[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frisiangirl

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:13

Zo, heb de beentjes even op de foto gezet. Heb in de Fryso gelezen dat je de benen met soda moet wassen en af en toe ook met sebacil (mag nu weer verkocht worden!!)

Afbeelding

Afbeelding

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:02

ik heb de benen met imavarol gewassen en na een paar dagen was het bij mijn zwarte vent ook weg
mss een tip voor jullie !!!!!!!!!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:06

Imaverol? Helpt dat?? Dat heb ik bij Puce wel om z'n hoefwand om de 3 dagen in te zetten...

Zijn mok is helaas weer terug, dacht dat het weg was... No Cheer Dat terwijl het land en alles al hartstikke droog is bij ons Scheve mond

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:54

AniekR schreef:
Imaverol? Helpt dat?? Dat heb ik bij Puce wel om z'n hoefwand om de 3 dagen in te zetten...

Zijn mok is helaas weer terug, dacht dat het weg was... No Cheer Dat terwijl het land en alles al hartstikke droog is bij ons Scheve mond

ik heb het gebruikt en het hielp je kan het altijd proberen toch

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:36

Ja idd, staat er toch en heb het om de 3 dagen in handen, dus kan het best even proberen! Zeker ook niet zoveel van het spul nodig of wel? (met het badje ook altijd maar een druppie)

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 23:29

ik ben hier al heeeeeeeeeel lang niet meer geweest! maar mijn schimmelmerrie met chronische mok (wat in november nog eens in de 2 weken naar binnen sloeg met als vervolg antibiotica) is nu ontzettend rustig en dicht Haha!
en de behandeling? zeer goedkoop gewoon iedere dag sudocrem erop! en t liefst 2x op een dag in droge perioden (ontzettend droge mok)
nu eens per dag en soms vergeet ik een dag en is het nog steeds dicht!
ik scheer het wel elke x kort omdat ik anders niet door de haren heen kom maar het blijft dicht!!
en ik was trouwens ook niet met betadine ofzo omdat me paard daar allergisch voor is!
en der haar is wel deels beetje dood daar omdat er zoveel troep op heeft gezeten hahaha

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:42

Ik heb even een vraagje.
Die van mij heeft mok in zijn kootholte en volgens mij ook op zijn achterbeen een beetje maar het kan zijn dat dat ook een wondje is, kan het niet goed zien/voelen.
Maar hoe kan ik het beste die korsten eraf krabben?
Mij is verteld eerst laten weken, maar het helpt niet echt. Misschien hebben jullie betere tips?

Bedankt!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:09

gewoon met warmwater wat vochtig maken en dan voorzichtig de korstjes eraf halen

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 00:01

wat is sudocreme en waar kan ik het kopen?

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 08:37

@avensis:bij de drogist/apotheek..bij etos en kruidvat is het 3.35 per pot(je)...

gisteren ook op een voorbeen een plekje gespot en achterbeen weer een hele grote bloederige plek...gatverdamme..dacht dat het eindelijk redelijk ging..maar weer ff kijken wat ik anders geef..volgens mij ligt het aan de pavo cerevit...maarja dat kan ook toeval zijn natuurlijk!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:55

Ik hou mijn hart vast met Perdy, het is nu weer zo vochtig buiten, het gras is nat, en hoewel ik haar lekker buiten laat staan ben ik toch bang dat de mok weer op komt zetten..

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:44

Balen!! Mijn vz paard was al maanden mokvrij, zie ik gister opeens bij beide voorbenen een heel klein korstachtig plekje. Meteen maar weer in de gaten houden Boos!

NeandroD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:47

Hallo Bokkers,
Ik heb even een vraagje, mijn haflinger heeft last van mok bij zijn voorbenen. Nou zei iemand tegen mij dat ik alle korstjes eraf moet halen en dan het zalfje opsmeren wat ik heb. Maar moet ik de korstjes niet juist laten zitten zodat het beter geneest?
Alvast bedankt! Knipoog

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:53

Je kunt de mok het best behandelen als een groot deel van de korsten eraf zijn. Mok geneest niet zo snel uit zichzelf dus je moet er wel wat op smeren: als je het op de korsten smeert is het alleen niet zo effectief. Ik heb de losse korsten er in het begin afgeknipt. Je wilt geen open wondjes maken dus ik denk niet dat je heel intensief die korsten eraf moet halen, dan wordt het alleen erger. Je kunt er eerst ook uierzalf op smeren om de korsten losser te maken, en ze er daarna voorzichtig af halen. Daarna kun je er acederm op spuiten en mokzalf.

