[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evaeva

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:10

die josefien, komt die ook naar Eindhoven?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:14

zo'n pet met zo'n klep ervoor, voor mensen?
knip 2 gaten er in waar de oren doorheen kunnen en je bent klaar
die klpe houd de directe zonlicht tegen in de ogen van je paard.

josefien zit hier wel op bokt, anders moet je haar even een berichtje sturen

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:15

Voor ik commentaar krijg op de slof:
Zoals jullie kunnen zien hangt deze volledig door, hij staat dus Nooit strak. Hij hangt er aan om geen kopstoot te krijgen. Hij kan nog steeds schudden als hij wil, hij kan zijn hoofd ook nog op een normale hoogte brengen. Ik gebruik hem dus niet voor nageeflijk te rijden of te zorgen dat hij niet meer kan schudden door hem vast te hangen, hij hangt er puur aan dat het paard niet meer zijn hoofd zo abnormaal hoog brengt dat zijn hoofd en het mijne botsen Knipoog
Ik vind imo niet veel mis aan mijn slofgebruik..

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:16

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:19

Dookie schreef:
Zoals jullie kunnen zien hangt deze volledig door, hij staat dus Nooit strak. Hij hangt er aan om geen kopstoot te krijgen. Hij kan nog steeds schudden als hij wil, hij kan zijn hoofd ook nog op een normale hoogte brengen. Ik gebruik hem dus niet voor nageeflijk te rijden of te zorgen dat hij niet meer kan schudden door hem vast te hangen, hij hangt er puur aan dat het paard niet meer zijn hoofd zo abnormaal hoog brengt dat zijn hoofd en het mijne botsen Knipoog

Van mij geen commentaar. Daar doel ik ook op om hem te gebruiken zodat ik ook geen kopstoot krijg. Die van mij gaat eerst diep waardoor ik naar voren ga en dan ineens komt hij omhoog en moet ik als een speer naar achteren gaan zitten. Hoe zit het met het risico van vallen? Als ik er mee ga rijden is het alleen met instructie. (die heb ik 3x per week)

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:20

ellepel schreef:
zo'n pet met zo'n klep ervoor, voor mensen?
knip 2 gaten er in waar de oren doorheen kunnen en je bent klaar
die klpe houd de directe zonlicht tegen in de ogen van je paard.

josefien zit hier wel op bokt, anders moet je haar even een berichtje sturen

Ik zal de pet van mijn vader is proberen. Vind hij vast niet erg Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:21

Dookie schreef:

van mij krijg je geen commentaar hoor,zag al lang dat ie los hing.
was juist eerder geneigd om te vragen waarom je die er dan nog aan had zitten?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:28

Ja ik wil vaak de slof er af laten, en ik doe het ook af en toe. Maar soms zie ik hem dan schudden op weide en denk ik, voor de zekerheid een slof aanhangen maar soms schud hij dan niet bij het rijden. Ik kan niet op voorhand zeggen, vandaag heeft hij ergens last van en gaat hij schudden.

Zo schudde hij heel lichtjes aan de longe deze week en toen ik ging rijden merkte ik niets, fijn nageeflijk en fijn gevoel in mijn hand.

Maar ik begin wat verbanden te leggen met het supplement dat hij bijkrijgt voor zijn lever (dat was ook het enige wat ze vonden in bloedonderzoeken) Hij krijgt maar een paar kuren (heeft er nu drie gehad) en als de periode tussen de kuren lang is (paar maanden) lijkt het alsof hij meer last krijgt. Maar ik weet niet of je hier zo snel resultaat mee ziet, want dan krijgt hij 2 dagen al het supplement en merk ik dat hij niet schud, onrustig is, maar zo vlug zal het toch geen resultaat geven?

evaeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:36

heb josefien gebeld Haha! ben weer helemaal blij, we laten eerst de veearts komen en gaan dan de test doen en kijken wat eruit komt.
Ze blijkt vroeger ook in Waalre te hebben gewoond en mijn vader kent haar nog! Hoe klein kan de wereld zijn.

evaeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:37

Oja, ik ga volgende week een 4 dagen weg wat zouden jullie doen iemand erop laten rijden, stil laten staan of iemand haar laten longeren.

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:43

evaeva schreef:
Oja, ik ga volgende week een 4 dagen weg wat zouden jullie doen iemand erop laten rijden, stil laten staan of iemand haar laten longeren.

De wereld kan inderdaad klein zijn.

Wat mij wel goed lijkt om de vorige eigenaren alvast op de hoogte te stellen.

Ik zou haar niet stil zetten. Dan eerder iemand laten longeren, losgooien ofzo. Rijden zou ik pas doen als de veearts is geweest. Misschien zit er wel een blokkade???

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:44

Ik heb de neiging om is naar de kliniek in Bodegraven te gaan met mijn paard voor het hoofdschudden. Zij hebben een artikel op hun site staan en misschien kunnen hun mij beter helpen???

Ik vind het zo moeilijk...

