[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:43

ligt er ook aan wat je gevoel bij dit paard is denk ik.
als het voor deurne is moet je wel een 100% goed paard hebben lijkt me die zonder problemen loopt Knipoog

evaeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:47

Ja het is verder een super paard. Ze heeft zoon goed karakter. Maar aan de andere kant als ik haar nu wegdoe is het niet zo moeilijk als dat ik haar over 3 maanden wegdoe.
En ik ben bang dat ik er in Deurne mee in de problemen kom en dat ik dan zo gehecht ben dat ik haar niet meer weg kan doen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:49

ja dat is zo. en als je haar toch houd en ze blijft schudden...tja dan kom je er denk ik niet ver mee. Knipoog

evaeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:58

nee maar hoe is het in het algemeen, kan het overgaan? en zo ja hoe lang gaat dit duren. En wat zou ik eraan kunnen doen.

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:02

Zoals je zelf al zegt, hoe langer je haar hebt hoe meer je aan haar gaat hechten. Ik denk ook dat het voor Deurne geen goed paard is.

Maar hoe is ze binnen met rijden?

Overgaan? Moeilijk.... Ben met die van mij nu 3 jaar bezig met van alles en nog wat proberen.

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:04

Dookie schreef:
Mijn paard vorig jaar:

Heb nog ergere filmpjes ook..

Die van jouw doet het zie ik ook in een binnenbak?

evaeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:06

Ja die van mij dus ook. Echt overal, ik ben ten einde raad. Ik wil aan de ene kant niet zomaar opgeven maar hier kan ik niet mee werken.

Karoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:53

evaeva schreef:
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik weet het gewoon niet meer.

Ik heb sinds een maand een nieuw paard en ze blijft schudden, ze doet het overal, in de wei, tijdens longeren, met rijden, in de stal, met buitenrijden. En het is ook niet zo dat het na een half uur stopt, het wordt juist steeds erger, het is gewoon niet leuk meer want er is niet mee te werken.

Is dit het headshaking syndrom en kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Alvast bedankt.

Hoi,

Een vriendin van mij had precies hetzelfde. Zij heeft sinds een paar maanden een nieuw paard, waar ze weg van is. Zodra haar paard bij ons op stal kwam te staan, ging ze heel erg schudden met haar hoofd... werd steeds erger.
Ze heeft verschillende onderzoeken laten doen, maar daar kwam niets uit. Uiteindelijk heeft ze haar paard op nat hooi en op vlas gezet. (daarvoor stond ze op droog hooi en op stro) Binnen een paar dagen knapte haar paard al op. Nu is het een totaal ander paard. Het gaat hardstikke goed met haar paard. Ze rijdt weer en wil binnenkort weer gaan lessen... (tegen haar werd ook gezegd dat ze het paard maar terug moest brengen)

Dus ik zou niet zo gauw opgeven als je gek van het paard bent. Ik zou alles proberen....

Groetjes,
Karoena

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:55

Ik heb dan nog het geluk dat die van mij het niet in de binnenbak doet. (even afkloppen).

Ten einde raad ben ik al 3 jaar en dat is niet leuk. Ik ben aan hem gehecht dus wegdoen is geen optie.

evaeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:03

Bedankt voor de tip ga nu meteen naar stal om er vlas in te gooien. Hopen dat het helpt.
Alle tips zijn welkom! Ik wil haar niet opgeven daar is ze veel te leuk voor maar ik kan zo niet vooruit.

evaeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:04

ooh nog even een vraagje, ze staat nu in een buitenstal, is dit juist goed of kan ik haar beter in een binnenstal zetten?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:10

als de jouwe bijvoorbeeld toch een soort hooikoorts heeft zou een binnenstal misschien juist beter zijn?
kwestie van uitproberen denk ik..

ondertussen ben en blijf ik superblij want ap schud nog steeds niet Haha!

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:12

Die van mij staat in een buitenstal maar dat komt ook omdat ik het bij ons in de binnenstallen te donker en te warm vind. Voor zijn luchtwegen is dit dan beter.

Wat geef je Ap nu Ellepel?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:18

nou ap krijgt probiotica,maar volgens mij schud hij niet omdat hij niet in het gras staat Knipoog

hij loopt wel buiten,maar er staat geen gras http://www.mijnalbum.nl/Foto=CNQASNRF

en ik weet dat hij getest is daarvoor via josefien en allergisch was voor gras.
laatste keer met buitenrit begon hij pas te schudden nadat ik al een tijdje in de berm gereden had...
over een tijdje is de echte wei klaar en komt hij ook in het gras dus ben heel benieuwd of hij dan wel weer vaak begint met schudden.
hij doet het nu heel af en toe, maar lijkt me dat de meeste paarden wel es briesen of schudden als ze stof in de neus hebben zitten

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:24

chantal001 schreef:
Dookie schreef:
Mijn paard vorig jaar:

Heb nog ergere filmpjes ook..

Die van jouw doet het zie ik ook in een binnenbak?

Jup overal, binnenbak, buitenbak, los op de wei, in stal, dresuur, springen, buitenritten, ...

