Oh, mogelijk is het de oefening dan.. Het is net alsof achter niet lekker meekomt en ze zelfs af en toe het binnenbeen wat optrekt. Zal straks nog is kijken met de wetenschap dat je travers oefent! Wat zei maarten verder van haar eigenlijk?
Ik denk dat het lopen niet goed is omdat Kyana helemaal geblokkeerd wordt - je staat er recht voor en ze kan geen kant op. Als je de travers wil oefenen zul je meer aan de zijkant van het hoofd moeten staan en meer ruimte op de lijn moeten geven. Je zult ook zijdelings met een zweepje moeten kunnen aantikken op de achterhand en zoals je nu staat lukt dat natuurlijk niet. Pas als je paard goed geoefend is, kun je er wat meer voor staan, maar nu zeker niet. Ik vraag me trouwens af waarom je überhaupt met haar een travers oefent.. als ze naar jouw mening scheef is, zul je eerst aan rechtrichten moeten werken.
Wat jouw opmerking of de betrouwbaarheid van de artsen betreft: in Maarten kun je zeker vertrouwen hebben maar een arts die zegt dat een ACTH waarde van 53 géén Cushing is, niet. Weet je overigens waar het bloed getest is? Er zijn laboratoria die andere waarden houden.
timokyana
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-13 06:13
JP rechtrichten is nu net waar we mee bezig zijn.Ik heb les. http://www.trainjepaard.nl/over_mij.php Zijdelings met een zweepje op de achterhand is in mijn ogen de achterhand naar buiten,net wat ik daar niet wil. Travers is een grote woord,enigste wat we nu vragen is af en toe een stap naar binnen met de achterhand. Aan de voorkant mag ze juist niet te lang worden.Overigens is de travers juist een oefening die je gebruikt bij het rechtrichten.Ik loop aan de binnenkant naast het hoofd,van voor krijgt ze niet teveel ruimte want dan loopt ze vooruit bij me weg,word lang en ik moet ze dus begrenzen waarvoor het bakbeschot ook nodig is anders kan die achterkant nooit naar binnen komen.De hulp word gegeven op de buik (been) voor voorwaarts en op de schoft/schouder om daar een kuiltje/buiging te krijgen.We doen dit ook niet erg lang. Tijdens de les werken we aan voorwaarts neerwaarts,stelling en buiging,volte,schouderbinnenwaarts en sinds kort de eerste hele kleine stapjes richting travers.Alles overigens in stap. Ik heb 1x in de week les,juist omdat ik zelf geen 'fouten 'wil maken. Ieder is overigens welkom om te komen kijken. Ik heb meer filmpjes,echter de 'juf ' staat er op.En technische hoogstandjes en perfecte oefeningen is nog niet iets wat je van ons mag verwachten voorwaarts blijven en tegelijkertijd een ondertredend achterbeen en niet lang worden in het lijf is al erg moeilijk voor haar. Wel bedankt dat je kritisch wil blijven,ik moet er echter op vertrouwen dat mijn lesgeefster er verstand van heeft.
Mijn reactie was ook meer bedoeld omat verschillende mensen al reageerden dat Kyana niet goed liep - maar het doen van deze oefening blokkeert inderdaad de gang naar voren en dat resulteert in dat loopje. Of Kyana nu dus goed of slecht loopt is dan ook niet de beoordelen aan de hand van deze filmpjes, dat bedoelde ik dus te zeggen. ( En natuurlijk denk ik niet dat je met Kyana zomaar even een perfecte travers of een van de andere oefeningen neerzet. Gezien de historie duurt dat wel even. Maar heel goed dat je aan de slag bent ermee)
Grappig, je juf volgt cursussen bij bij Kellon, met wie ik ook gestudeerd heb
timokyana
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-13 12:39
Sorry,snap je reactie. Ik ken je achtergrond natuurlijk ook niet,dus misschien kom ik over als een nitwit qua rechtrichten,is ook vandaar wekelijks les,veels te bang dat ik zelf weer iets verpest. Toevallig van de cursussen
timokyana
Het gaat eigenlijk heel erg goed hier.De bovenlijn word voller en de hangbuik lijkt minder.De ruggegraat ligt er in elk geval niet meer zo bovenop. Sinds enkele dagen galopeert ze ook weer in de paddock en maakt bokkesprongen. ook op het harde loopt ze zichtbaar minder gevoelig.
broadway
Geplaatst: 20-02-13 20:25
Fijn om te lezen...spieren belasten en gewrichten /voeten ontlasten...brengt blijdschap terug in kyaantje...terug naar gedragen lopen ! Ga zo door !
