[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:07

Eh ja.. dit is de bedenker van Cur-Ost waar ik al meerdere malen over geschreven heb. Ik ben goed bevriend met Tom :))

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:14

Douraque schreef:
Interessant stuk over Cushing door Tom Schell van Nouvelle Research:
http://nouvelleresearch.com/index.php/a ... horse-ppid

interessant...ik geef Pablo sinds een dag of 10 curcuma.Is curcumin hetzelfde?
Geelwortel.Twee theelepeltjes per dag.
Voor zijn pezen en gewrichten.Ik moet zeggen dat hij beter loopt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:29

Curcumin 1, curcuma meer?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:32

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:42

Jannepauli schreef:
Eh ja.. dit is de bedenker van Cur-Ost waar ik al meerdere malen over geschreven heb. Ik ben goed bevriend met Tom :))

I know, daarom plaats ik het. Zodat de anderen, die de berichten van Tom niet lezen, ook lezen. Ik lees elke nieuwsbrief ook aandachtig door.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:21

geerke schreef:
het is inderdaad hetzelfde
http://gettyequinenutrition.biz/Library ... mation.htm

Turmeric word het ook wel genoemd.Wondermiddel schijnt het te zijn,en aangezien mijn paard niet vies is van vreemde smaakjes gaat het gewoon naar binnen.Samen met gemberpoeder :D

Is het ook :D
Al jaren last van mok bij mijn friese merrie , echt alles geprobeerd , en zelfs het alternatieve opgezocht.
Nu met 1 eetlepel per dag , dit nu sinds 6 maand , geen mok!!!
Helaas zijn wel al haar 4 de koten totaal vervormd door dikke bindweefselrillen |(

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:24

Douraque schreef:

Yesss , weer een die in de richting van antioxidanten en kurkuma zoekt!
Ik hoop dat ze er ooit een een echt onderzoek naar gaan doen.

Ik zit alvast aan de vit e en kurkuma :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:36

wel logisch toch ook die anti-oxidanten ? Waarschijnlijk ontstaan veel ziektes door teveel toxische stoffen, afvalstoffen,stress en vrije radicalen. dus dan zijn anti oxidanten heel goed.

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 17:39

Douraque schreef:

Bedankt!
En weer komt o.a. de werkzame stof van kurkuma (curcumine) om de hoek kijken als mogelijke (maar niet bewezen) anti-oxidant.

If we look at human research data on Parskinson's and Alzheimer's disease, we see a positive influence with the use of antioxidants such as CoQ10, Lipoic Acid and Curcumin, not to mention many others. Could it be that if we supply a higher level of the right antioxidants and anti-inflammatories that maybe we could slow the progression of Cushing's disease and possibly impact insulin resistance? There is plenty of interesting research there to support this idea, including our own data and observations, but yet there is not enough support to make it an accepted treatment method at this time unfortunately.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 17:50

Heb vandaag zijn hooinet gewogen en er zit nu 4kg in. De hoeveelheid die er dan is zit valt nog best tegen! Ga het voorlopig even op 4 kg houden en kijken wat hij doet. Verder is kijken op welke manier ik hem een beetje pulp kan voeren. Iemand ideeën om pulp te verlekkeren?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 17:53

Jammer dat mijn engels zo mega beroerd is :(

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 17:54

Batlow schreef:
Heb vandaag zijn hooinet gewogen en er zit nu 4kg in. De hoeveelheid die er dan is zit valt nog best tegen! Ga het voorlopig even op 4 kg houden en kijken wat hij doet. Verder is kijken op welke manier ik hem een beetje pulp kan voeren. Iemand ideeën om pulp te verlekkeren?

beetje slobber erdoor, niet teveel. Maar gewoon iets

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 18:07

Maris schreef:
wel logisch toch ook die anti-oxidanten ? Waarschijnlijk ontstaan veel ziektes door teveel toxische stoffen, afvalstoffen,stress en vrije radicalen. dus dan zijn anti oxidanten heel goed.

Jawel , maar mijn huisarts heeft mij nog nooit verteld dat parkison ontstaat door oxidatieve stress bij wijze van spreken...
En hij heeft mij nooit geadviseerd om tijdens stress extra antioxidanten te gebruiken.
En mijn dierenarts evenmin , die stond te klapperen met zijn oren dat ik de paarden hier geelwortel gaf.

Ik wou dat het algemeen bekent was.
Mensen staan zo machteloos tegenover zoveel ziektes , terwijl je het risico erop blijkbaar wel kunt verminderen.
En dat ook bij je huisdieren...
Maarja , niemand kan patent krijgen op geelwortel , dus is dat geheel niet interessant om daar miljoenen in onderzoeken aan te spanderen...

