als het voor deurne is moet je wel een 100% goed paard hebben lijkt me die zonder problemen loopt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dookie schreef:Mijn paard vorig jaar:
Heb nog ergere filmpjes ook..
evaeva schreef:Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik weet het gewoon niet meer.
Ik heb sinds een maand een nieuw paard en ze blijft schudden, ze doet het overal, in de wei, tijdens longeren, met rijden, in de stal, met buitenrijden. En het is ook niet zo dat het na een half uur stopt, het wordt juist steeds erger, het is gewoon niet leuk meer want er is niet mee te werken.
Is dit het headshaking syndrom en kan iemand mij alsjeblieft helpen?
Alvast bedankt.
chantal001 schreef:Dookie schreef:Mijn paard vorig jaar:
Heb nog ergere filmpjes ook..
Die van jouw doet het zie ik ook in een binnenbak?
ellepel schreef:nou ap krijgt probiotica,maar volgens mij schud hij niet omdat hij niet in het gras staat![]()
hij loopt wel buiten,maar er staat geen gras http://www.mijnalbum.nl/Foto=CNQASNRF
en ik weet dat hij getest is daarvoor via josefien en allergisch was voor gras.
laatste keer met buitenrit begon hij pas te schudden nadat ik al een tijdje in de berm gereden had...
over een tijdje is de echte wei klaar en komt hij ook in het gras dus ben heel benieuwd of hij dan wel weer vaak begint met schudden.
hij doet het nu heel af en toe, maar lijkt me dat de meeste paarden wel es briesen of schudden als ze stof in de neus hebben zitten
Dookie schreef:Jup overal, binnenbak, buitenbak, los op de wei, in stal, dresuur, springen, buitenritten, ...
Nu zijn we van stalling veranderd, daar is enkel een buitenbak en momenteel gaat het zo:
http://s74.photobucket.com/albums/i260/ ... G20040.flv
Je kan je voorstellen dat ik hier heel blij mee benAf en toe heeft hij nog wel eens last, ik merk dat hij meer briest en onrustig is met zijn hoofd (schudden kan ik het niet meer noemen) is als er veel wind of als hij wat stress heeft, onrustig is. Maar! bij beiden geldt het wel dat dit niet altijd hoeft zo te zijn, kan hem soms perfect rijden bij veel wind en stresserige situaties. Hij heeft het ook het hele jaar door gedaan, zelfs toen hij in de sneeuw liep. Ik kan niet echt zeggen dat ik een oorzaak of verband heb gevonden met iets.
evaeva schreef:oke dus dat kan gewoon bij de veearts, dat is fijn. Heb je ook een indicatie van de prijs?
ellepel schreef:die lichtgevoeligheid kun je testen he?
zet je paard een pet op![]()
heb het een keer bij ap gedaan ,was toen op zo'n winterdag met echt een hele felle zon.
pet op gezocht, en meteen hield hij op![]()
met slof rijden houd ik niet van,maar denk ook absoluut wel dat een rechtgericht paard er minder last van heeft