Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 17:15

Mijn ouders zijn beide aan de bot. Sokken, elleboog beschermers.
Mijn pa is normaal niet zo van maar die is erg blij met z’n sokken. Hij heeft versleten voeten. Mij ma heeft een elleboogbeschermer. Die geeft aan dat het fijn draagt maar niet warm wordt ondanks dat het dat wel moet die maar die heeft het altijd koud dus wellicht gewoon te slechte doorbloeding. Zo kan een paard het natuurlijk ook ervaren vandaar dat ik het hier deel

frutsels

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 17:03

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 19:32

Op alles? Want bij de sale staat niet heel veel.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 19:37

Horze.nl heeft ook 20% + gratis verzenden op BoT, net voor mijzelf en mijn oudste hond wat dingen besteld.

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 15:09

Ja het is op alles en het hele weekend nog

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:36

Heeft iemand hier een Fedimax ceramic deken op een wat breder paard of bredere pony? Model Haflinger/ tinker bijvoorbeeld? Ben benieuwd of de dekens goed passen bij dit type paard.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:17

Ik heb al een tijdje de Back on track. Sinds een week de recuptex en sinds vandaag de ionic fleece. Ik ben benieuwd! Tot nu toe het meest tevreden over de recuptex. Wissel ze af bij mijn 3 paarden.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:50

Wij hebben ook 2 recuptexdekens en we zijn er echt heel tevreden over :j. Superfijn ook dat ze te gebruiken zijn bij drachtige merries. Een van onze drachtige merries heeft problemen met de lymfebanen in de rug, dat kan vanwege de dracht nu niet behandeld worden maar ze heeft echt duidelijk baat bij de recuptex.

We hebben ook een BOT-fleecedeken, deze gebuiken we na het werk bij onze oudere, niet drachtige dame. Ze staat daarnaast de rest vd dag onder de recuptex momenteel. Ook zij heeft er baat bij, maar bij de andere merrie merk ik meer verschil.

Zelf hebben we sinds gisteren een BOT-topmatras, ik ben erg benieuwd of ik daar profijt van ga hebben (ik heb veel gewrichts/spierklachten door mijn ziekte).

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:03

Heeft iemand een tip? Mijn mesh deken trekt helaas wat naar achter en zag van de week dat der schoft haren iets beschadigd waren. Heb m af gedaan voor het geval ze witte haren gaat krijgen. Zit al een gladde boven deken overheen

Of gewoon meer antiklit? Ze ‘moet’ m eigenlijk wel dragen want merk verschil

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:12

mijn rambo ionic is onderweg. mooi op tijd voor het sinterklaasfeest :-)

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:38

Heb afgelopen zondag ook een recuptex deken besteld bij Divoza, hopelijk komt hij deze week nog binnen en past ze hem (maat was beetje een gok, winterdeken van Bucas is 195 maar heb ook een cooler in 185) 195 was niet meer op voorraad en verwachtte leverdatum was pas in maart, 183 hadden ze nog wel. Dus we gaan het maar gokken :))

Ben heel benieuwd, mijn merrie is erg gespannen met opzadelen en opstappen en zet zich erg vast in de lendenen. Ik hoop dat het haar gaat helpen :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:47

Ik had toch een nieuwe fleece deken gekregen ivm de pluizen? Nouja de nieuwe heeft het ook al weer. Ik snap er echt niks van. Katoenen hoeslaken en katoenen shirtje eronder. Hoe kan het toch dat de hele deken van boven tot onder weer onder de harde pluizen zit :( moet ik maar weer met de pluisjesdief aan de gang...

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:59

Heeft iemand ervaring met fir tech? Ik kwam het net tegen op fb. Ik kende het niet.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:21

No_No schreef:
Heeft iemand ervaring met fir tech? Ik kwam het net tegen op fb. Ik kende het niet.

Lijkt echt op bot. Ken t ook niet

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:36

Ziolette schreef:
Wij hebben ook 2 recuptexdekens en we zijn er echt heel tevreden over :j. Superfijn ook dat ze te gebruiken zijn bij drachtige merries. Een van onze drachtige merries heeft problemen met de lymfebanen in de rug, dat kan vanwege de dracht nu niet behandeld worden maar ze heeft echt duidelijk baat bij de recuptex.

Welke behandeling is niet toegestaan tijdens de dracht? Mijn merrie is tijdens haar dracht 2x behandeld door een DA die ook chiropractor is. Volgens haar geen enkel probleem, juist alleen maar beter omdat dracht fysiek zwaar is en hoe beter ze in hun vel zitten, hoe beter de dracht gaat. Daarbij heeft mijn merrie ook hele periodes (wekenlang achtereen) met back on track springschoenen gestaan. Ook het dekje heb ik gewoon gebruikt tijdens de dracht. Veulen lijkt desondanks helemaal heel en compleet :D

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 20:57

Mette schreef:
daarbij heeft mijn merrie ook hele periodes (wekenlang achtereen) met back on track springschoenen gestaan. Ook het dekje heb ik gewoon gebruikt tijdens de dracht. Veulen lijkt desondanks helemaal heel en compleet :D

Staat in hun disclaimer. Niet voor "bezwangerden". Het is een waarschuwing, niet dat als je het wel gebruikt je ervan uit kunt gaan dat het mis gaat met merrie en/of veulen. Maar meer uit voorzorg dat je hun er niet voor aansprakelijk kunt stellen als het toch mis gaat.

"Not to be used if becoming pregnant or pregnant".