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:46

Evaeva, ga je het paard houden?
Ik ken iemand met nog een headshaker en start ook wedstrijden (samengesteld, dus dresuur, springen en cross) maar dat paard heeft maar heel weinig een slechte periode om het zo te noemen, met het paard is nog heel gemakkelijk te rijden, vaak doet ze maanden niets.

Ik ben dolgelukkig met mijn paard, ik had hem al 2 jaar voor hij begon te schudden, maar ik ben heel vaak er verdrietig om geweest, teleurgesteld als DA's niets vonden, heb er zelfs ruzie om gehad, ... Ik vind mijn paard echt geweldig maar toen het schudden nog hevig was, was het een moeilijke periode voor mij. Ik zou geen paard meer willen eigenlijk, er is zo weinig over bekend, het kan heel veel oorzaken hebben, je weet niet of je ooit een oplossing vind en hoe het zal evolueren..

evaeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:47

Wat kunnen ze daar voor je paard betekenen?
Ja het is geen simpele ziekte, dat heb ik wel gezien.
Zelf ben ik ook al van mijn geboorte een allergie kindje dus weet wel ong. hoe het werkt.

evaeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:49

Ja ik ga haar gewoon houden, ik kan haar niet weg doen ze heeft een gouden karakter en ik weet hoe het is om allergieen te hebben en van dokter naar dokter te gaan om te kijken wat helpt. Ik heb zoiets mijn ouders hebben mij ook niet weg gedaan en dat ga ik dus ook niet doen. Wie weet waar ze dan terecht gaat komen en dat heeft ze niet verdient.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:53

Wil toch even advocaat van de duivel spelen hoor.
De kans dat jij een 100% gezond paard terugkrijgt is erg klein.
HS is gewoon een aandoening waarvan er maar een heel klein percentage geneest.

Ik heb zojuist een paardje verkocht die aan stress HS leed. Dus van trainen en wedstrijden kreeg hij stress en ging hij schudden. Voordat ik daar achter was, was ik maanden verder, vele therapeuten en grote geldbedragen verder.
Op zich niks mis mee, ik had het paardje vanaf dat hij 1,5 jaar oud was en je wilt tenslotte er alles aan doen om te kijken of hij te genezen was.
Hij was enorm opgeknapt en niet meer gezonder te krijgen als dat hij nu was. Toch bleef hij schudden.
Omdat ik fanatiek wedstrijd/trainings amazone ben en een buitenritje per week leuk vind maar dat mijn passie daar echt niet ligt, bleken wij uiteindelijk niet meer voor elkaar geschikt te zijn.
Nu staat hij bij superlieve mensen die alleen zo vanuit hun huis lekkere buitenritten met hem maken en hij is happy.

Wat ik eigenlijk zeggen wil; je zit nu nog op een punt om de koop ongedaan te maken, het klinkt misschien hard maar als jij naar Deurne moet met dit paard dan is de kans dat je de oorzaak vind binnen één of twee weken zo goed als nihiel.

Ik wil je echt op je hart drukken dat je je heel goed moet realiseren dat HS een ernstige aandoening is die heel veel geduld en begrip van de ruiter vergt.
Voor recreatief gebruik (met de instelling "vandaag is mijn paard niet ok, dus ik rijd maar niet") is het best te doen maar voor een wedstrijdpaard is er nauwelijks hoop.
Je kunt je paard er niet "doorheen rijden" of het negeren. Genezing is een lange weg (heel weinig uitzonderignen daargelaten) en in de meeste gevallen is het niet eens te genezen, hooguit te verlichten.

Mijn advies; geeft dit paard terug aan de verkoper, het is een verborgen gebrek.
Veel sterkte...

evaeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:58

het is zo dat we een jaar hebben dat we haar terug kunnen brengen zonder dat er kosten aan verbonden zitten en krijgen we dezelfde prijs ervoor terug. Ik wil nu toch eerst de test gaan doen en kijken of ik verbetering zie. Werkt dit echt niet dan kan ik haar nog altijd terugbrengen.

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:06

Ik kan me er niet bij neerleggen. Het maakt me onrustig. Ik wil blijven zoeken naar een oplossing. Ik zou hem nooit wegdoen maar ik heb wel heel veel pijn als ik hem zie schudden.

Vera kan ik begrijpen maar evaeva ook. Ik heb er zelf ooit voor gekozen om mijn vorige paard terug te geven aan de vorige eigenaar. Ik had hem 4 weken en bij keuring bleek er een gat in zijn pees te zitten. Toen was ik nog niet zo aan hem gehecht. Na een half jaar wordt dit heel moeilijk. Het ligt er natuurlijk aan wat voor persoon je bent. Ik zie ook mensen die hun paard makkelijk inruilen zonder enige emotie.

evaeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:10

ik vind het ook heel erg moeilijk maar het is een goed paard en ik weet dat ze veel potentie heeft, dus ik het graag proberen. Terugbrengen kan altijd nog.
wat ik lees op internet is loopt zo uit elkaar, sommige kunnen goed rijden en rijden op hoog niveau wedstrijden maar er zijn er ook die er niks meer mee kunnen en met hun handen in het haar zitten.
Op dit moment neem ik de uitdaging aan en hoop ik maar dat ik bij de eerste groep hoor.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:23

Ik ga toch ook met Vera mee. Het is als baas mentaal zwaar om je paard zo te zien. Je weet niet na een tijd niet meer wat je er nog aan kan doen.

