Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AnneOmie schreef:Bedankt voor de link Steenbok! Ik schrik toch wel van het nog best hoge suiker/zetmeel gehalte van de Havens Cool mix t.o.p. Marstall Vito! Heb gisteren 2 zakken Vito besteld, ben erg benieuwd hoe hij het daarop gaat doen. Omar is al aan de slanke kant dus wil niet dat hij nog meer gaat afvallen. Hij staat op droog hooi (kleine baaltjes) omdat hij binnen 2 dagen ziek wordt van droge voordroog kuil. Hij is dan meteen spierbevangen.
Zit met smart op de bloed uitslagen te wachten. Is het trouwens een normaal bedrag 255 euro voor equine (ofzo) algeheel bloedonderzoek + Insuline + schilklierfunctie? Ik schrok er wel beetje van zeg.
steenbok1980 schreef:Tooske: ik heb toch even verder gekeken naar de bi-ron muesli. Maar daar zit toch ook aardig wat suiker/ zetmeel in. En naar ik begrijp geen toegevoegde vitaminen, krijg je dan geen tekorten?
Maar als je paardje het er nu zo goed op doet, ook zonder de GB, dan zal het voor haar wel oke zijn.
AnneOmie schreef:Hoe lang duurde het ongeveer voor jullie de bloeduitslagen hadden. Bloed is eergisteren geprikt, maar nog niets gehoord... ja ik weet het ben erg ongeduldig
Tooske schreef:En word toch echt aangeraden vanuit Laarakker voor insuline resistente paarden dus het zal toch wel goed zijn.
Mandyke schreef:Laarakker heeft mij nooit aangeraden om een muesli van bio-ron te gaan voeren, wel is er gezegd dat het mogelijk is dat ik ruwe spelt kan voeren omdat vele diabetici daar goed op reageren. Hij haalde voor de spelt wel bio-ron aan omdat hij er zeker van is dat hier geen onnodige ballast stoffen aan worden toegevoegd.
Verder heb ik nog andere voeders laten checken bij mijn IR merrie en de Marstall Vito kon ik haar ook prima voeren.