Lous schreef:Zuid-Holland is nog helemaal niks officieels over gemeld. Dus paniekzaaierij om niks.
Vrij kort door de bocht na de berichten van bokkers uit eerste hand vind je niet?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kelz schreef:ivy_power89 schreef:maakt het verder uit, waar het eventueel besmet is?
Het algemene advies is thuis blijven, en niet onnodig op andere stallen komen.....
Gelderland en zuidholland, dat is een verschil van de ene kant naar het andere kant....
Dan is het probleem toch wel heel groot!
Gelderland zijn 3 bevestigte stallen.. de stal in zuid-holland is naar mijn weten nog niet bevestigt!
Lous schreef:Zuid-Holland is nog helemaal niks officieels over gemeld. Dus paniekzaaierij om niks.
kelz schreef:Lous schreef:Zuid-Holland is nog helemaal niks officieels over gemeld. Dus paniekzaaierij om niks.
idd eerst even ""rustig" afwachten nog.
Niobe schreef:PhiaBink schreef:Hoe wordt een virus verspreid? Door paarden van de ene stal naar de andere stal verplaatsen. Dus...... blijf thuis, ga niet het terrein af. Wil je toch op wedstrijd en je komt met een portie virus thuis, dan zullen je mede stal genoten je erg dankbaar zijn. Ik denk dat ze medische kosten op jou kan verhalen. Leuk he strikjes verzamelenZo belangrijk!
Stel je voor dat je een strikje te kort komt!
Blijf thuis!
Dat is wel heel kort door de bocht... Het wordt niet alleen verspreid door simpelweg een paard naar een andere stal te verplaatsen.
Quote van bokt wiki:Citaat:Het virus kan slechts over korte afstand door de lucht spreiden, dit in tegenstelling tot het griepvirus. Het kan wel overgedragen worden door de mens of materiaal (staldeur, stro).
Dus het kan ook van paard op mens op paard verspreid worden.
Dus voordat je wedstrijdruiters gaat veroordelen, lees even verder.
_Memphis_ schreef:Daar komt ook nog eens bij, dat heel veel clubleden thuis een bak hebben en hier nooit komen. En er alleen recreatieruitertjes rijden die nergens komen..
Pff wat is dit toch vreselijk allemaal, voor alle besmette stallen.
Sjolvir schreef:Bellarose, snert dat ze geen idee hebben waar de besmetting vandaan komt.
Dat is toch wel iets wat ze meteen uit moeten zoeken.
En niet alleen de paarden contacten,
maar ook de mensen naar andere paarden en vervolgens weer bij jullie op stal contacten.
Maar neem aan dat daar al met man en macht over wordt nagedacht.
Zinzi_jewel schreef:_Memphis_ schreef:Daar komt ook nog eens bij, dat heel veel clubleden thuis een bak hebben en hier nooit komen. En er alleen recreatieruitertjes rijden die nergens komen..
Pff wat is dit toch vreselijk allemaal, voor alle besmette stallen.
recreatieruiterTJES , klinkt niet erg aardig Memphis ...
Ik zie ook niet in waarom jij zonodig in die binnenbak moet rijden !
Laat je paard langer buiten staan dagelijks en minder krachtvoer erin !!
Longeer,desnoods in je wei ...
Ik zou 0,0 risico nemen ..