Ik snap heel goed wat je bedoelt hoor evaeva, maar nu heb je nog eigenlijk de keuze, binnenkort wordt die keuze al heel moeilijk als het blijkt dat je paard niet voldoet voor bv deurne. Ik hoop dat je dan ergens een contract hebt ook waar het instaat dat je ze mag terugbrengen en je hetzelfde bedrag terug krijgt, anders ga je denk ik nergens staan en zou de verkoper kunnen zeggen dat het paard nog niets had toen hij het verkocht.

Er zullen nog zoveel paarden zijn met een fijn karakter en pontentie.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:02

chantal001 schreef:
Dan moet ze Josefien inschakelen. Ik zit daar ook nog wel eens aan te denken om te doen omdat het bloedonderzoek maar beperkt was. Niet alle grassen en bomen konden ze onderzoeken.

Een bloedonderzoek wijst weinig tot niets uit! Om te bepalen waar de allergie vandaan komt is het beter om het via de holistische wijze te doen! Bij Erik Laarakker bijv.!!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:11

@Eva; ik zou dit paard zeker niet kopen! Deurne is een zware opleiding, niet alleen voor jou maar zeker ook voor je paard! Daar past een hoofdschudder zeker niet thuis!

Hier dan even een gewetensvraag van mijn kant!

Ik zou wel eens van jullie willen weten waarom jullie gaan rijden als je paard schudt? Het paard vind het niet fijn, jij vind het niet fijn dus waarom dan niet wachten op een gunstige dag dat je paard misschien niet schudt of minder??

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:19

singasong schreef:
@Eva; ik zou dit paard zeker niet kopen! Deurne is een zware opleiding, niet alleen voor jou maar zeker ook voor je paard! Daar past een hoofdschudder zeker niet thuis!

Hier dan even een gewetensvraag van mijn kant!

Ik zou wel eens van jullie willen weten waarom jullie gaan rijden als je paard schudt? Het paard vind het niet fijn, jij vind het niet fijn dus waarom dan niet wachten op een gunstige dag dat je paard misschien niet schudt of minder??

Dit zou voor mij betekenen als ik geen binnenbak had dat ik nooit zou kunnen rijden met hem.

Nu kies ik de binnenbak en dat gaat tot nu toe goed. Als ik hem niet meer kan berijden dan gaat hij kapot. Hij moet en wil werken. Hij kwijnt echt weg als ik niet rij.
Laatst bijgewerkt door chantal001 op 31-05-07 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:25

singasong schreef:
chantal001 schreef:
Dan moet ze Josefien inschakelen. Ik zit daar ook nog wel eens aan te denken om te doen omdat het bloedonderzoek maar beperkt was. Niet alle grassen en bomen konden ze onderzoeken.

Een bloedonderzoek wijst weinig tot niets uit! Om te bepalen waar de allergie vandaan komt is het beter om het via de holistische wijze te doen! Bij Erik Laarakker bijv.!!

Bij mij kwam uit het bloedonderzoek bij een laboratorium dat mijn paard een allergie had voor 8 grassoorten. Ze hebben hem geprobeerd immuum te krijgen voor die soorten maar dat heeft helaas niet gewerkt. Volgens de veearts werkte het bij 2 op de 10 paarden.

Laarakker zei bij mijn paard dat hij een voorhoofdsholte ontsteking had. Middelen gekregen, 2 maanden verder maar geen verbetering. Laarakker bleef het volhouden terwijl de veearts niets kon vinden. Ik betaalde me scheel. Als ik verbetering had gezien was ik zeker bij Laarakker gebleven maar nu niet meer. Ik moet wel zeggen dat mijn paard daar altijd mega ontspannen was. De een gelooft er in maar ik nu niet meer.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:40

chantal001 schreef:
<<knip>>
Laarakker zei bij mijn paard dat hij een voorhoofdsholte ontsteking had. Middelen gekregen, 2 maanden verder maar geen verbetering. Laarakker bleef het volhouden terwijl de veearts niets kon vinden. Ik betaalde me scheel. Als ik verbetering had gezien was ik zeker bij Laarakker gebleven maar nu niet meer. Ik moet wel zeggen dat mijn paard daar altijd mega ontspannen was. De een gelooft er in maar ik nu niet meer.

2 Maanden???? het lijkt me dat je na zo'n korte tijd nog een verbetering kunt zien! Was dat het enige wat er uit kwam? Of is hij niet verder gegaan dan z'n hoofd? En was die onsteking na 2 mnd. wel of niet weg volgens Laarakker?

Een holistische (homeopatische) behandeling werkt niet na een kuur of een paar weken medicijnen. Dit moet vaak slijten omdat de oorzaak er al heel lang zit. De symptomen houden vaak nog veel langer aan.