Zie ook hier voor meer achtergrond over deze claim: (Engelstalig)
[url]https://www.chronofhorse.com/forum/forum/discussion-forums/off-course/75244-don-t-use-back-on-track-products-while-pregnant
[/url]

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:59

pluisje88 schreef:
Ik had toch een nieuwe fleece deken gekregen ivm de pluizen? Nouja de nieuwe heeft het ook al weer. Ik snap er echt niks van. Katoenen hoeslaken en katoenen shirtje eronder. Hoe kan het toch dat de hele deken van boven tot onder weer onder de harde pluizen zit :( moet ik maar weer met de pluisjesdief aan de gang...

Zou het juist niet ontstaan door de wrijving van het hoeslaken?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:02

Back on tack mag niet bij dracht ivm de infraroodwerking (zwangere vrouwen wordt ook afgeraden in de infraroodsauna te gaan ivm de dieptewerking). Nu til ik er zelf ook niet te zwaar aan bij gebruik van beenkappen of hals/schouderspullen, maar ik zet ze niet onder de dekens.

Onze merrie mag nu geen lymfedrainage vd rug hebben en geen manueel therapie vh SI-gedeelte (van de eerste wordt ze ook koliekerig, we nemen geen risico). Ik heb de afgelopen 15 jaar overigens 3 verschillende osteo's (die ook allen DA waren) bij onze paarden gehad en die waren extra voorzichtig met behandelen van drachtige merries. Sowieso behandelden ze niet voor 3 mnd en niet na 8 mnd en als ze tussendoor behandelden (op risico van ons) deden ze geen behandelingen van bekken/SI gedeelte.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:53

Rivano, mijn vraag ging niet zo zeer over het al dan niet gebruiken van Back on Track tijdens de dracht, maar meer waarom die lymfebanen niet behandeld mogen worden. Ik dacht dat ze een andere behandeling bedoelde dan Back on Track.

En ja ik was zeker op de hoogte van hun advies, ik heb daar ook contact over gehad met Back on Track. Ze weten niet wat het doet, en ze kunnen het niet onderzoeken omdat onderzoek niet ethisch te verantwoorden is. Dat was het antwoord dat ik kreeg. Dus in het kader van voorzorgsmaatregelen mocht het niet gebruikt worden. Mijn dierenarts vond het gebruik van beenbeschermers/springschoenen en kortere tijd een dekje (max een uur lag hij erop) echt geen probleem. Een deken 24/7 op heeft zij ook niet gehad nee. Maar het is natuurlijk een afweging die ieder voor zich moet maken :)

Ziolette; mijn merrie is zowel in de eerste 3 maand, als in de laatste 1,5 maand behandeld, ook in het bekken gebied. Uiteraard in goed overleg maar zij vond het geen reden om niet te doen. Mijn merrie was er ook erg blij mee, zeker in de laatste 1,5 maand. Maar ik begrijp helemaal dat je geen risico wilt nemen! Ook hier weer hetzelfde denk ik als bij Back on Track. Je gaat hier niet zomaar onderzoek naar doen, want je krijgt dat qua ethiek ook lastig door een onderzoekscommissie heen :D

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:52

Ja dat is niet even uitgebreid te testen :D.

Ik ben trouwens erg enthousiast over ons topmatras van BOT en dat al na 3 dagen. Overigens niet opgebouwd :o , eerste nacht was even wennen (ik had ook nog aardig koorts dus dat was zo niet slim :o ), maar ik merk van de andere 2 nachten echt al verschil. Ik had al weken last van nek/schouder en ik voel ze nu amper *D . Het matras is met deze temperaturen ook heerlijk warm maar niet te.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:01

PanamaD schreef:
No_No schreef:

Lijkt echt op bot. Ken t ook niet

En goedkoper denk ik :D
Ik ben alleen erg benieuwd of de werking en de levensduur gelijk zullen zijn.

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:30

Recuptex deken is binnen, maat is goed. Moet wel zeggen, vind hem (nog?) niet heel mooi aansluiten op haar rug, maar verwacht dat dit ook komt omdat het 'recuptex' gedeelte nog beetje stug voelt. Wordt dit nog beter? :)

Gister even 2 uurtjes opgehad, en moet toegeven het wordt wel lekker warm. Heb gister enkel gestapt dus nog niet echt gevoel gezien/gevoeld (ze is herstellende van een peesblessure). Ze stond op de poetsplaats wel heerlijk te chillen, is lange tijd geleden dat ik dat bij haar gezien heb :) Ga er vanavond op, 2 minuten draven is nog wel erg weinig om echt verschil te voelen maar ben wel heel benieuwd.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:12

Dat wordt zeker beter! Bij mij liep het ook eerst niet soepel over de rug. Stond recht omhoog naar achter? Was na 2 keer dragen wel echt weg.

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:38

Dat idee had ik al, gelukkig :)
Gebruiken jullie hem ook als onderdeken? Hoe hebben jullie het qua opbouwen gedaan?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:24

Ik zit te twijfelen of ik een onderdeken aanschaf voor Rose of de 250 grams van fedimax. Ze heeft momenteel 200 gram op en ze is niet geschoren. Heb niet het idee dat ze heel warm is onder de deken. Maar ik vraag me af of 250 + warmtewerking niet te warm wordt voor haar.
Is een zweetdeken van fedimax af te wisselen als onderdeken?

Las net ook iemand die een matras had aangeschaft... ik ga daar ook eens naar kijken. Gister en vannacht ook weer hele pijnlijke stijve nek, dat ik er niet eens van kan slapen, dus als dat te verhelpen is met een matras of een ander bot product zou dat wel ideaal zijn.