NeandroD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:15

Oke dankje wel! Ik heb nu ook sudocrem gekocht, ik las ergens op bokt dat dat werkt. Hopelijk gaat het snel weg!

LJN3112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:55

Hee. Mijn verzorghaflinger heeft sinds een week allemaal wondjes op zijn achterbeen (ook een paar op zn voorbenen) en zijn benen zijn erg schilferig. Kan dit mok zijn? Het is niet rood ofzoo. Gewoon veel schilfertjes...
Graag reactie! Ik weet niet wat ik moet doen!!

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:12

Wat bij mij altijd goed helpt (mijn ruin heeft chronische mok) is het been insmeren met sudocreme of uierzalf (als het maar vet is), een gaasje over de plekken doen en het dan inbandageren.
Na een dag of twee zie je korsten er gewoon vanaf vallen!

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:12

Ben nu een dag of 5 bezig met het behandelen vande mok van Zaphir, en het knapt echt enorm op!!!
Ik doe het elke avond als volgt:
- als z'n been vies is was ik het met betadineshampoo en daarna droog ik het heel goed af en laat hem nog even staan zodat het echt goed op kan drogen
- Ik smeer er droogzetters op (wordt gebruikt voor koeien met uierontsteking)
- vervolgens pak ik een verbandgaasje en hier smeer ik een dikke laag zinkzalf op en deze doe ik over de plek
- inbandageren en de volgende ochtend er weer af halen

Hij had echt hardnekkige mok en hij is er nu na 5 dagen echt bijna van af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:42

Doei!

Ik denk dat mijn shetje mok heeft.
Hij heeft zeg maar boven de hoef aan de achterkant (weet even niet meer hoe het heet Clown ) iets zitten wat lijkt op eelt/kloven met rood ertussen. Op de andere benen zit niets.
Is dit mok? En hoe kan ik het het beste behandelen?

EDIT: M'n ma zei dat je er vaseline op kon smeren Clown Is dit zo? Moet je niet iets speciaals ervoor hebben o.i.d. ?

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:16

gebruiken jullie ook wel is van die vsm pilletjes ofzo...? tegen mok

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:31

Jeaninee_Ier schreef:
gebruiken jullie ook wel is van die vsm pilletjes ofzo...? tegen mok

ja, net van vsm curemok pot opgemaakt(600 pillen 2x 6 perdag)....ik weet niet hoe het is zonder de pillen, maar het blijft er bij mij niet van weg ofzo....ga nu de pillen van puur natuur voor de mok eens proberen, zijn duurder in verhouding dan van vsm, maarja..ik probeer gewoon alles uit..misschien dat dit beter werkt?!...en als het gelijke werking is dan ga ik weer over op die van vsm...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:59

Het klinkt waarschijnlijk HEEL dom, maar kun je ipv betadine-shampoo ook verdunde sterilon (met water) gebruiken? Of kan dat kwaad? Of prikt dat o.i.d.?? Ik ben wezen kijken voor de shampoo maar ze hadden enkel betadine-spoeling. Of is dat hetzelfde Clown

Dommelschh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:45

sterilon prikt, dus het is beter om gewoon betadine te gebruiken.. je hebt ook betadine scrub, zo overal af te halen! Knipoog

volgens mij is dat gewoon he zelfde trwns Knipoog

xXIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:35

Ik smeerde er tandpasta tip van de hoefsmid, om de korsten te verwijderen werkt er goed en word snel al minder je moet de korstjes er wel afkrabben, (daarvoor betadine om te onsmetten omdat ze het oook kapot had getrapt). Nu zit er een heeel duur middeltje op van de dierenarts wat super helpt!

piinkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 13:42