[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:55

het enige wat ik raar vind is dat het een wondzalf is en verder niks.
'je moet de aangedane huid behandelen,maar wat als je paard echt flink onder de plekken zit?
dan word het een duur verhaaltje.

maar wie weet werkt het heel goed en hoef je dan zo'n plek maar 1x te behandelen?

_CS_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:08

Ik vind het maar heerlijk zo :D
Hoef me nergens druk om te maken, heb zelfs niet eens het gevoel dat het zomer is.
Eerder altijd druk me pony, altijd, zelfs in gedachten, en nu, heerlijk rustig.

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:03

_CS_ schreef:
Ik vind het maar heerlijk zo :D
Hoef me nergens druk om te maken, heb zelfs niet eens het gevoel dat het zomer is.
Eerder altijd druk me pony, altijd, zelfs in gedachten, en nu, heerlijk rustig.

Heb niet terug gelezen, maar wat heb je gedaan dan?
Pony verkocht? ;) :P

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:13

Danzas schreef:
Ja misschien wel, wilde even weten of iemand het geprobeerd had..

yvonnedv schreef:
Ik sprak gisteren bij ons op de ponyclub de dierenarts (is voorzitter en heeft zelf een pony met SME) en die hebben besloten om de tubbetjes phytotreat ook los te gaan verkopen zodat mensen het uit kunnen proberen. Zelf s hij er erg possitief over.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:41

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:46

_CS_ schreef:
Ik zou graag willen weten van wie de paarden nu toch schuren.
En welke deken dragen ze?

Itch Off Deken. Voorste plukje manen schuurt ze, dr hoofd en uier n beetje...
Ga haar morgen van het gras halen, kijken of dat scheelt! Ze staat al heel kaal maar toch..

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:15

gillian schreef:
zweetvos schreef:
Pas de uierflap die bij Atorka te koop is alleen aan de Boett of ook aan een andere deken?

Past ook op andere dekens. Soms moet je even creatief zijn.
Je moet sowieso de uierflap vaststikken aan de buikflap.

Hmm die uierflap moet je dus sowieso vaststikken? Ook op de Boett?
Ze schuurt nog niet heel erg bij dr uier maar wel wat plekjes.. niet zo rustig als de rest van dr buik sinds de deken..

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:20

Indra schreef:
Jamilla haar deken ligt in stukken, boven de schouder heeft ze vreemde warme plekken. (Allergie?) Niet geschuurd...

Wat voor plekken heeft ze op dr schouder? Is t ook kaal van de deken die n beetje schuurt?
Mijn pony krijgt daar nl echt schuurplekken van en heeft nu ook n beetje n bult en het was wat warm..

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:22

Idd, ook aan de Boett.
Ik moet zeggen dat het bij mijn paard heel goed werkt!! Geen kale plekken bij de navel, geen korstjes op de uier.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 08:08

zweetvos schreef:
Indra schreef:
Jamilla haar deken ligt in stukken, boven de schouder heeft ze vreemde warme plekken. (Allergie?) Niet geschuurd...

Wat voor plekken heeft ze op dr schouder? Is t ook kaal van de deken die n beetje schuurt?
Mijn pony krijgt daar nl echt schuurplekken van en heeft nu ook n beetje n bult en het was wat warm..

Is dat niet een ingegroeide haar ofzo, die nu ontstoken raakt? Dat heb ik met mijn paard dus wel eens gehad, echt voor op de schouder, in het deken-schuur-plekje zeg maar. Eerst een klein bultje en toen werd hij toch best wel groot en warm. Flink knijpen, toen barstte hij open... ik denk dus dat het een haar was, die niet goed naar buiten kon groeien oid.. maar ook nooit weer last gehad daarna...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 08:29

hey wauw die buikdeken is super!
Die ga ik maar eens bestellen, zit exact over de plekken heen waar Wisse jeuk heeft!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 08:40

heb je nu geen deken met buikflap dan?

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:37

Ik vind die buikdeken er ook goed uit zien hoor!
Pony heeft nu wel een deken met buikflap maar zij schuurt voornamelijk dr buik (en hoofd).
Dus dit is best een mooie oplossing! Ziet er alleen niet uit :P.

Vooral met rijden zou de buik zo mooi bedekt kunnen worden. Alle rij/vliegendekens zitten toch maar los bij de buik en zijn vaak te kort..

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:02

Die buik deken ziet er inderdaad goed uit. Zou handig kunnen zijn mocht mijn merrie toch nog gaan schuren bij de navel.
Er is ook 1 die alleen de buik beschermd en niet tussen de voorbenen ook:
Afbeelding

Gister had ze een klein beetje geschuurd aan de staart. De hengstigheid komt niet echt door deze keer en dus werkt dat gelijk in op de jeuk..
Ik heb nu ook nog de haf van een stalgenootje erbij. Die is een weekje op vakantie. Hij heeft ook ZE. Wat ik bij hem dus wel erg "viezig" vindt, is dat ze de manen onder de deken los laat, daardoor wordt het een hele vieze kleffige boel.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:22

Ik heb een deken van equitheme. Tot nu toe gaat het super en heeft ze nog niet geschuurd, alleen bij haar oren en dr voorpluk begint het nu toch wel te komen. (die deken bedekt dat natuurlijk niet) Ik wil dr liever niet met zo'n hele kap opzetten, zijn er misschien stukken te koop die alleen dr oren en voorpluk bedekt? Ben ze namelijk nog niet tegengekomen!

renal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:27

ik had een ivanhoe deken voor mijn fries maar had nog veel jeuk
en schuurde de deken binnen een dag kapot.gebruik nu dode zee producten en het gaat stukken beter.en dat zonder deken dat is toch ook veel te warm.ga naar www.huppa.nl en bestel een zomer eczeem pakket.
Laatst bijgewerkt door renal op 03-06-10 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:29

ik wil juist die met tussen de voorbenen erbij, omdat Wisse daar ook wat gevoelig is.

