Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Peet_Paneel schreef:Fijn dat jullie zo goed engels kunnen lezen. Die details in dat stuk kan ik er niet uit halen hoor. Wel leuk om jullie argumentaties daarop te lezen.
Mijn paard zit nu 4 dagen aan de Pepticure. Ik zie (natuurlijk) nog minimale verschillen. Daar moet ik nog even geduld in hebben.. Hij eet wel heel goed zijn ruwvoer en lijkt iets rustiger in zijn stal te zijn. Ik ga de Balancer van Equilin proberen (proefpakketje nam hij goed aan) en daarnaast de Coolstance van Copra. Daarnaast de Goudsbloem sowieso ook nog even. Krachtvoer komt bij mij er niet meer in zover als mogelijk. Zelf denk ik misschien nog, wanneer ik mijn paarden ooit weer fanatiek kan trainen in de toekomst, aan ruwe spelt als aanvulling. Hoe denken jullie over ruwe spelt?
Hoipiepeloii schreef:Nou ja, als het verlopen was dan kon men Abler misschien wel in Nederland verkopen/certificeren en dat is nog steeds niet mogelijk..
Volgens mij kunnen we daardoor inderdaad niet weten of er wel genoeg werkzame stof in zit. Dat blijft dus de 'gok'.
Hier ook geen ervaring met spelt, paard reageert slecht op andere granen dus durf het niet te proberen.
kara schreef:Hoelang moesten jullie in eerste instantie pepticure geven?
Is pronutrin beter dan ekygard?
kara schreef:Ik moet drie dagen pepticure en dan over op pronutrin/ekyguard.
Paard heeft echt mega zweer
Zou dit wel volstaan?
Hoipiepeloii schreef:Ik denk ook echt dat het een prima 'onderhoudsmiddel' kan zijn, maar niet geschikt is als medicatie.
Ben trouwens wel benieuwd wat de reden is dat veel DA'en maar een week GG voorschrijven (behalve financiële redenen).. Ik kan eigenlijk alleen vinden dat de maximale zuurremmende werking van omeprazol op 5 dagen is na het starten van de behandeling en dat er een duidelijke verbetering optreedt binnen 14 dagen. En dat je het dus 4 weken moet geven.. Gebaseerd op 'onderzoek' zegt men, maar welk onderzoek? Zou daar wel eens meer over willen lezen.
roxyolly schreef:Zijn er hier ook bokkers die een suplement geven om maagzweren te voorkomen?
Of sportpaarden die maagzweren krijg van stress en daarvoor iets krijgen om de stress te verlagen?
Peet_Paneel schreef:Hoipiepeloii schreef:Ik denk ook echt dat het een prima 'onderhoudsmiddel' kan zijn, maar niet geschikt is als medicatie.
Ben trouwens wel benieuwd wat de reden is dat veel DA'en maar een week GG voorschrijven (behalve financiële redenen).. Ik kan eigenlijk alleen vinden dat de maximale zuurremmende werking van omeprazol op 5 dagen is na het starten van de behandeling en dat er een duidelijke verbetering optreedt binnen 14 dagen. En dat je het dus 4 weken moet geven.. Gebaseerd op 'onderzoek' zegt men, maar welk onderzoek? Zou daar wel eens meer over willen lezen.
Ja gek! Je zou zeggen dat ze er een reden voor hebben dat ze het niet direct goed aanpakken.. helemaal op basis van bewijs met een gastroscopie die maagzweren constateren