Nu zijn we van stalling veranderd, daar is enkel een buitenbak en momenteel gaat het zo:
http://s74.photobucket.com/albums/i260/ ... G20040.flv
Je kan je voorstellen dat ik hier heel blij mee ben Haha! Af en toe heeft hij nog wel eens last, ik merk dat hij meer briest en onrustig is met zijn hoofd (schudden kan ik het niet meer noemen) is als er veel wind of als hij wat stress heeft, onrustig is. Maar! bij beiden geldt het wel dat dit niet altijd hoeft zo te zijn, kan hem soms perfect rijden bij veel wind en stresserige situaties. Hij heeft het ook het hele jaar door gedaan, zelfs toen hij in de sneeuw liep. Ik kan niet echt zeggen dat ik een oorzaak of verband heb gevonden met iets.

evaeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:46

Waar kan ik in Eindhoven zoon allergie test laten doen en hoe duur is dit ong?

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:48

ellepel schreef:
nou ap krijgt probiotica,maar volgens mij schud hij niet omdat hij niet in het gras staat Knipoog

hij loopt wel buiten,maar er staat geen gras http://www.mijnalbum.nl/Foto=CNQASNRF

en ik weet dat hij getest is daarvoor via josefien en allergisch was voor gras.
laatste keer met buitenrit begon hij pas te schudden nadat ik al een tijdje in de berm gereden had...
over een tijdje is de echte wei klaar en komt hij ook in het gras dus ben heel benieuwd of hij dan wel weer vaak begint met schudden.
hij doet het nu heel af en toe, maar lijkt me dat de meeste paarden wel es briesen of schudden als ze stof in de neus hebben zitten

Ben benieuwd dan straks als hij wel in het gras staat. Die van mij is getest via de veearts en daar kwam ook allergie voor gras uit. Ik geloof er alleen niet zo in omdat hij het ook in de winter blijft doen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:51

ap doet het in de winter soms ook, , en dus ook alleen als de zon schijnt op zo'n dag met een hele blauwe lucht.
dan schud ie ook.
tja ik weet het niet,eerste gedachte van mij is toch aan dat gras te denken,zelfde stalling vorig jaar schudde hij nog heel erg terwijl hij toen wel in het gras stond.
maar er zijn meer dingen veranderd in de tussentijd.
ik heb een ander hoofdstel met een vrij grote frontiem er aan zodat zijn oren meer ruimte hebben,wie weet kan dat invloed hebben.
en hij krijgt dus die probiotica, bij mensen met hooikoorts schijnt het ook wel goed te zijn.

evaeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:53

oke dus dat kan gewoon bij de veearts, dat is fijn. Heb je ook een indicatie van de prijs?

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:55

Dookie schreef:
Jup overal, binnenbak, buitenbak, los op de wei, in stal, dresuur, springen, buitenritten, ...

Nu zijn we van stalling veranderd, daar is enkel een buitenbak en momenteel gaat het zo:
http://s74.photobucket.com/albums/i260/ ... G20040.flv
Je kan je voorstellen dat ik hier heel blij mee ben Haha! Af en toe heeft hij nog wel eens last, ik merk dat hij meer briest en onrustig is met zijn hoofd (schudden kan ik het niet meer noemen) is als er veel wind of als hij wat stress heeft, onrustig is. Maar! bij beiden geldt het wel dat dit niet altijd hoeft zo te zijn, kan hem soms perfect rijden bij veel wind en stresserige situaties. Hij heeft het ook het hele jaar door gedaan, zelfs toen hij in de sneeuw liep. Ik kan niet echt zeggen dat ik een oorzaak of verband heb gevonden met iets.

Wat een verschil nu. Ligt het niet aan je slof? Ik zit er wel eens aan te denken om met een slof te proberen om te rijden. Soms krijg ik het idee dat het ook een deel gewenning bij hem is.
Die van mij doet het ook in de winter. Soms denk ik wel eens aan een lichtgevoeligheid. Omdat die van mij het in het donker niet doet en in de binnenbak ook niet.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:58

die lichtgevoeligheid kun je testen he?
zet je paard een pet op Haha!
heb het een keer bij ap gedaan ,was toen op zo'n winterdag met echt een hele felle zon.
pet op gezocht, en meteen hield hij op Haha!

met slof rijden houd ik niet van,maar denk ook absoluut wel dat een rechtgericht paard er minder last van heeft

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:03

evaeva schreef:
oke dus dat kan gewoon bij de veearts, dat is fijn. Heb je ook een indicatie van de prijs?

Volgens mij voor het onderzoek rond de 50 euro! De uitslag duurt wel 2 weken helaas!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:04

wel duur dan, josefien test voor veel minder of je paard ergens allergisch voor is Knipoog

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:08

ellepel schreef:
die lichtgevoeligheid kun je testen he?
zet je paard een pet op Haha!
heb het een keer bij ap gedaan ,was toen op zo'n winterdag met echt een hele felle zon.
pet op gezocht, en meteen hield hij op Haha!

met slof rijden houd ik niet van,maar denk ook absoluut wel dat een rechtgericht paard er minder last van heeft

Een pet op? Hoe dan? Ik heb wel geprobeerd met een vliegenmasker te rijden maar hij had alleen maar last van dat masker (door het zweten) en schudde deed hij nog. Ik heb nu een masker uit Amerika liggen met UV wering. Ik heb hem er al wel mee los gehad en gelongeerd en toen was het minder. Rijden kan nu even niet vanwege zijn verkoudheid. Hij had ook wel last van dit masker. Hij gaat eronder zweten en hij kan dat niet afvegen Huilen

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:09

Dan moet ze Josefien inschakelen. Ik zit daar ook nog wel eens aan te denken om te doen omdat het bloedonderzoek maar beperkt was. Niet alle grassen en bomen konden ze onderzoeken.