De Pagony buikflap zit wat te ver naar achteren en draagt hij nu met dit mooie weer niet, die krijgt hij volgende week wel weer om.
De Agradi die hij nu omheeft heeft een klein buikflapje en die zit heel erg ver naar achteren.
Een combi met die buikdeken zou het geheel wel afmaken en kan zowel onder de Pagony als de Agradi.
Ben benieuwd of de andere buikflappen dan achterwege kunnen blijven, blijft een deken goed liggen dan?
Liefst wel de buikdeken onder de andere deken, anders ziet het er niet uit naturlijk ;)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:33

renal schreef:
ik had een ivanhoe deken voor mijn fries maar had nog veel jeuk
en schuurde de deken binnen een dag kapot.gebruik nu dode zee producten en het gaat stukken beter.en dat zonder deken dat is toch ook veel te warm

Als de jeuk minder is dan zou ik toch nog een keer een deken proberen. De jeuk wordt vaak met deken toch echt een heel stuk minder.
Bij Ooteman zijn de eczeemdekens van hun eigen merk in de aanbieding.

Bij dat buikdeken, er loopt toch ook gaas tussen de achterbenen door? Hoe zit dat dan bij ruinen ivm plassen?

renal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:40

het lijkt mij toch niet zo lekker wat op je rug in de warmte.met die dode zee producten kan ook mijn fries buiten zonder wat op zn rug te hebbe.geweldig toch

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:00

opisop_shop schreef:
ik wil juist die met tussen de voorbenen erbij, omdat Wisse daar ook wat gevoelig is.

De Pagony buikflap zit wat te ver naar achteren en draagt hij nu met dit mooie weer niet, die krijgt hij volgende week wel weer om.
De Agradi die hij nu omheeft heeft een klein buikflapje en die zit heel erg ver naar achteren.
Een combi met die buikdeken zou het geheel wel afmaken en kan zowel onder de Pagony als de Agradi.
Ben benieuwd of de andere buikflappen dan achterwege kunnen blijven, blijft een deken goed liggen dan?
Liefst wel de buikdeken onder de andere deken, anders ziet het er niet uit naturlijk ;)

wat voor deken heeft hij nu op dan?
is dat wel een eczeemdeken?
kun je die buikflap niet verder naar voren zetten dan?(gespjes tussen de voorbenen strakker doen)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:03

renal schreef:
het lijkt mij toch niet zo lekker wat op je rug in de warmte.met die dode zee producten kan ook mijn fries buiten zonder wat op zn rug te hebbe.geweldig toch

een fries met een witte eczeemdeken op heeft het anders niet zo warm hoor ;)
nee flauw,maar als dat werkt bij jouw dier dan is dat fijn :D

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:07

ellepel schreef:
Afbeelding

ik zag ze net staan op commercieel
[EA-CO] Cashel Crusader Fly Masks, Sheet, Leg Guards etc.

toh wel handig

Ohhhh!!!! Daar was ik al zo lang naar op zoek!!! Ik had t wel gevonden (de belly dickie) maar die is alleen verkrijgbaar in Amerika en dat zag ik niet zo zitten met verschepen enzo. Pfff... Ik word hier echt wel heel blij van. Mijn paard ook denk ik. Ze schuurt alleen haar buik en verder niets en zat al te denken hoe ik de eczeemdeken kon verknippen zodat ze niet zo ingepakt staat maar durfde het niet aan (ivm schuren en verkeerde drukverdeling) ik ga deze direct bestellen.
Wat goed dat je dit geplaatst hebt! Echt top!! :)

Paard gaat wel ontzettend voor joker lopen want ik doe er dan geen andere deken overheen maar ach.... als het werkt heeft ze dat er vast wel voor over!!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:11

Hier (hand heel hard vasthouden!) nog geen jeuk. Zyta staat op een zandpaddock met een eczeemdeken op en als ze het te warm heeft kan ze in de stal de schaduw opzoeken. Ze staat op een dieet van 4 schelletjes hooi per dag.

Is er iets dat ik haar nog kan bijgeven van kruiden of vitamines? Ik vind hooi alleen zo weinig voedzaam precies...

renal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:12

als je ten einde raad bent moet je wat proberen.heb een hele kast met shampoos en lotions.de veeats wist het niet meer.en een kapotte eczeem deken.hij zat op zn knieen te schuren.met dit pakket voor een heel seizoen gaat het goed.raad iedereen aan om te proberen als je het echt niet meer weet

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:15

Hallo allemaal,
Ik kom ook eens binnen vallen in dit topic. Ben zelf niet bijzonder actief op bokt, maar vaak een stille meelezer.
Heb zelf een probleempje met mijn eczeempony, maar wie weet weten jullie raad.

Mijn pony heeft ook eczeem en schuurt nu weer best flink haar manen, vooral het bovenste deel net achter de oren. Verder merk ik dat ze echt bijzonder gevoelig is op haar hele manenkam. Ik wil haar daarom eens wassen met een shampoo wat de jeuk verzacht.
Wat zouden jullie mij adviseren en waarom?