Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:14

Enige wat bij mijn pony helpt om hem om te houden is het grasmasker door het halster verweven en dan een halster strak om
Afbeelding

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:23

Afbeelding

Weet niet of ie het doet, zit op mobiel. Maar een halster krijgt ie ook af als ie wil.. En die zit lang niet zo in de weg :+

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:29

Grappig. Die van mij krijgt juist het masker af als hij zit zoals bij jou. Dan is het liggen, voetje ertussen en voila. :') Trekt ze dan helemaal kapot

Marocje

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:32

Hmmm, hij krijgt hem dus ook af, maar nog niet gezien hoe (snel)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 07:24

Heb je al eens geprobeerd om hem vast te vlechten in de manen?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:08

Nee, dat heb ik niet geprobeerd. Vrees dat dit mij een heel stuk manen gaat kosten dan? Maar hij heeft hem de laatste dagen niet om gekregen.

Straks wanneer de appel- en perenboom vruchten hebben, moet ie wel weer om: daar is niet tegen op te rapen plus hij plukt ze zelf wel..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:28

Bij de mijne gaan de manen niet stuk. Als zij hem afdoet is het hek van de dam, dus ik heb weinig keus.
Maar bij een stalgenoten werkt het vlechten ook perfect.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:40

Hoe is jullie ervaring met het warme weer en de graasmakers?
Mijn fjord kwam er hevig snurkend mee van de wei. Hij leek benauwd met het maker om, ook het zwarte aan de onderkant was gloeiend heet.
Was de dag voordat het zo warm werd dus heb nu afgesproken (met de staleigenaar omdat hij het masker omdoet 's morgens) dat hij als het echt warm wordt geen masker meer om krijgt.
Maar misschien ligt het aan mijn fjord, ik weet het niet?

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:38

Ik heb toevallig net een graasmasker gekocht, en mn pony leek even in paniek toen ze het halster om kreeg, ze lijkt inderdaad niet heel veel lucht te krijgen dus ik laat hem ook sowieso af als het heel warm is, zeker omdat het dan vast ook meer gaat schuren..

Ik heb er een bij de Welkoop gekocht, dus de strijd tegen de kilo's gaat hier ook van start :Y) Ben benieuwd hoe het gaat, ze heeft nog niet gegeten maar de wei waar ze nu staan is vrij kaal dus ga vanmiddag wel even in de berm kijken, daar wil ze vast wel eten :)

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:11

Als je bij de neus de banden ertussen wegknipt dan krijgen ze veel meer lucht en zweet het ook niet. Staan hier in het topic ook wel fotos van

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:13

Ja dat ga ik denk ik wel doen als ik m echt houd :j

Eerst even kijken of t bevalt

het gat zit bij mijn pony trouwens niet precies voor haar mond, meer iets op haar bovenlip. Maar de korf zit lekker ruim dus dat zal niet zo'n probleem zijn denk ik?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:43

Ik ga vandaag de Green Guard bestellen maar welke maar moet ik nemen. Ik heb een paard maar van halster en hoofdstel heeft hij Cob, ik ga hem een week testen van de paarden drogist.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:49

marleen_usar schreef:
Ik ga vandaag de Green Guard bestellen maar welke maar moet ik nemen. Ik heb een paard maar van halster en hoofdstel heeft hij Cob, ik ga hem een week testen van de paarden drogist.

Ik heb de full gehad met dezelfde maten. Te klein is echt niet fijn.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:23

Ik heb een d-pony met greenguard in paarden maat.
Zit prima. Bij te klein gaan ze er ook naast eten. Mijn pony heeft normaliter een kleine cobmaat.

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:17

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben het 'Best Friend - Have a heart' graasmasker? Ik vraag me af of deze daadwerkelijk beter beschermt tegen schuurplekjes dan de standaard bloempot variant. :)

Het gaat om deze:
http://www.paardeerlijk.nl/graaskorven/ ... skorf.html

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:01

Ik wil een graasmasker gaan aanschaffen voor een paard die 24/7 op de wei staat, hij heeft een vrij gevoelige huid. Welke zouden jullie aanraden?

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 07:51

Ik zou een greenguard aanraden. En dan de onderkant van binnen beplakken met ductape en een schapenbontje om de neusriem van je halster. Heb ik zo ook voor mij merrie en dat gaat super, terwijl ze bij het zachtere bloempotmodel juist schuurplekken kreeg (en ik daar geen ductape in kon plakken).

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:29

Dat is de reden dat ik voor mijn shetlander een tough 1 graaskorf heb besteld. De normale bloempot modellen lijken mij veel te benauwend. :n

Vandaag binnen gekregen en vanmiddag voor het eerst omgedaan, ze vond het wel prima. Plan is om hem eerst alleen overdag om te doen en 's nachts af. Of dat nog uitgebreid gaat worden ligt er aan of ze hier van af valt. :=

Afbeelding

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:09

MDJ schreef:
Dat is de reden dat ik voor mijn shetlander een tough 1 graaskorf heb besteld. De normale bloempot modellen lijken mij veel te benauwend. :n

Vandaag binnen gekregen en vanmiddag voor het eerst omgedaan, ze vond het wel prima. Plan is om hem eerst alleen overdag om te doen en 's nachts af. Of dat nog uitgebreid gaat worden ligt er aan of ze hier van af valt. :=

mag ik vragen waar jij deze hebt besteld? ben al een tijdje opzoek naar een vervanger van mijn 'bloempot model' omdat ik deze toch ook te benauwd vind maar mijn haflinger van Green guard hele erge wonden heeft gehad..

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:24

Cookiesmountain.be heb ik hem besteld. Maat mini past om mijn mini shetlander erg goed!

Bij deze nog even twee duidelijkere foto's:
Afbeelding
Afbeelding

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:34

ik heb bij mijn haflinger nu full omzitten, dus ik denk dat ze bij tough 1 ongeveer dezelfde maat heeft?

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:03

ik vind hem nog erg strak zitten hoor, pony kan niet gapen zo zien?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:50

De sluiting van het lichtgewicht graasmasker was stuk gegaan en om die reden heb ik toen een ander gekocht, hier bekend als het bloempot model. Deze past prima en ik heb op de plekken waar de neusgaten zitten een gat geknipt, ging eigenlijk heel makkelijk :)

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 16:02

Pony kan wel gapen hoor. :j aan de onderkant kan ik nog makkelijk 3 vingers breed er bij insteken.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:50

Onze grote paard begint weer veel te dik te worden, hij had een greenguard.
Maar door een kaak probleem bij hem is de omvang van zijn neus heel groot en eigenlijk was de greenguard te klein voor hem.
En hij at er nog te veel mee, hij viel niks af.
We doen dan aan strookbegrazing waarbij hij een graaskorf oid op heeft.
Uiteindelijk heeft hij de bodem er uitgevreten.
Toen heb ik er een gekocht van EJ, die was zo kapot en hij vrat er langs op.

Nu zit ik dus te kijken voor een ander masker, zo'n korf vind ik niks zo benauwd. een hoe bevallen de easy breathe muzzel en http://www.horseshopinternational.nl/vo ... ekkia.html ik kwam een neppert tegen daarvan