Even wat algemene antwoorden die ik bij meerdere voorbijbzag komen.
Buikje maken we steeds schoon zodat de mest er niet op blijft zitten. Sowieso 1x gewassen met babyshampoo (is zeepvrij dus irriteert niet) en tussen door met babydoekjes. We proberen het echt zo schoon mogelijk te houden om haar huid niet geirriteerd te laten worden. En we smeren de geirriteerde huid i, want helaas wel geirriteerd geraakt in utrecht waar ze had niet schoon maakten.
Jullie stellen mij wel weer iets meer op gemak. Ik hoorde ook van iemans die geopereerd is aan haar darmen dat de pijn het ergst was op 2/3weken, daar zitten we nu ook op ongeveer. Dus hopen dat het dat inderdaad is.
In Utrecht had ze trouwens ook onregelmatige ontlasting, dan weer vrij normaal maar wel lekker zacht en dan opeens weer koemest dun. Toen wisten zij ook niet hoe het kwam. Maar toen kreeg ze ook elektrolyten, dus dachten we misschien daardoor. Dat krijgt ze nu niet meer, dus die oorzaak iig weggenomen.
Dan blijft gras, weggenomen rectum en herstellende darmen over.
Alleen het ongemak lijkt hier erger geworden, misschien omdat ze sterker word en meer op ongemak reageerd? En inderdaad haar kapotte huid. Best lastig als je geen precieze oorzaak weet. Zodra de mest eruit is is ze ook weer kalm btw.
superpony schreef:Hoeveel ervaring heeft Utrecht met stoma's bij paarden?? Kunnen zij niet eventueel met humane stoma verpleegkundige bijv eens overleggen??
Utrecht blijkt achteraf geloof ik niet heel veel ervaring te hebben met stoma's.
simodi schreef:Nu de hier genoemde mogelijke oorzaken voor die dunne groene mest en het ongemak blijkbaar niet de redenen zijn, wat denk je zelf, en Utrecht, hoe het komt?
Lekker languit in de wei, ziet er relaxed uit. Ze zal ook nog steeds wel erg moe zijn.
Volgens mij weerspreek ik nergens de aangedragen mogelijken? Zoals ik al schreef hebben utrecht en wij geen idee.
Vannacht is ze weer alle keren zelf opgestaan. En het idee dat ze ietsje aangekomen is.
Oeps beetje lange post dit keer.