daar iets héél moois voor trug zult krijgen van hem
Moniek fijn dat Canjer (en merrie en veulen) bij je op de camping staat. Kan je hem goed in de gaten houden. Ik vind de foto's er ook weer beter uit zien. Hij wordt idd nu echt jaarling. Hij kijkt weer lekker jong en ondeugend uit z'n ogen. Hij oogt ook al weer wat voller, al mag er zeker nog meer bij, maar dat komt vanzelf. Super weer hoor.
Ik heb het al eerder gezegd, maar eventueel kan je op z'n wonden Calendulazalf smeren. Dit beschermt en geneest, maar sluit absoluut niet af. Ik heb op het moment zelf een paard staan met een grote (welliswaar schaafwond) op haar been en ik smeer het iedere dag in met calendulazalf en ik zie het met de dag beter worden. Het werkt tevens tegen littekenweefsel. Deze zalf kan je bij iedere drogist kopen en is van VSM.
Ik geef het zelf ook inwendig om het genezingsproces te versnellen. Dit zijn de bloemetjes van de Goudsbloem die ik gewoon door het voer doe. Dit kan je kopen bij de paardendrogist.
IK wil toch gaan proberen te kijken of Canjer aankomende week eens bekapt kan gaan worden. Zijn voorbenen moeten zowieso kunnen. De beslissing voor zijn achterbenen laat ik dan maar aan de hoefsmid over. Er moet toch iets gaan gebeuren nu..
ja,canjer welcome te the real world!!! waar de gewone dingen die je nooit hebt gekend,zoals eten,liefde,hoefverzorging enzo...deel uit maken van de dagelijkse dingen....en daar hoort ook een hoefsmid bij. ik denk niet dat hij die ooit heeft gezien...
moniek,allereerst, weer superwerk! héérlijke foto's!! ik denk dat het bekappen juist goed voor hem is. dan staat hij weer even wat lekkerder op die arme pootjes van hem. Achter vraag me af of dat haalbaar is, mischien bescherming om doen? maar dat zal de smid het beste weten! ik denk dat canjer er ook wel braaf bij zal zijn,en anders zijn er genoeg oplossingen om hem toch te kunnen bekappen. goed idee dus
Hij is zeker opgeknapt zeg, die wonden op zijn benen zien er nog beroerd uit maar toch zie je wel dat het geneest. Tjee een jaarling dat word een reus later, die lange benen van hem
Hij is er nog niet maar denk wel dat je het ergste hebt gehad Moniek en kan het niet genoeg zeggen je bent een Engeltje.