Goed nieuws TK! Zo door! Ik heb toevallig net de longeerhulp besteld. Dit zou ook helpen de rug te trainen. Wie weet is het in een volgens stadium ook wat voor jou?
sandra3235
Geplaatst: 20-02-13 21:03
Goed nieuws meis,....hopelijk in deze trend door Als iemand het verdienen zijn jullie het samen wel....
*Ik ga zo ook positieve update Desert plaatsen,..komt t voorjaar er aan? *
timokyana
Ik weet niet wat er aan de hand is maar we zullen het op het aankomend voorjaar houden denk ik Vandaag lekker weer aan de hand gewerkt en madam krijgt praatjes...ja echt praatjes. Als ze het ergens niet mee eens is of het even moeilijk vind,komt er een voorbeen langs gezwaaid. Ze word ongeduldig en wil momenteel erg graag voorwaarts wat zich soms uit in een aardige draf (die ik nog niet wil,omdat ze er nog niet aan toe is) maar ze is het er niet altijd mee eens. Bakkabouters zijn nu overigens ook erg leuk om even een sprongetje in de lucht te maken en haar humor komt ook aardig weer terug.Zweep bij flosje pakken en ermee rond zwaaien,aan het touwtje van de bakdeur pulken in de hoop dat hij open gaat.maar vanmiddag was ze zo ontzettend levendig en vrolijk dat ik ze even zelf in de bak heb laten doen om haar ei kwijt te laten,uitte zich in galoperen en rare bokkesprongen met een ondeugend koppie en wakkere blik.het lopen op het harde gaat ook zoveel stukken beter dat ik me echt afvraag wat hier nu de verandering in is geweest.. We kijken het aan,gaan zo lekker door en zien waar het schip strand toch! Ik kan in elk geval erg van haar genieten op het moment en zie geen zielig hoopje meer.
pleiada
Geplaatst: 22-02-13 19:18
Nou super
broadway
Geplaatst: 23-02-13 00:31
Positieve energie ! Ze voelt zich beter en sterker worden,werkt op de bloedsomloop en psyche! Nu zijn jullie duidelijk goed bezig....een weg terug naar beter ! Zodra die klik gevoeld wordt lijkt het altijd als vanzelf te gaan...maar blijf haar beschermen voor extreme uitspattingen i.v.m zichzelf blesseren/ spierbevangen raken...ze heeft langere tijd niet kunnen exploderen...dus ook dit proberen te doseren ! Fijn om te lezen dat je nu weer geniet en haar echt even los kan laten (spiegelen !!!) ze houdt zich niet meer in voor jou !!! Neemt nu weer het voortouw...maar jij moet haar wel beschermen tegen zichzelf nu !
Lijkt dan toch een beetje op "seasonal rise" problemen. Wanneer was de eerste cushing test ook al weer precies (toen het ACTH gehalte zo opvallend hoog was?). En was ze nu wel of niet op IR getest? Als het nu goed gaat, lekker doorgaan zo en ervan genieten. Maar wel blijven opletten.
timokyana
Nog steeds vrolijk en lekker voorwaarts en alert. wel iets wat lijkt op mok aan alle 4 de benen dus vraag me af of het nieuwe voer hier aan bij draagt? Overigens geen dikke benen meer dus das wel een pluspunt.
broadway
Geplaatst: 24-02-13 23:51
Kan inderdaad door het voer komen, maar dan krijg je vaak ook dikke benen...oftewel stalbenen !
Heb je een foto zoals de "mok"eruit ziet ?
