Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:28

vind dat wel een goede manier, sammie

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:29

_Memphis_ schreef:
Ze komen buiten ja, wel 4 tot 5 uur per dag. Probleem is, dat die van mij wel meer beweging nodig heeft dan dat, anders is ie niet te handelen.

ik weet niet wat jij heb belangrijste vind, ik heb liever geen paard met rhino en die kans zou ik ook niet willen lopen.

_Memphis_

Freggle_Edge schreef:
Mossel schreef:

Ik zat er ook ver vandaan....totdat er vanmorgen bericht kwam van een stal 2km verderop...

Ja, en dan ga ik anders denken als het dichtbij komt. Maar dat is het nu nog niet.

_Memphis_

nicky_rilana schreef:
_Memphis_ schreef:
Ze komen buiten ja, wel 4 tot 5 uur per dag. Probleem is, dat die van mij wel meer beweging nodig heeft dan dat, anders is ie niet te handelen.

ik weet niet wat jij heb belangrijste vind, ik heb liever geen paard met rhino en die kans zou ik ook niet willen lopen.

Ik wil dat liever ook niet nee.. Maar omdat ik altijd alleen rijd in de bak, denk ik dat het geen kwaad kan.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:30

PhiaBink schreef:
Hoe wordt een virus verspreid? Door paarden van de ene stal naar de andere stal verplaatsen. Dus...... blijf thuis, ga niet het terrein af. Wil je toch op wedstrijd en je komt met een portie virus thuis, dan zullen je mede stal genoten je erg dankbaar zijn. Ik denk dat ze medische kosten op jou kan verhalen. Leuk he strikjes verzamelen :+ Zo belangrijk! :j Stel je voor dat je een strikje te kort komt!

Blijf thuis!

_/-\o_

Sjoert

_Memphis_ schreef:
Ja, en dan ga ik anders denken als het dichtbij komt. Maar dat is het nu nog niet.

Nou, klaar dan. :)
Je hebt een vraag gesteld, waarop je vooraf het antwoord al wist.

Kunnen we wel eindeloos over door blijven gaan.

Flimmie

Waar heerst het nu precies dan ? Welke regio/ provicie??

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:31

Mickey81 schreef:
Graag zou ik een een pb ontvangen met de lijst van (mogelijk) besmette stallen, aangezien de geruchten gaan dat er in zuid/midden limburg ook al besmettings gevallen zijn.

lezen!! er mogen geen lijstjes ge pb worden en de rest staat allemaal in dit topic

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:31

Flimmie schreef:
Waar heerst het nu precies dan ? Welke regio/ provicie??

volgensmij in gelderland en zuid- holland

Mickey81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:32

bedankt voor je vriendelijke antwoord!

kelz

tja waar ik in de bak rij is ook NOG geen rhino.. maar ga toch echt niet uit voorzorg al is het "om de hoek"

ivy_power89

maakt het verder uit, waar het eventueel besmet is?
Het algemene advies is thuis blijven, en niet onnodig op andere stallen komen.....

Gelderland en zuidholland, dat is een verschil van de ene kant naar het andere kant....
Dan is het probleem toch wel heel groot!

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:33

De bak waar ik rijd, is puur een bak. Geen stallen of dergelijke omheen, gewoon een bak met een springwei ernaast, that's it

Flimmie

Oke, Fijn. Nog niet echt in Overijssel gelukkig, ik denk dat ik dinsdag ook niet naar de ponyclub ga lessen. Alleen een beetje bij de stal rijden en in het bos naast de stal.

kelz

ivy_power89 schreef:
Het algemene advies is thuis blijven, en niet onnodig op andere stallen komen.....

Gelderland en zuidholland, dat is een verschil van de ene kant naar het andere kant....

Gelderland zijn 3 bevestigte stallen.. de stal in zuid-holland is naar mijn weten nog niet bevestigt!

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:34

Bellarose schreef:
Bedankt allemaal, het is niet duidelijk waar de besmetting vandaan komt helaas.

Echt heel veel sterkte! Ik ga voor alle paardjes op jou stal hopen dat ze allemaal beter blijven! En voor alle paardjes op mijn stal hopen dat er niemand iets heeft meegenomen..

setteke

Het is overal bijna inmiddels. Thuis blijven dus tot groen licht.
Er starten gewoon mensen uit besmet gebied in niet besmet gebied, dus hoe zal het zich verspreiden?

charlotte_L

Nou daar ben ik lekker mee mijn paarden staan in zuid holland en ik ga elke vakantie met de paarden naar gelderland..

Lous

Zuid-Holland is nog helemaal niks officieels over gemeld. Dus paniekzaaierij om niks.

kelz

_Memphis_ schreef:
De bak waar ik rijd, is puur een bak. Geen stallen of dergelijke omheen, gewoon een bak met een springwei ernaast, that's it

Jep bij ons ook,, alleen toch ga ik er niet heen!
Er lopen in de ochtend of op andere dag delen als ik er niet ben wel andere paarden in.
Wil het risico gewoon niet lopen!

Het is aan jou,wat wil je...

Niobe

PhiaBink schreef:
Hoe wordt een virus verspreid? Door paarden van de ene stal naar de andere stal verplaatsen. Dus...... blijf thuis, ga niet het terrein af. Wil je toch op wedstrijd en je komt met een portie virus thuis, dan zullen je mede stal genoten je erg dankbaar zijn. Ik denk dat ze medische kosten op jou kan verhalen. Leuk he strikjes verzamelen :+ Zo belangrijk! :j Stel je voor dat je een strikje te kort komt!

Blijf thuis!

Dat is wel heel kort door de bocht... Het wordt niet alleen verspreid door simpelweg een paard naar een andere stal te verplaatsen.
Quote van bokt wiki:

Citaat:
Het virus kan slechts over korte afstand door de lucht spreiden, dit in tegenstelling tot het griepvirus. Het kan wel overgedragen worden door de mens of materiaal (staldeur, stro).

Dus het kan ook van paard op mens op paard verspreid worden.
Dus voordat je wedstrijdruiters gaat veroordelen, lees even verder.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:35

kelz schreef:
ivy_power89 schreef:

Gelderland zijn 3 bevestigte stallen.. de stal in zuid-holland is naar mijn weten nog niet bevestigt!

Klopt, bericht is dat het klinisch is bevestigd, en voor zover ik weet komt maandag de definitieve uitslag binnen.

lucifertje

Stal in ZH is klinisch bevestigd!

Flimmie

Er staan veel pony`s/paarden in de weiden naast onze stal, hopen dat die niet besmet zijn !

kelz

Lous schreef:
Zuid-Holland is nog helemaal niks officieels over gemeld. Dus paniekzaaierij om niks.

idd eerst even ""rustig" afwachten nog.