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 18:24

Setteli schreef:
Mijn Vlekje gaat super! Paar weken geleden kon je nog echt de ribben tellen. Nu voel ik ze niet meer.
Ik heb helaas het hooi voor haar afgeschaft. Ze kreeg het niet meer weg, maakte proppen en verslikte zich erin. Overdag op de wei krijgen ze allemaal hooi bijgevoerd en dan eet ze wel een paar hapjes, maar meestal loopt ze er bij weg en gaat wat grasjes knabbelen.
Als vervanger krijgt ze nu Wiesenflakes en luzerne (alleen laat ze de harde stukjes van de luzerne liggen). Daarnaast krijgt ze de Sixteen Plus Mix van Dodson & Horrel.
Als laatste voor de nacht krijgt ze een halve schep Kwikbeet (zelfde als Speedibeet), halve schep Wiesenflakes, halve schep luzerne en halve schep Slobber. Lekker goed geweekt en dat gaat er in als koek!
Ze staat nog steeds op 1/4 pil. Ze is alert en vrolijk, al is ze wel wat assertiever naar de andere paarden (lees: ze laat zich niet meer op de kop zitten en gilt en mept wat sneller, hahaha).
Haar vacht is nog steeds wollig, maar gelukkig niet zo lang.

Wat super dat het zo goed gaat met Vlek!

Is speedibeet echt exact hetzelfde als kwikbeet ? Ik heb ook kwikbeet, maar niet altijd tijd om het in Haaksbergen te gaan halen, dus misschien is speedibeet een fijne vervanger ?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:09

Marjo89 schreef:
Batlow schreef:

Ja? Suiker + zetmeel is 33. Hij is al wel wat gevoeliger voor suiker dan een gemiddeld cushing paard denk ik, vooral omdat hij al wel een paar keer bevangen is geweest, of kan dit geen kwaad? Ben tegenwoordig wel aardig voorzichtig hoor := Heb ook iedereen op stal meegedeeld hem niks meer te voeren van appel etc..... En dan het dan ook echt niet te doen :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:14

Dan toch een handje speedibeet?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:17

IMJ schreef:
Dan toch een handje speedibeet?

Is dat niet net zo smakeloos als een handje normale pulp?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:22

Dubbel post, ging iets verkeerd

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:23

Nammie schreef:
Maris schreef:

Jawel , maar mijn huisarts heeft mij nog nooit verteld dat parkison ontstaat door oxidatieve stress bij wijze van spreken...
En hij heeft mij nooit geadviseerd om tijdens stress extra antioxidanten te gebruiken.
En mijn dierenarts evenmin , die stond te klapperen met zijn oren dat ik de paarden hier geelwortel gaf.

Ik wou dat het algemeen bekent was.
Mensen staan zo machteloos tegenover zoveel ziektes , terwijl je het risico erop blijkbaar wel kunt verminderen.
En dat ook bij je huisdieren...
Maarja , niemand kan patent krijgen op geelwortel , dus is dat geheel niet interessant om daar miljoenen in onderzoeken aan te spanderen...

Eh gewone stress is wat anders dan oxidatieve stress he :D

Vergeet niet dat het principe "baadt het niet dan schaadt het niet" niet opgaat bij antioxidanten. Een groot aantal antioxidanten zijn namelijk ook kankerverwerwekkend, sommige al bij een vrij lage dosis.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:23

Batlow schreef:
Marjo89 schreef:

Ja? Suiker + zetmeel is 33. Hij is al wel wat gevoeliger voor suiker dan een gemiddeld cushing paard denk ik, vooral omdat hij al wel een paar keer bevangen is geweest, of kan dit geen kwaad? Ben tegenwoordig wel aardig voorzichtig hoor := Heb ook iedereen op stal meegedeeld hem niks meer te voeren van appel etc..... En dan het dan ook echt niet te doen :+[/quote]

Ik heb echt maar over heel iets, toen ik begon met bietenpulp voeren ooit, deed ik zeg maar bv 3 handjes bietenpulp, en 1 handje slobber, puur voor de smaak, dit bouwde ik af. En uiteindelijk at ze alleen bietenpulp.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:41

Mijn pony eet nu sowieso bijna niks aan krachtvoer, trekt er zijn neus voor op. Voordat ik aan pergolide begon at hij als een malle. Slokdarmverstopping gehad door het schrokken, dus voer moest altijd nat gemaakt worden. Maar nu (denk ik door de pergolide) eet hij niet meer zo goed... Hooi en kuil daarentegen gaat er altijd goed in. Ik ga het gewoon is proberen, 1 handje slobber en 1 hand pulp, moet even de oude opmaken... Dan ga ik sowieso over op speedibeet!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:43

Mijn paard heeft zo'n 4 maanden heel slecht gegeten door de pergolide. Paard van Douraque hier in het topic heeft hetzelfde. Uiteindelijk beginnen ze weer wat meer te eten en uiteindelijk eten ze alles weer met smaak, is mijn ervaring.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:46

Klopt, die van mij at eerst zijn biks niet, toen zijn kuil niet, toen zin slobber niet meer. Nu gaat het langzamerhand weer beter en eet hij zijn slobber weer

Maar ik heb om de 2 weken van voer moeten wisselen

Edit: speedibeet eet hij gewoon wel en laat hij totaal niet staan

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:50

Pfff gelukkig niet de enige. Hoop dat hij over een tijd ook weer gewoon gaan eten. Nu bieden we elke dag pavo complete aan. Ene keer eet hij het wel, andere keer niet en andere keer maar klein beetje. Handje brok in de ochtend met het tabletje gaat er altijd wel in

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:01

Ken het helemaal en wat voel je je dan machteloos. Maar uiteindelijk gaat het beter