Het kunnen ook afvalstoffen zijn die via de benen een uitweg zoeken...dus niet stilzetten maar blijven bewegen dan moet dit weer afnemen ...en anders inderdaad minder (kijken of het veranderd dan !) of andere voer (kan per merk al verschillen hoor )! Ook blijven voelen of de benen /hoeven warm aanvoelen of normaal .
Ook kan er een bacterie -oorlog spelen...dus reactie van het lichaam om het kwijt te raken...kan ineens heel heftig zijn, wordt accute mok genoemd ! Kan de da tegen spuiten en verder sterke anti-bacteriele zalf op de wonden smeren...en dus droog houden om het te laten genezen ! Dan echt alert blijven i.v.m einschüss (slaat bacterie via bloedbaan naar binnen !),dan krijg je heel snel een dik been/benen of ook wel olifantenbenen genoemd !
Zou leuk zijn om een vrolijke Kyaantje te zien....filmpje ???
Lang niet meer gereageerd hier, niet alles maar wel wat bijgelezen. Goh meid, wat gaat het goed zo. Stevige pluim hoor, dit is een opsteker voor velen die stug weigeren op te geven zolang er hoop is.
timokyana
Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-13 20:17
Nou positief nieuws,we zijn begonnen in de les met draven aan de hand. Supermoeilijk voor mij om zo achteruit mee te hobbelen,maar ik ga zonder paard oefenen en met mijn linker en rechterhand twee verschillende dingen doen want ik zit ze nu een beetje in de weg ivm mijn motoriek.Geloof dat mijn buren de grootste lol zullen hebben om mij achteruit in de bak rondjes te zien lopen en te zien schudden met een blikje en de andere hand knijpen in een balletje,Ach je moet er wat oor over hebben. Het draven gaat haar eigenlijk vrij goed af,je ziet echt super goed de buikspieren aanspannen en van achteruit draven,maar de schoonheidsprijs verdienen we nog niet hoor.Ze loopt wel lekker te briessen.
Ik denk dat er inderdaad iets aan het spelen is qua afvalstoffen,al ga ik uit voorzorg wassen met sebacil. Juf vind het niet op mok lijken,niet echt korstjes,maar ze krijgt wel kale plekken en er zitten zwarte puntjes.Het lijken geen beestjes,beweegt en jeukt niet.Ze heeft het weleens eerder gehad op haar lijf,gewoon net of er rotzooi uit komt. Ik zal kijken als het weer mee zit of ik een foto kan maken en een filmpje. Helaas beet ze wel weer tijdens het poetsen,maar ik houd het kort en zo vinden we wel een weg. Schraal is ze nog steeds,maar ik heb er vertrouwen in dat ook dat goed komt. Ik ben in elk geval tevreden,had al niet verwacht dat ze ooit weer zou draven naast me dus dat is al een flinke plus.Van juf moet ik alleen even die stempel 'zielig'van haar afhalen want dat helpt haar natuurlijk ook niet mee. Op het harde loopt ze nog steeds goed,alleen de smid moet komen dus eens zien wat het dan doet. Hij zal in elk geval voorzichtig zijn.
Hoe is ze nu inmiddels met haar gedraag naar de andere paarden? Daar is ze toch ook een tijdje best zuur tegen geweest? Fijn hoor dat het de goede kant op gaat!
timokyana
Met de haflingermerrie discussieert ze nog weleens,ene keer krijgt zij gelijk,andere keer de haf. Ze staat als 1 na laatste in de groep,boven de shet met wie ze kriebelt/krabbelt. Zichzelf bijten op de paddock heb ik al een tijd niet meer gezien.
Je gaf aan dat de leverwaardes laatste keer ook hoger waren, plus nu het "eruit komen" via de benen.. al eens gedacht aan drainage compositum? Hoor er veel positieve verhalen over, ben ook met een jaarling van mijzelf aan het dokteren nu vandaar dat ik me ook hierin verdiept heb. De eerste dagen kan het erger worden, om vervolgens afgevoerd te worden in urine en ontlasting. Misschien overleg met de dierenarts hierover?
Succes weer verder, klinkt al wel wat positiever!!