ellepel schreef:mooi hoor.
wat andere omgeving soms kan doen he.
heb je enig idee wat het dan nou geweest is in de omgeving wat dan deed jeuken?
Niet echt om eerlijk te zijn.
- De wei waar ze nu staat, is wel lekker open en winderig dus misschien heeft het daarmee te maken.
- Op de vorige stal stond ze naast een paard dat er qua huid vorig jaar nog erger dan de mijne uitzag, en amper tot niet verzorgd werd. Daar heb ik wel altijd vraagtekens bij gehad, of de mijne misschien wat mankeerde door dat andere paard.
- En, op de vorige stal hadden we ook veel meer last van duiven, die nestjes probeerden te bouwen in de stallen. Regelmatig vogelpoep op mijn paard gevonden. Dat is hier niet het geval. Geen idee of en welke ziektes die beesten kunnen overdragen op paarden, maar dat element valt hier dus volledig weg.
Het kan dus vanalles zijn. Wat het ook is, ik ben blij dat ze weer lekker in haar vel zit!
Ze lag echt helemaal open (gezicht, oren, nek, borst, staart), manen en maantop en staart waren gesneuveld, ze had altijd jeuk en een minder opgewekt humeur, ze blonk ook niet meer, ... Ondertussen is haar vacht volledig hersteld en groeien de manen, maantop en staart heel mooi bij.
Ik heb haar vorig jaar ergens in mei in een eczeemdeken gestoken, te laat natuurlijk. Ze heeft tot een maand of 2 geleden in de dekens moeten blijven staan daardoor, omdat haar wintervacht niet echt wilde groeien. Van het eczeemdeken naar een regendeken moeten overgaan. Op deze stal staat ze, in tegenstelling tot de vorige stal, 24/7 buiten, misschien heeft dat er ook mee te maken.
Hopelijk moet ze nu nooit meer in de dekens, ik zie haar liever in haar blootje
Voorlopig gaat het alvast super!